Pre workout - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Pre workout

Opties
2»

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    En dan een praktisch vervolg.... wat als er s’avonds getraind wordt. Maw de avondmaaltijd is al geconsumeerd. Zijn er dan handigheidjes mbt die vetten?
    Dan moet ik iets meer concrete informatie hebben. Als ik het goed begrijp eet je eerst je diner (je grootste maaltijd?) en gaat daarna trainen? Als dat zo is zou ik, als dat mogelijk is, je diner bewaren voor na je training en als pre-workout iets als brinta + eiwitbron die de leucine-drempel overschrijd (afhankelijk van je gewicht e.d. ligt dit vaak tussen de 20-30gr) nemen. Bewaar je grootste hoeveelheid eiwitten, carbs & vetten voor na je training. Vetten kun je wat dat betreft overal uithalen; avocado, eitjes, noten etc. Maar olijfolie telt natuurlijk ook :smile:

    Helpt dit? Of mis ik iets uit je vraagstelling? Of heb ik 'em verkeerd geïnterpreteerd?
  • Ro_4R
    Ro_4R Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik snap het wenselijke maar die is niet altijd mogelijk. Soms begin ik pas te trainen om 20.30 en eet ik om 1830, zodoende. Maar nog steeds ben ik benieuwd naar de specifiek rol van vetten bij synthese 😜
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    Ik heb hier een artikel gevonden hoe omega 3 invloed heeft op eiwitsynthese:
    https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3021432/

    Echter wordt hier wel beschreven dat: "However, the effect of omega-3 fatty acids on human protein metabolism is unknown".

    Conclusie die in het artikel benoemd wordt is: "Omega-3 fatty acids stimulate muscle protein synthesis in older adults and may be useful for the prevention and treatment of sarcopenia"

    Het is een redelijk lang artikel, dus sit back & read :smile:
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    De meesten met werk en gezin, hebben eerst de avond maaltijd . Dan trainen.
    Ik pak na het trainen meergranen brood pindakaas en een shake...
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Hier dus ook..... In het weekend train ik wel in de ochtend. Door de weeks kan ik niet na het trainen eten. Wordt dan na 21.00 en dat vind ik te laat.
    Dus neem dan ook een eiwitshake