ik val niet af šŸ˜¢ ā€” Dutch (Netherlands)

ik val niet af šŸ˜¢

Opties
hey ben nu een maandje bezig met gezonder (minder te eten) ik eet vaak slaatjes en probeer helemaal niet te snoepen maar ik merk dat ik toc niet afval ? kan iemand tips meedelen ? wat eten jullie zoal met lunch want dit vindt ik vaak moeilijk op het werk

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als je niet (meer) afvalt zit je niet in een energietekort. Belangrijk hierbij is; registreer je alles nauwkeurig? Wat is je BMR & TDEE? Hoe lang heb je dit tekort wat je had aangehouden?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Als je gezonder eet, kan het best zijn dat je nog steeds een calorie overschot hebt.
    Met veel fruit, bijvoorbeeld, kan je aardig wat calorieƫn binnen krijgen. Maar het is wel gezond.

    Alles Dus goed noteren.

    Er zijn diverse voedingsmiddelen die je als lunch kan eten. Vezelrijke voeding bijvoorbeeld.

    Maar ook komkommer tomaatjes wortel etc etc
  • Joyce040617
    Joyce040617 Berichten: 15 Member
    Opties
    Hoe doen jullie het dan. Stel je mag 1400 per dag eten, kan je dan best zakken naar 1300 of naar 1200? Om toch terug af te vallen.. Ik zit ook met dat probleem. Er zijn ondertussen wel kg af, maar ik blijf hangen op deze moment..
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Als je niet meer afvalt... eet je net zoveel calorieƫn als dat je verbrand.

    Dan kan je er ook voor kiezen om meer te bewegen. Of de grote spiergroepen gaan trainen.
    Squatten, deadliften e.d.

    Of iets minder calorieƫn eten...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Joyce, hoe weet je dat je 1400 eet? 1400 is heel weinig. Wat is je BMR en TDEE? Wat CornƩ ook aangeeft, kiezen om je verbruik omhoog te gooien of zakken in calorieƫn. Persoonlijk zou ik kiezen voor meer bewegen omdat ik liever niet minder eet.
  • Joyce040617
    Joyce040617 Berichten: 15 Member
    Opties
    De berekening met de BMR en de TDEE had aan dat ik 1600 moest eten, maar dat ik er daarvan -200 moest doen had ik ergens gelezen. Dus at ik 1400 per dag. Daar ben ik goed mee afgevallen. Ik vind het zelfs moeilijk om hieraan te raken.. šŸ¤” maar nu blijf ik dus hangen dus wil ik terug zakken.. sporten is heel moeilijk, heb een zoontje en geen oppas wanneer ik zou willen gaan joggen..
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Je kan ook in huis sporten.
    Planking, squatten, opdrukken, buikspieroefeningen, touwtje springen,
    Het is vaak meer prioriteit dan tijd...

    Het is soms even zoeken... Maar er kan veel.
  • Joyce040617
    Joyce040617 Berichten: 15 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Je kan ook in huis sporten.
    > Planking, squatten, opdrukken, buikspieroefeningen, touwtje springen,
    > Het is vaak meer prioriteit dan tijd...
    >
    > Het is soms even zoeken... Maar er kan veel.

    Snap ik volledig! Maar sporten is voor mij echt een stevige wandeling, joggen, hardlopen ,.... dat bedoelde ik met dat dat mij niet lukt qua mijn zoontje van een jaar.. Ik ben ook geen persoon die "graag" sport. Dus ik doe het gewoon liever door gezonder te eten of calorieĆ«n te tellen.. lukt voor mij persoonlijk beter dan sport, maar dat terzijde want dat was de vraag niet šŸ˜‰ ik bedoelde gewoon of ik moest zakken met calorieĆ«n en hoeveel dan, maar alvast bedankt voor de uitleg!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    De berekening met de BMR en de TDEE had aan dat ik 1600 moest eten, maar dat ik er daarvan -200 moest doen had ik ergens gelezen.
    BMR & TDEE zijn 2 verschillende dingen. BMR zijn je kcal die je minimaal dient te consumeren en TDEE zijn je kcal die je nodig hebt om op gewicht te blijven incl. je activiteitenniveau. M.a.w. Die 1600; is dat je BMR of je TDEE? Voor een TDEE lijkt me dit nogal aan de lage kant, maar wie weet ben je wel heel klein en weeg je niet zoveel.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Hier ook.
    Laatste maand gaat het wat sneller.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    @corneaarts ; jij weegt niet dagelijks zie ik?
  • konijntjehup
    konijntjehup Berichten: 5 Member
    Opties
    misschien een tip het you tube kanaal van lucy squat veel work outs met indoor walking of de cardio trainingen van optima vita
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > @corneaarts ; jij weegt niet dagelijks zie ik?

    Klopt alleen op de sportschool. Thuis heb ik geen weegschaal. De ene keer is het savonds de andere keer smorgens....
  • nourishcoaching
    nourishcoaching Berichten: 1 Member
    Opties
    Vaak gaat het aan het begin met afvallen prima maar dan raakt het lichaam gewend aan je eetpatroon/beweging, time to change it up! Ik zie dat je noemt dat je veel "slaatjes" noemt, bedoel je dan bijv. de huzarensalade e.d.? Dit is namelijk niet de meest gezonde keuze en zou je kunnen aanpassen naar een gezondere variant. Ook een nieuw trainingsschema kan jou helpen met meer resultaten! Mocht je wat meer advies willen laat het dan gerust weten
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het switchen van trainingsschema is niet de weg naar meer resultaat; het is schijnprogressie. Voor meer resultaat is het niet nodig om je trainingsschema om te gooien. Maar dat on a sidenote.
  • DabbyOi
    DabbyOi Berichten: 8 Member
    Opties
    Hoe ā€˜verbrandā€™ je ā€˜t ?
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Noteer je wel alles naar juiste hoeveelheid inclusief schatten? Kan nogal dat je onderschat wat je werkelijk eet.