Kokos goed of slecht ?
peter02698
Over de gezondheid van producten op basis van kokos, zoals kokosmelk en kokossnippers, bereiken mij wisselende berichten. Wie geeft uitsluitsel over deze kwestie?
0
Reacties
-
Voedingsmiddelen zijn niet "goed" of "slecht", of "gezond" of "ongezond", maar zie het meer als minder nutriëntrijk en minder nutriëntrijk.
Daarbij; over welke wisselende berichten hebben we het hier?1 -
Bedankt voor de reactie, maar nu weet ik nog niet hoe het met kokos zit 😁. In mijn omgeving hoor ik toch vaak zorgen over de gezondheid van kokosvet.0
-
Concretiseer "zorgen over gezondheid" icm kokosvet. De stelling is te algemeen.0
-
Kokosvet zou grotendeels uit verzadigd vet bestaan met uitsluitend Omega-6 en geen Omega-3. Zie ook:
https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/kokos-en-kokosvet.aspx1 -
Hoi Peter... zoveel mensen zoveel meningen... tegenstrijdige onderzoeken.... zou de waarheid in jezelf opzoeken door op bijv je goed in te lezen (meerdere bronnen en zeker niet alleen het Voedingscentrum.)Pubmed publiceert onderzoeken.
Vetten die ik veel gebruik: olijf, avocado en roomboter. Af en toe bijvoorbeeld bij pannenkoeken kies ik voor kokos. Maar dat is mijn waarheid en ieder ander met een andere waarheid moet vooral zijn of haar hart volgen.
De vraag is waarom wil je het gebruiken en in welke hoeveelheid😉0 -
Oh ja... en alles wat vers gemaakt is zal zeker een lievere bijdrage voor je lichaam zijn dan yoghurtjes met toegevoegde suikers/zoetstoffen0
-
Oh ja... en alles wat vers gemaakt is zal zeker een lievere bijdrage voor je lichaam zijn dan yoghurtjes met toegevoegde suikers/zoetstoffen1
-
Kokosvet zou grotendeels uit verzadigd vet bestaan met uitsluitend Omega-6 en geen Omega-3.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29974400
In hun conclusie: "several studies consistently showed consumption of coconut oil increases low-density lipoprotein cholesterol (LDL-C) and thereby could increase adverse cardiovascular health"
Dus inderdaad; hij zou meer kans geven op hart & vaatziekte doordat het het 'slechte' cholesterol doet toenemen.0 -
Allebei bedankt voor jullie reacties, ik weet nu beter hoe ik verstandig met kokos om kan gaan.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 472 MyFitnessPal-Fora