Hoe weten hoeveel gram? — Dutch (Netherlands)

Hoe weten hoeveel gram?

Opties
Daydreambaby
Daydreambaby Berichten: 6 Member
Hoe moet ik nou zonder weegschaal weten hoeveel gram mijn voedsel is? Heeft iemand tips daarvoor? Want ik weet bijvoorbeeld echt niet hoe 100 gram brood eruit ziet of 100 gram gehakt. Ik heb het nodig omdat ik mijn calorieën tel en er word altijd op deze app (en Google) aangegeven per 100 gram hoeveel calorieën iets bevat

Reacties

  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Gewoon een weegschaal kopen?
  • Daydreambaby
    Daydreambaby Berichten: 6 Member
    Opties
    Dat lijkt me logisch. Maar misschien zijn er tips and tricks in de ‘eet wereld’ die mensen weten over hoe je kan weten hoeveel gram iets is.
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    Opties
    Probleem heb ik ook, denk er over een weegschaaltje aan te schaffen. Je kan ook in Google zoeken, maar is zo'n gedoe. Wat dat betreft zou het ideaal zijn als je gewoon een foto kan maken en dat de app dan alles invult.
  • leym92
    leym92 Berichten: 71 Member
    Opties
    De verpakkingen goed lezen is de beste tip die ik voor je heb. Vaak staat er wel op hoeveel gram een stuk van iets is en anders zo goed mogelijk inschatten welk deel je neemt. Met meer creativiteit dan ik heb kan je vast ook wel iets van een wipwap maken en het vergelijken met iets waarvan je het gewicht al weet ;). Ik heb zelf wel een keukenweegschaal en zou zonder veel te weinig havermout en veel te veel rijst en pasta eten. Geen luxe ding, ik denk van de action. Werkt prima :)
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Een boterham meergranen is 35 gram.

    Je kan op diverse sites wel info vinden hoor.
    Hoeveel calorieën heeft een boterham... in Google intikken...😉
  • hanny80
    hanny80 Berichten: 1 Member
    Opties
    Op de meeste broden staat het volgens mij ook wel per stuk aangegeven. Zo niet, als je weet hoeveel een heel brood weegt, dan de sneetjes tellen en dan de grammen van het hele brood daardoor delen bijvoorbeeld. Verder bij andere dingen inschatten of je de helft gebruikt of een kwart of 1/10de ofzo. Dan kom je denk een heel eind. Al zou ik ook zeggen, koop een weegschaal bij de Action ofzo. Zo handig.
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Wegen! Eet zelf nu al geruime tijd met de weegschaal op tafel ( paar euro van de action) geeft je ook een beter beeld van hoeveel je op schept.. behalve groente, die weeg ik niet maar neem ik gewoon zoveel ik wil
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    mei 2019 aangepast
    Opties
    Gewoon een klein weegschaaltje kopen. Dat is de investering helemaal waard.
    Daarnaast als je iets niet thuis eet kan je uitrekeken hoeveel deel je uit de totale verpakking hebt gegeten en daarmee rekenen. Bijvoorbeeld een volle verpakking is 200gram en je eet de helft, dus eet je 100gram.
  • LiseKetolicious
    LiseKetolicious Berichten: 15 Member
    Opties
    Een weegschaaltje aanschaffen is idd het gemakkelijks. In de tussentijd kun je het volgende proberen. Het is niet helemaal juist, maar geeft een indicatie. Neem tien tot elf kerstomaatjes van de lidl, dat is samen ruwweg 100 gr. Die hoeveelheid komt ongeveer overeen met een gebalde vuist. De grote van je vuistt kun je voor veel groenten en fruit gebruiken om een portie af te meten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Er bestaan ook 'regels' middels de handpalm methode, maar dat is natuurlijk erg foutgevoelig. Je 'gokt' je kcal of je hoeveelheid. Dus het antwoord op je vraag hoe je nu je voedsel moet wegen zonder weegschaal; dat lukt niet en investeer inderdaad in een klein weegschaaltje, zodat je precies weet hoeveel gram je onbewerkte voedsel is en hoeveel calorieën dit bevat. Blijft de meest accurate methode.