Wie kan mij helpen...
hannievanwiggen
Hallo,
Ik ben vrouw, van bijna 55 jaar en ben vanaf 19 april begonnen met anders eten om af te vallen.
Mijn gewicht toen 87.2 en nu 83.1.
Wat ik niet begrijp is dat in die weken mijn vetpercentage (met lichte schommelingen tussendoor) vandaag op hetzelfde percentage 34.8 staat als op 19 april.
Mijn spiermassa begon met 29 en, ook met schommelingen vandaag op 28.5.
Zou dan die vijftiende-procent in die 4 kilo zitten?
Ben ik dan 4 kilo spiermassa kwijt?
Als ik eerlijk ben reken ik mijn cals niet eerlijk en tik ik vaak het bmr niet aan.
Zit het hier in dat mijn vetpercentage niet zakt?
Ik ben vorige week begonnen meer eiwitten te nuttigen.
Graag jullie inzicht want ik wil nog 10 kilo kwijt.
Ik ben vrouw, van bijna 55 jaar en ben vanaf 19 april begonnen met anders eten om af te vallen.
Mijn gewicht toen 87.2 en nu 83.1.
Wat ik niet begrijp is dat in die weken mijn vetpercentage (met lichte schommelingen tussendoor) vandaag op hetzelfde percentage 34.8 staat als op 19 april.
Mijn spiermassa begon met 29 en, ook met schommelingen vandaag op 28.5.
Zou dan die vijftiende-procent in die 4 kilo zitten?
Ben ik dan 4 kilo spiermassa kwijt?
Als ik eerlijk ben reken ik mijn cals niet eerlijk en tik ik vaak het bmr niet aan.
Zit het hier in dat mijn vetpercentage niet zakt?
Ik ben vorige week begonnen meer eiwitten te nuttigen.
Graag jullie inzicht want ik wil nog 10 kilo kwijt.
0
Reacties
-
En vooral het vetpercentage naar beneden krijgen.
0 -
Ik ben vrouw, van bijna 55 jaar en ben vanaf 19 april begonnen met anders eten om af te vallen.Wat ik niet begrijp is dat in die weken mijn vetpercentage (met lichte schommelingen tussendoor) vandaag op hetzelfde percentage 34.8 staat als op 19 april. Mijn spiermassa begon met 29 en, ook met schommelingen vandaag op 28.5Graag jullie inzicht want ik wil nog 10 kilo kwijt.0
-
En vooral het vetpercentage naar beneden krijgen.0
-
Hoi itzhanne82
Dank je voor je antwoord.
Met het anders eten bedoel ik adviezen van mijn acupunctuur behandelaar.
De percentages zijn gemeten door mijn weegschaal een Breurer BF100.
Begrijp ik goed dat jij zegt dat deze schalen verre van accuraat en dus niet betrouwbaar zijn?
Hoe kan ik dit dan het beste gaan meten?
BMR 1506
AMR 1958
(volgens mijn weegschaal)
Tot nu toe heb ik begrepen dat je moet zorgen aan mijn BMR van 1506 te komen anders val ik geen vet af maar spieren maar als ik BMR aan hou val ik niet tot heel weinig af en daarom probeer ik rond 1300 aan cals te eten, dan pak ik ongeveer een pondje per week en ben ik tevreden.
Meer bewegen en sporten dan ik nu doe zit er helaas wegens lichamelijke uitdagingen niet in.
Blijf ik toch nieuwsgierig waar die vier kilo dan gebleven zijn: vocht, vet, spieren?
Ben ik zo een beetje op de goede weg en moet ik mij niet zo druk maken over vet en spieren?
Of juist wel en hoe moet ik dat dan uitrekenen ipv mijn weegschaal (waar ik hem ooit voor gekocht heb).
0 -
Begrijp ik goed dat jij zegt dat deze schalen verre van accuraat en dus niet betrouwbaar zijn?Hoe kan ik dit dan het beste gaan meten?Met het anders eten bedoel ik adviezen van mijn acupunctuur behandelaarot nu toe heb ik begrepen dat je moet zorgen aan mijn BMR van 1506 te komen anders val ik geen vet af maar spierenmaar als ik BMR aan hou val ik niet tot heel weinig af /Blijf ik toch nieuwsgierig waar die vier kilo dan gebleven zijn: vocht, vet, spieren?Ben ik zo een beetje op de goede weg en moet ik mij niet zo druk maken over vet en spieren? Of juist wel en hoe moet ik dat dan uitrekenen ipv mijn weegschaal (waar ik hem ooit voor gekocht heb).0
-
Dank je wel weer!
Even iets rechtzetten: het voedingsadvies van de acupunctuur heeft niet te maken met afvallen maar is ter ondersteuning van de maag/mild.
Okay, ik gooi alle toestanden van vet, vocht en spierpercentages overboord en blijf deze koers varen want ik ben super tevreden met een pond in de week.
Dank je dat je mij weer even op weg hebt geholpen!
0 -
Hallo Hannie. Als je vet- en spiermassa in procenten(bijna) hetzelfde zijn gebleven, ben je zowel vet als spieren verloren! Om het even makkelijk uit te leggen: stel je weegt 100 kilo en je vetpercentage is 35. Dan heb je dus 35 kilo vet. Als je bent afgevallen naar 90 kilo, en je vetpercentage is nog steeds 35, dan heb je 31,5 kilo vet. Je bent dan dus wel vet verloren, alleen de verhouding met de rest is hetzelfde gebleven.
Wat hierboven gezegd wordt over calorieën klopt. Ik lees dat je wat lichamelijke uitdagingen hebt, maar probeer toch wat te bewegen. Het helpt bij het verbranden van calorieën en je bouwt meer spierweefsel op. Heel belangrijk voor vrouwen van onze leeftijd. Veel succes!0 -
Dank je wel Sopietje
0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 855 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten