Ketogeen dieet — Dutch (Netherlands)

Ketogeen dieet

Opties
Hoi hoi,
Ik volg sinds een paar weken het Ketogeen dieet. Ik moet 169 g vet, 91 g eiwitten en 25 g koolhydraten per dag eten, maar heeft iemand ervaring hoe je dan menu’s samenstelt boor een hele dag? Ik kom hier slecht uit. Of ik heb te weinig eiwitten of weer te weinig vetten of weer te veel koolhydraten. Pfffff lastig dieet. En ik wil het wel graag goed gaan doen, omdat ik wel in het dieet geloof. Wie kan mij hierbij tips geven?
Groetjes Renate

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Is dit iets wat je je hele leven vol denkt te kunnen houden? Zo niet, is dit dus een tijdelijke oplossing en kan je wellicht beter op zoek gaan naar een eet stijl die je kan vol houden.

    Ik snap tot op de dag van vandaag nog steeds niet waarom mensen een macro nagenoeg schrappen.
    Alles is energie, en of je nu 1985 kcal eet met alleen maar vetten en eiwitten of met alleen maar koolhydraten maakt geen bal uit 1985=1985

    Om af te vallen dien je in een energietekort te zitten, that's it!
    ik pak hier 1985 omdat dat het aantal kcal is wat je hier aangeeft
    169*9=1521
    91*4=364
    25*4=100
    Totaal 1985
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ik wil niet betweterig doen maar het keto dieet omvat een hogere consumptie aan rood vlees....... Iedereen zou nu toch wel moeten weten dat overconsumptie van rood vlees in verband staat met kanker en diabetes.
    Zoals Gustaaf85 aangeeft een hele macro nagenoeg schrappen is niet verstandig en niet vol te houden.
    Nog maar te zwijgen over de ecologische foodprint die dit dieet heeft
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb er niets meer aan toe te voegen en helemaal eens met Gustaaf dat ik niet begrijp waarom mensen zich toch elke keer laten verleiden tot een dieet die een complete voedingsnutriënt uitsluit. Keto is voor de lange termijn niet verstandig. Niet alleen omwille van het bijna compleet uitsluiten van een macro, terwijl je die voor normaal functioneren gewoon nodig hebt, maar ook vanwege het uiteindelijk missen van bepaalde mineralen e.d. Voor afvallen is geen enkel dieet heilig of nodig en alle diëten werken, maar dat komt door één ding wat ze gemeen hebben; een energietekort.
  • DabbyOi
    DabbyOi Berichten: 8 Member
    Opties
    Mensen en diëten 😂
  • clcarolien
    clcarolien Berichten: 5 Member
    Opties
    Grietje... volg vooral je eigen weg.... er zijn online websites en kookboeken te vinden😉 en zelfs de boekhandel verkoopt. Binnen je macros... kleine verschuivingen zitten echt in de marge