☀️dag weegdag - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

☀️dag weegdag

Opties
2»

Reacties

  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @leym92 zei:
    > Je kan toch best samen sporten en niet hetzelfde doen? Ik doelde verder meer op het eten. Chips vervangen voor groente met een hummus/cottage cheese dip of een lekker stukje fruit. Een pizza minder en dan een goede salade er bij. Als je een stuk minder wil eten dan is haar hulp natuurlijk wel fijn.
    >
    > Er zijn verder natuurlijk zat 'trucjes' om je portiegrootte (of frequentie) wat in de hand te houden. Trek in iets lekkers kan ook dorst zijn. Met veel junkfood komt veel zout, dus dat lijkt me niet gek. Genoeg water, thee en koffie is altijd een goed idee. Een grote kop thee met een lekker smaakje helpt mij savonds vaak. 1/2 glazen water voor het eten kan verschil maken in hoe snel je vol zit. Langzaam eten, in de keuken opscheppen, eten van een kleiner bord en niet eten voor de tv kan best iets helpen.
    >
    > Misschien kan je de lekkernijen inplannen. Als je 's avonds pizza wil, dan overdag geen vlaai. Wil je taart, dan niet ook patat op die dag. De 80% gezond, 20% doe waar je zin in hebt van de calorieën die je op een dag mag zie ik veel voorbij komen. Kan best helpen tegen eetbuien/cravings.
    >
    > Hoe zit je met voedingsvezels?

    Goede tips, bedankt. Ik heb een ingenieus dieet bedacht, noem het crashen met kwark. Ik ga overdag zoveel mogelijk alleen kwark eten en verder niets. Vervolgens een goede avondmaaltijd en voor het slapen nogmaals kwark. Ook fruit overdag.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    De titel geeft al weg dat dat niet een duurzaam plan is ;). Hoe lang denk je voordat je een hekel hebt aan kwark?
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @leym92 zei:
    > De titel geeft al weg dat dat niet een duurzaam plan is ;). Hoe lang denk je voordat je een hekel hebt aan kwark?

    Na 10 weken en 10 kg minder. Ik wil gewoon snel van die buik af, het past niet bij mijn sportieve levensstijl.
  • Consuela1971
    Consuela1971 Berichten: 19 Member
    Opties
    Snel eraf betekent meestal ook snel er weer aan.
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Wil niet vervelend doen.. maar ‘ingenieus’ serieus?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2019 aangepast
    Opties
    De eerste gedachte die bij dit plan naar voren komt is "hoe creëer je een verstoorde relatie met voeding"... Een quick fix bestaat niet; een dieet of voedingsplan moet iets duurzaams zijn. Het is algemeen bekend dat bij crash diëten de kilo's er heel snel weer aankomen. Een zogeheten "rebound" ligt hierbij op de loer en niet te vergeten dat bij het halen van je doel, je heel snel weer overgaat tot je oude leefgewoontes en zitten de kilo's er zo weer aan. Het is namelijk een gedrag- en leefstijlverandering en niet zozeer "hoe raak ik zo snel mogelijk de kilo's kwijt".
    Ik ga overdag zoveel mogelijk alleen kwark eten en verder niet
    "zoveel mogelijk"? Ga nu eerst eens je calorieën tellen met de voeding die je lekker vindt en krijg inzicht in wat je eet. Blijf voor nu onder de 3000 kcal per dag, zonder iets bij te eten na het sporten. Eet je BMR of iets daarboven als je een rustdag hebt. Wanneer je dit 2 weken strikt en nauwkeurig registreert, krijg je inzicht of je misschien je TDEE, dan wel je energieverbruik overschat. Als je na 2 weken niet niet bent afgevallen, of misschien aan bent gekomen, dan weet je dat je dient te zakken met je calorieën.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    In 10 weken kan je denk ik best ver komen, maar een sportieve levensstijl omvat ook eetgewoonten. Tellen geeft mijn inziens de meeste controle en dan kan je het nog een beetje leuk maken voor jezelf. Hiermee wordt op gewicht blijven ook makkelijker.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @leym92 zei:
    > In 10 weken kan je denk ik best ver komen, maar een sportieve levensstijl omvat ook eetgewoonten. Tellen geeft mijn inziens de meeste controle en dan kan je het nog een beetje leuk maken voor jezelf. Hiermee wordt op gewicht blijven ook makkelijker.

    Klopt, de ongezonde vetmakers worden voor mijn neus geschoven, ik moet nee leren zeggen. Maar meestal denk ik van dat train ik er wel weer af, soort extra stimulans.

    En ergens ben ik met deze app begonnen vanwege de angst te weinig te eten, ik kan daar zelf in doorschieten. Gelukkig valt dat nu nog mee.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Mijn broeken zakken van mijn kont af en toch was ik vandaag zwaarder 1.5 kg.
    > Avond weging. Net gegeten. Vocht vast gehouden.. weet ik wat nog meer.
    >
    > En ik weet dat ik in het weekend geen 8000calorieën meet heb gegeten.
    >
    > Wat ik hiermee wil zeggen is...
    > Doe niet te dramatisch want dat hou je toch niet vol. De buik is er ook niet op 10 weken aangekomen.
    >
    > 0.5 kg per week is snel genoeg.
    > Dat is maar 500 calorieën per dag minder....
    >
    > Tellen werkt echt...
    >
    > Zoetjes in min koffie scheelt me al 160 calorieën per dag. Om maar een voorbeeld te noemen.
    > Thee ipv frisdrank... of gewoon water.
    > 2liter per dag.

    Overdag drink ik voornamelijk zwarte koffie en water. De maaltijden verzorgt mijn vrouw, en als ze geen zin heeft gaan we uit eten of snacken. En chips, koekjes enz haal ik zelf niet in huis, maar als het er is denk ik dat ik het beter op kan eten ipv mijn vrouw want ik train het er wel weer af.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Ja of zeg soms nee of neem de helft. Je hoeft niet van 0 naar 100 overnacht. Geeft wel een kick als je je houdt aan wat je van te voren hebt bedacht. Van je calorieëndoel kan je toch ook al inplannen hoeveel daarvan 'lekkers' mag zijn, en dan niet over die grens gaan. Ik heb het niet zo met koekjes en eten, maar wel wat met drank. Ook gezellig een wijntje nemen is soms te verleidelijk, en het dan bij één laten is al helemaal een lastig.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Een wijntje is ook lekker.

    Goed nieuws, na zojuist een interval training op de hometrainer opnieuw gewogen, 104,5 kg, jippie ;)
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    Elke zondag, of was dat niet de bedoeling :)?
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Reinder gaf in een ander topic aan af te haken bij de Nederlandse versie van het Mfp forum
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @LaurensE1 Misschien kan dit topic dan dicht? Als Reinder toch naar het Engelse forum is overgesprongen? :#
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Bij deze.
Deze discussie is gesloten.