Niet nieuw, maar ik zoek motivatiemaatjes :) — Dutch (Netherlands)

Niet nieuw, maar ik zoek motivatiemaatjes :)

Opties
Neverthelesss
Neverthelesss Berichten: 9 Member
Hey,

Ik gebruik deze app al heel lang maar ik zou graag wat leuke nieuwe mensen als vrienden willen hebben. Niet zo zeer voor veel contact ofzo, het is en blijft internet en gewoon een app haha. Maar ik vind het vooral interessant om te zien wat voor eetpatroon anderen hebben, inspiratie op doen.

Ik ben niet te dik, noch ben ik zozeer bezig met afvallen. Ik heb deze app voornamelijk om mijn eetpatroon vast te leggen en alles lekker stabiel te houden. Ik eet naar mijn energiebehoefte. Ik wil naar een "basis" gewicht en dat heb denk ik bijna wel bereikt. Soms kom ik 1 a 2 kilo aan en soms val ik die af. En dat is puur vocht of reserves. Toch blijf ik mijn eetpatroon moniteren want ik vind het interessant en mijn doel is ook op fijn stabiele levensstijl te hebben met een daarbij mooi gewicht en een tevreden te zijn over jezelf.

Ik ben in november gestopt met snoepen. Want eerlijk gezegd had ik altijd honger. Ik at de verkeerde dingen, met lage voedingsstoffen en kon mij gewoon niet motiveren om gezond te kiezen. Want ja, pizza en tosties etc zijn nou eenmaal een lekkerdere keuze dan een waldkornbol, ik kon die gezonde keuzes gewoon niet waarderen. Ik was iets steviger dan ik voorheen was (lees absoluut niet dik), ah goed, realistisch gezien..
Ook heb ik een hoog metabolisme en verteer mijn eten snel, altijd honger, altijd tussendoortjes en steeds iets ervan aankomen. Ohja, tel daar wijn en zoutjes bonvenop lol.

Dus sinds november heb ik gezegd tegenmijzelf , joh ik heb geen zin om altijd maar behoefte te hebben om te eten en ik wil graag weer wat dunner zijn. Maar ik wil ook absoluut niet het gevoel hebben dat ik op dieet ben en honger tussendoor hebben. Ik ben gestart met waldkornbollen te eten, (hier en daar variatie, tot op de dag van vandaag) in iedergeval etenswaren met een hoog vezelgehalte. Lang voldoening, niet tussendoor honger etc. Mijn diner niet echt aangepast, dat ging met verloop van tijd. 's avonds vaak nog een bol, want ik was aan al dat snacken gewend. Ik heb dingen afgewend en heb tot nu toe een zeer stabiel eetpatroon. En dan alleen eten die echt energie geven, zoals zilvervliesrijst, gegrilde groenten, meergranen producten, soms havermout. Ik vind yoghurt vies haha! Dus soms kwark. En ohja ik drink meestal 3 a 4 koffie per dag, met zoetjes. Uiteraard kan je hele discussies hebben over hoe dat ongezond of gezond is, daar ben ik hier niet echt voor. Ik accepteer ieders mening, maar dat wil niet zeggen dat iets mee doe of dat ik iets zal veranderen.

Ik heb een hekel aan mensen die altijd maar (geen opbouwende) kritiek op anderen hebben terwijl ze het zelf op andere wijzen in mijn ogen ook niet echt perfect doen.

Ik verbruik weinig energie met mijn levenswijze, ik beweeg niet veel en zit veel achter de computer. Ik eet daarbij gemiddeld 1100 calorieën, soms max 200 kcal meer of minder. Je zou kunnen vinden dat het te weinig is, maar als ik kijk naar mijn enerieverbruik en luister naar mijn verzadigingsgevoel dan ben ik het er mee oneens. Ik heb vrijwel nooit honger tussen mijn maaltijden door. Behalve 's ochtends als ik opsta haha.

Ik ben nu in totaal bijna 11 kilo kwijt (10,8). Dit is vanzelf gegaan, ik heb hier weinig moeite voor gedaan en niet gesport te hebben. Suiker, vet en lege tussendoortjes mijden! En nog steeds ga ik 2 x per maand met vrienden een drankje doen en wat snacken. Niks mis mee.

BMI wijs gezien ben ik nu te licht. So what? Ik voel me prima en ben tevreden. :wink: En als dit is omdat ik onnodige voedingsstoffen uit mijn dieet filter, All good.. ! Ik bedoel je krijgt vanzelf wel genoeg vet en suiker binnen, je hoeft dit niet nog eens extra in je thee/koffie te doen. Of de boter op je brood voldoet ook aan dat kleine beetje wat jij nodig hebt aan vet, of de olie waarin m'n groente grill.

Sorry voor het lange verhaal, soms vind ik het wel leuk om te lezen wat anderen denken. Misschien vond je het wel dom gewouwel van mij, ah goed, kan niet iedereen pleasen.


Ik zou het iniedergeval leuk vinden om wat meer vrienden te hebben op MFP, gewoon om positieve vibes en statusupdates te krijgen, motivatie krijgen om te sporten. (ja ik heb een fitness abbo, maar ik ben nu hoofsponsor, ben al maanden niet meer geweest grr)

Ik heet Neverthelesss. Ben niet zo'n persoon die ontzettend veel updates plaats oid, gewoon super casual. :)


Enjoy life, you're worth it.
Cya.

Reacties

  • Morsalw
    Morsalw Berichten: 60 Member
    Opties
    Je kan leuk schrijven, ik voeg je toe!
  • hjbrandenburg
    hjbrandenburg Berichten: 7 Member
    Opties
    Leuk verhaal én je bent goed bezig. Motivatie om te sporten komt vanzelf, geef het de tijd en doe iets wat je echt leuk vindt. Ik voeg je toe.
  • Neverthelesss
    Neverthelesss Berichten: 9 Member
    Opties
    Dankjewel voor de leuke replys. Geaccepteerd inmiddels. :smile:
  • Barbara5037
    Barbara5037 Berichten: 38 Member
    Opties
    je mag me ook toevoegen. ik track ook zonder het doel om af te vallen en
  • Neverthelesss
    Neverthelesss Berichten: 9 Member
    Opties
    Toegevoegd. :)
  • Neverthelesss
    Neverthelesss Berichten: 9 Member
    april 2018 aangepast
    Opties
    Ben inmiddels 1 keer gaan sporten. 150 kcal verbrand, om mee te beginnen. Wil 2 a 3 x per week gaan en dan 250 kcal verbranden + 2 krachttraining. Heb al een gepersonaliseerd fitnessplan van een tijdje terug. Heb alleen weinig zin om te planken midden in een kleine sportschool lol. Hoe goed die oefening ook is, doe m liever thuis.
  • ClaudiaB86
    ClaudiaB86 Berichten: 51 MFP Moderator
    Opties
    Hi! Je mag me toevoegen, goed bezig!
  • Neverthelesss
    Neverthelesss Berichten: 9 Member
    Opties
    Gedaan. Leuk om jullie updates te lezen. :)
  • elsjess
    elsjess Berichten: 3 Member
    Opties
    Sorry voor het vraagje. Nieuw hier. Hoe voeg je iemand toe? Thx alvast!
  • Neverthelesss
    Neverthelesss Berichten: 9 Member
    Opties
    Dat kun je via de webbrowser doen door op iemand naam te klikken en naar zijn profiel te gaan of via de app waar een kopje staat "vrienden toevoegen".
  • JolandaDijkstra
    JolandaDijkstra Berichten: 8 Member
    Opties
    Goed van je. Ik voeg je toe.
  • Neverthelesss
    Neverthelesss Berichten: 9 Member
    Opties
    Neverthelesss schreef: »
    Hey,



    Ik heet Neverthelesss. Ben niet zo'n persoon die ontzettend veel updates plaats oid, gewoon super casual. :)


    Enjoy life, you're worth it.
    Cya.



    Nieuwe gebruikersnaam: ArtificialSweet <3


  • sylvialevi
    sylvialevi Berichten: 20 Member
    Opties
    Je mag mij ook altijd toevoegen :-)
  • Mieremet1968
    Mieremet1968 Berichten: 7 Member
    Opties
    Kom eens kijken op mijn facebookgroep Healthy Carb Club!! Misschien vind jij jouw motivatie wel terug bij ons of tussen de 13 albums met heerlijke recepten. Ik ben nu 47kg kwijt maar heb het wel zelf moeten doen. MFP helpt hier zeker bij!
  • mynewlifestyle2018
    mynewlifestyle2018 Berichten: 4 Member
    Opties
    Knap hoor dat je het met 1100-1300 kcal haalt, dat lukt mij echt niet dan vliegen de snaai buien mij om de oren. Ik schrijf ook niet zo veel en ben na een tijdje weer online. Ik log vaker van tijd tot tijd, soms maanden lang en dan ben ik het weer zo beu dat ik even weer niets log en dan wel weer. Maar kom wel iedere keer terug bij deze app grappig genoeg hihi. Voeg mij maar toe want ik wil je wel volgen en je leuke verhalen mee lezen.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Je mag mij ook toevoegen. Ik ben op gewicht en bezig met spieropbouw. Gebruik MFP om mijn macro's bij te houden en het aantal calorieën. Heb gemerkt als ik dat niet doe dat ik dan verkeerde inschattingen maak 😁
  • brouwer162
    brouwer162 Berichten: 1 Member
    Opties
    Wat ben jij een eerlijk mens en dat stimuleert. Ik zit met een totale burn out thuis en de muren kwamen op me af. Ben gaan trainen en dat bevalt me heel goed. 2x in de week naar de sportschool en 1x thuis. Ben ook maar meteen gestopt met roken en ook mijn voeding aangepast. Ben nu 6 weken bezig en het afvallen voor mij gaat lekker op een normale manier.
    Sinds 2 weken een personal trainer voor 1x in de week en we gaan even 3 maanden knallen.

    Je mag me toevoegen hoor wil graag je verhalen volgen.

    Groetjes Petra