Eiwitten — Dutch (Netherlands)

Eiwitten

Opties
Hallo allen

Ik heb moeite met het halen van mijn eiwitten

Hebben jullie nog inspiratie, tips of leuke recepten waar veel eiwitten in zitten??

Groetjes Sanne

Reacties

  • koovvv
    koovvv Berichten: 10 Member
    Opties
    Misschien is Spirulina iets om over na te denken? De eitwitconcentratie is voor zover ik weet de hoogste van alle voedingsmiddelen, en het is ook nog eens een superfood, dus je krijgt op de meest natuurlijke wijze heel veel mineralen mee.

    Je kan het in poedervorm kopen en dat bij je smoothies bij in doen :)

    **ik raad je wel even aan om even zelf te lezen over Spirulina. Ik heb het gevoel dat veel mensen dit wondermiddel niet kennen, maar ik kan het mis hebben :P
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Meer eitjes, vlees, vis of kip? En als je er echt moeite mee hebt dat je overgaat over een shake zodat je je eiwitten wel haalt?
  • moonlights97
    moonlights97 Berichten: 2 Member
    Opties
    Grijkse yoghurt, tofu, gedroogde linzen, zijn voorbeelden van producten met veel eiwitten en weinig vetten
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    Ik eet vaak als lunch 2 crackers met huttelase en kipfilet :) Dat helpt mij het doel ge behalen. Ook doe ik een schep whey eiwitten door de kwark elke ochtend, dit kan natuurlijk ook door yoghurt of mengen met water en los als shake opdrinken voor wat extra eiwit.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hüttenkäse is een goed idee! Dat ga ik weer eens halen
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Ik zat inderdaad aan shakes te denken, maar pas als laatste redmiddel.

    Ik merk dat kwark nu helpt, maar ik kan daar niet zo goed tegen dus vandaar op zoek naar alternatieven.

    Mijn koolhydraten is over het algemeen te hoog dus ben op zoek naar de juiste balans.

    Jullie tips kan ik zeker toepassen :)
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    maart 2018 aangepast
    Opties
    > @SanneVink050891 zei:
    > Ik zat inderdaad aan shakes te denken, maar pas als laatste redmiddel.
    >

    Alles wat je uit 'gewone' voeding kunt halen is natuurlijk fijner inderdaad.

    Ik liep tegen het zelfde aan als jij; vaak meer koolhydraten dan gewenst en eiwitten moeilijk aan te slepen ondanks de kipfilet op brood en kwark als ontbijt etc.

    Het is deels uit gemakzucht dat ik een shep eiwitpoeder door de kwark doe maar het zorgt er ook voor dat ik niet met tegenzin nog weer meer of een extra maaltijd moet eten om het doel te behalen.
    Als je een variant zonder smaakje kiest kun je het geloof ik zelfs door de soep doen! Eet je het zonder t door te hebben (bij wijze van spreken dan haha)

    Wat ik trouwens ook vaak doe is als snack worteltjes of komkommer in huttekase dippen. Dan krijg je zonder de koolhydraten (krackers die ik eerder noemde) weer net een beetje extra eiwit binnen.

    Ook kun je als lunch of avondeten een salade maken met oa aardig wat gerookte kipfilet en 2 gekookte eieren (eventueel eigeel eruit scheppen). Wat sla en paprika erbij; welke andere groente je lekker vind en tada; allemaal gezond, niet veel kcal maar in verhouding wel redelijk wat eiwitten.

    Hopelijk heb je er iets aan :smiley:

    En hopelijk plaatst hij nu wel het hele bericht anders moet ik t voor de 3e keer gaan typen haha.
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    Dankjewel voor je tips! Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.

    Was al gaan zoeken naar koolhydraatarme producten in de hoop de eiwitbalans dan nog beter te kunnen controleren. Ik had zo'n bus met eiwit, maar in de app gaf die helemaal niet zoveel eiwitten mee.

    Van de week uit 'wanhoop' maar een halve bak kwark (tegen mijn zin in) gegeten om toch die eiwitten binnen te hebben.
  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Skyr is een variant op kwark, bevat iets meer eiwitten en vind ik persoonlijk veel lekkerder. Misschien is dat nog een idee?
  • sango6449
    sango6449 Berichten: 2 Member
    Opties
    In heel veel groente en bonen en paddestoelen zitten ook eiwitten. Bijvoorbeeld bloemkool is rijk aan eiwitten, maar ook sla (moet je wel een container vol sla eten om genoeg binnen te krijgen, maar toch). En nog meer groenten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je op zoek bent naar goede eiwitbronnen, is sla of groenten niet meteen de eerste keus lijkt me. Die aantallen zullen niet veel verschil maken. Als geen vegetariër bent is vlees, vis of kip eerder aan te raden. Eieren, zuivel (als je dat eet) zijn ook makkelijke bronnen voor eiwitten zonder dat er (wat) koolhydraten inzitten.
  • paulalantink
    paulalantink Berichten: 12 Member
    Opties
    ik neem gewoon shakes hoor. anders red ik het ook niet. whey perfection van body en fitshop. heerlijk chocolade smaak. en nu ook een nieuwe variant zonder toegevoegde rotzooi. ik drink het alleen wel met water in plaats van melk of met amandelmelk. ik hou heel erg chocola, dus voor mij is het genieten!
  • Venox1987
    Venox1987 Berichten: 3 Member
    Opties
    Daarom dat die shakes net bestaan ..... als je echt je eiwitten wil eten, wel dan zullen er vele heel de dag moeten eten .... dit is niet haalbaar ...

    Eiwitten shakes is een must !!
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    > @SanneVink050891 zei:
    > Dankjewel voor je tips! Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem.
    >
    > Was al gaan zoeken naar koolhydraatarme producten in de hoop de eiwitbalans dan nog beter te kunnen controleren. Ik had zo'n bus met eiwit, maar in de app gaf die helemaal niet zoveel eiwitten mee.
    >
    > Van de week uit 'wanhoop' maar een halve bak kwark (tegen mijn zin in) gegeten om toch die eiwitten binnen te hebben.

    Dat is flink vervelend inderdaad! Ik heb dat ook hoor, met name omdat mijn maag meteen lijkt te krimpen na een paar dagen dieeten (zit vast tussen de oren haha maar ik zit veel sneller vol) en dan zit je soms ook met tegenzin te eten. Laat staan iets eten waar je echt geen trek in hebt. Dieeten mag en kan best leuk en lekker zijn!

    Hoe gaat het nu? Heb je al een ritme en voeding gevonden wat werkt voor jou? :smile:

    Ik heb trouwens nog gezocht naar koolhydraat arme crackers en dergelijken maar besefde me toen dat dat mij persoonlijk veel te ver gaat. Ik eet nu ook weer meer koolhydraten dan eerst (vanwegen het overlijden van mijn opa eigenlijk, stond mn hoofd totaal niet naar opletten wat voedselgroepen betreft) maar wat de weegschaal doet valt me niet tegen!
    Er gaat minder van af maar het blijft er wel af gaan. Dus wees vooral niet te streng voor jezelf
  • sanneweightlossjourney
    sanneweightlossjourney Berichten: 82 Member
    Opties
    @Immulder99

    Het ophogen van de eiwitten is al wat beter, maar ik kom niet aan mijn dagwaarde. Daarbij krijg ik veels te veel koolhydraten binnen volgens de indeling in de app en ik heb echt geen idee hoe ik dat omlaag ga krijgen.

    Ik heb al een lijstje met koolhydraatarm voedsel, maar zelfs dan red ik het nog niet. Ik snap er momenteel helemaal niets meer van..
  • lmmulder99
    lmmulder99 Berichten: 34 Member
    Opties
    > @SanneVink050891 zei:
    > @Immulder99
    >
    > Het ophogen van de eiwitten is al wat beter, maar ik kom niet aan mijn dagwaarde. Daarbij krijg ik veels te veel koolhydraten binnen volgens de indeling in de app en ik heb echt geen idee hoe ik dat omlaag ga krijgen.
    >
    > Ik heb al een lijstje met koolhydraatarm voedsel, maar zelfs dan red ik het nog niet. Ik snap er momenteel helemaal niets meer van..

    Je kunt het in de app zelf ook aanpassen he?
    Ik eet bv op een dag;
    Ontbijt; Kwark met whey eiwitten
    Lunch; 2 crackers met huttekase en kipfilet
    Snack; komkommer met huttekase
    Avondeten; kipfilet met worteltjes en zelfs met kerriesaus zit ik nog goed qua koolhydraten.

    (Dit is een 'strenge dag')
    Wat eet jij zoal op een dag?
  • LolaBlue09
    LolaBlue09 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hey
    ik eet elke morgen 200 ml magere yoghurt met fruit en musli in
    Smiddags eet ik een grote kom salade met ofwel gegrilde kip of tonijn in, samen met komkommer paprika’s tomaatjes daarbij nog eens 2 meergranen rijstwafels met elk 2 sneetjes kipfile op
    En savonds eet ik altijd kip in welke vorm dan ook eens kippenworst kippenhamburger kipfile in stukje en met groenten heb ik nog calorien over doe ik er wat rijst bij en om niet te vergeten na mijn training dat is tussen ontbijt en middagmaal neem ik nog een shake van 25 gr 100%whey van sanas en ik kom elke dag met gemak aan 100 gr eiwitten ik weeg ook maar 43 fus voor mij is dit voldoende
    Hoop dat je hier iets aan hebt
    Veel succes nog met het behalen van je doelen
  • johan1585
    johan1585 Berichten: 1 Member
    Opties
    Magere kwark naturel, 250 ml sochtends en 250 ml savonds gemiddelt 9.5 gram eiwitten per 100 gram dit tikt goed aan.
  • nathaliedavids
    nathaliedavids Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik kan ook niet tegen kwark... maar Griekse yoghurt weer wel. Is een andere bereiding en valt dus anders bij mij.

    Ik bak kikkererwten met knoflook en kruiden en dat voeg ik toe aan mijn salade. Ook doe ik er vaak een eitje bij. Of kip.

    En elke dag een schepje whey in mijn yoghurt. En dus veel kip en vis. Ik at veel kaas en dat heb ik vervangen voor huttenkase, kipfilet, hummus...
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Endamame bonen of soja bonen zijn hoog in eiwitten en goed voor door sla