Calorieen komen niet overeen met mijn percetage macroverdeling — Dutch (Netherlands)

Calorieen komen niet overeen met mijn percetage macroverdeling

Opties
Arabeat
Arabeat Berichten: 6 Member
Weet er iemand hoe dat komt dat mijn calorieeniname niet gelijk is aan mijn macro percentage.. cal staat nu op 0 maar mag nog 4 gram vet eten

Reacties

  • paulalantink
    paulalantink Berichten: 12 Member
    Opties
    Dan heb je dingen gegeten wat wat bijvoorbeeld hoger is in koolhydraten dan vetten. Kcal zijn behaald, dmv khd en eiwitten. Maar te weinig vetten. Dan kan je een volgende keer een ander product kiezen, wat lager is in khd/eiwitten maar hoger in vetten. Je hoeft echt niet elke dag op de gram gelijk te zitten...
  • Arabeat
    Arabeat Berichten: 6 Member
    Opties
    Nee want normaal berekend het je inname.. dus bv 10g k is 40cal, 10g p is 40cal en 10gr v is 90cal totaal van 170cal. Dus hoe dan ook met je cal toch kloppen met het gewicht k, p en v dat je binnen krijgt toch..
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Heb niet helemaal helder wat je bedoeld. In MFP geef je zowel het aantal kcal op en je verhouding qua macro's. Dus het houd beide in de gaten. En het kan inderdaad dat je dan je kcaldoel behaald hebt, maar voor een bepaalde macro iets over hebt.
  • paulalantink
    paulalantink Berichten: 12 Member
    Opties
    Uhh nee.. als jij meer grammen in verhouding eet van k en P.
    Maar waarom druk maken om 4gr vet? Het is een richtlijn. Ene dag iets meer vetten, andere dag iets meer khd.
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @Arabeat zei:
    > Weet er iemand hoe dat komt dat mijn calorieeniname niet gelijk is aan mijn macro percentage.. cal staat nu op 0 maar mag nog 4 gram vet eten

    Volgens mij weet ik precies wat je bedoelt... je totale daginname bij de macro's is niet hetzelfde als je totale daginname in je dagboek...
    Want dat scheelt soms wel 30 cal
    En niet te verklaren..
  • tstim1
    tstim1 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik heb hetzelfde probleem. Het scheeld bij honderden calorieën. Als ik de grammen van de macros verreken kom ik op bij 3792 calorieën terwijl de de app bij voedingsinname 2982 aangeeft. Erg veel verschil dus
  • Arabeat
    Arabeat Berichten: 6 Member
    april 2018 aangepast
    Opties
    Ik heb nu een mail gestuurd en wacht op een antwoord. @paulalantink je betaald voor een app die correct zou moeten werken. Ik althans betaal ervoor. Gebruik dit ook professioneel. Als je ziet dat het bv nu 20g k 3g v en 19g p en -9 kal staat dan wijkt het niet met 4g af. 20x4 3x9 en 19x4 = 183cal en dat is niet een kleine afwijking
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Heeft iemand hier een antwoord op gekregen? Het totaal wijkt inderdaad nogal veel af tov als je de macro's zelf uittelt.
  • Nicolettebie
    Nicolettebie Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo, ik lees hier voor het eerst mee maar volgens mij ligt er ook een oorzaak in de foutieve vermelding per product. Kijk maar eens bij ‘eiwit’, daar staat ook een vermelding ‘karbonade’ (?) met totaal random voedingswaarden. Als je per ongeluk telkens zo’n verkeerd ingevoerd product aanklikt, kloppen je macro’s totaal niet meer. Scan ook maar eens de bloemkoolrijst van de Plus: krijg je een of ander toffeetje.
  • Siemen94
    Siemen94 Berichten: 1 Member
    Opties
    Dit ligt gewoon aan de voedingswaarden die op de verpakkingen staan. Als je daar de calorieën uitrekent aan de hand van de koolhydraten, vetten en eiwitten kom je ook zelden hetzelfde uit als op de verpakking. Na het ingeven van meerdere voedingsmiddelen kan je dus een erg grote fout krijgen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Arabeat schreef: »
    Weet er iemand hoe dat komt dat mijn calorieeniname niet gelijk is aan mijn macro percentage.. cal staat nu op 0 maar mag nog 4 gram vet eten

    Bij mijn weten komt dit omdat de 4/4/9 regel niet 100% correct is, er is een kleine afwijking in werkelijkheid.
    Ik weet niet meer exact, maar k= 3,85 kcal per gram dacht ik, vetten is 8,91 kcal en eiwitten 3,82
    Arabeat schreef: »
    Ik heb nu een mail gestuurd en wacht op een antwoord. @paulalantink je betaald voor een app die correct zou moeten werken. Ik althans betaal ervoor. Gebruik dit ook professioneel. Als je ziet dat het bv nu 20g k 3g v en 19g p en -9 kal staat dan wijkt het niet met 4g af. 20x4 3x9 en 19x4 = 183cal en dat is niet een kleine afwijking

    20*4+3*9+19*4 = 80+27+76=183 kcal idd volgens de 4/4/9 regel

    20*3.87+3*8.91+19*3.82 = 176,31 maar dan heb je nog steeds te veel afwijking idd. Maximale afwijking zou hierin dus 7 mogen zijn
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    mei 2018 aangepast
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > Arabeat schreef: »
    >
    > Weet er iemand hoe dat komt dat mijn calorieeniname niet gelijk is aan mijn macro percentage.. cal staat nu op 0 maar mag nog 4 gram vet eten
    >
    >
    >
    >
    > Bij mijn weten komt dit omdat de 4/4/9 regel niet 100% correct is, er is een kleine afwijking in werkelijkheid.
    > Ik weet niet meer exact, maar k= 3,85 kcal per gram dacht ik, vetten is 8,91 kcal en eiwitten 3,82

    Dit wist ik niet maar dat zou wel kunnen verklaren waarom het niet helemaal klopt...
    Maar dat zou wel betekenen dat MFP dit bij de macro's wel precies uitrekent en in het dagboek afrond naar beneden.
    Zo is mij het verschil opgevallen... dat de calorieën in het dagboek niet overeenkomen met de totale calorieen bij de macro's...