Het ketodieet is zoooo ingewikkeld... wie geeft raad? — Dutch (Netherlands)

Het ketodieet is zoooo ingewikkeld... wie geeft raad?

Opties
Hoi hoi, ik ben mij aan het verdiepen in het ketodieet maar ik snap niks van al die percentages en macro’s. Ik eet nu al een tweetal weken geen koolhydraten meer tis te zeggen geen brood e.d en ook geen suiker meer. Ik wil heel graag aan het ketodieet beginnen maar de moed zakt me in de schoenen hoeveel je moet zitten tellen en uitrekenen. Mijn percentages staan nu op 5% koolhydraten, 25 % eitwitten en 70% vet. Klopt dit een beetje? En zijn dat percentages die je moet volgen over een dag of hoe werkt dat? Wie zou er tevens een praktisch boek hebben hierover? Alvast bedankt!

Reacties

  • Remonvs
    Remonvs Berichten: 1 Member
    Opties
    Waarom zou je het ketodieet willen doen? Je gaat er niet sneller van afvallen. Mvg
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Inderdaad... Mensen maken het zich vaak veel te moeilijk, terwijl afvallen op zich helemaal niet moeilijk is. Men dient alleen bewust te zijn van wat men eet en dat dat vaak teveel is.
  • typegeit
    typegeit Berichten: 6 Member
    Opties
    Keto is een levensstijl geen Quick fix. Wanneer je echt keto wilt omdat je je daarbij beter voelt, mag je me berichtjes sturen. Wellicht kan ik je op weg helpen.
  • milavanvoorst1252
    milavanvoorst1252 Berichten: 13 Member
    juli 2018 aangepast
    Opties
    Ik wilde ook keto proberen maar dan realeseerde ik dat voor mij zal het een diet worden want ik wil niet koolhydraten voor altijd opgeven. En als je met een dieet stopt komen alle kgs terug.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En als je met een dieet stopt komen alle kgs terug
    Die komen alleen terug als je ineens weer meer gaat eten. Energiebalans is leidend en het maakt niet uit hoe je dit doet. Keto is maar één manier en er zijn talloze andere. Je hoeft helemaal geen Keto te doen voor afvallen. Wanneer je je zo strikt dingen gaat ontzeggen is het bijna gegarandeerd dat je terugvalt in je oude gedrag.

    Simpelweg je kcal bijhouden en in een tekort zitten, meer is afvallen niet.
  • milavanvoorst1252
    milavanvoorst1252 Berichten: 13 Member
    juli 2018 aangepast
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > En als je met een dieet stopt komen alle kgs terug
    >
    >
    >
    > Die komen alleen terug als je ineens weer meer gaat eten. Energiebalans is leidend en het maakt niet uit hoe je dit doet. Keto is maar één manier en er zijn talloze andere. Je hoeft helemaal geen Keto te doen voor afvallen. Wanneer je je zo strikt dingen gaat ontzeggen is het bijna gegarandeerd dat je terugvalt in je oude gedrag.
    >
    > Simpelweg je kcal bijhouden en in een tekort zitten, meer is afvallen niet.

    Maar dat is logisch omdat elk dieet heeft bepaalde beperkingen, net als Keto. Daarom wil ik geen dieet volgen maar een levensstijl.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het ging mij meer om je stelling dat wanneer je stopt met een dieet je kilo's bijkomt. Hierbij wordt context gemist. Je hoeft helemaal niet aan te komen als je stopt met een dieet. Als dat gebeurd dan ben je na het stoppen met je dieet veel meer gaan eten. Door een kcal overschot kom je aan. Keto kan een (prima) levensstijl zijn, maar is mijn optiek voor langere periode niet slim, gezien het fysiologisch zo is bepaald dat KH de eerste energievorm is. Als je een complete macro uit gaat sluiten is het bijna gedoemd te mislukken. Plus; waarom zou je dat doen? Je kunt alles eten bij afvallen, zo lang je je kcal maar aanhoudt.
  • libo2018
    libo2018 Berichten: 1 Member
    Opties
    Lees boekje ‘supervetberbrander’. Hielp mij beter dan keto.