Pre workout en shake’s — Dutch (Netherlands)

Pre workout en shake’s

Opties
KhalidLou
KhalidLou Berichten: 8 Member
Hallo Iedereen,

Ik ben nu al een dikke week bezig met krachttraining. Tot nu toe gaat het best wel lekker enkel telkens ik een shake of pre workout inneem moet ik deze er gelijk uit kotsen jammer genoeg. Zijn deze essentieel of kan ik ook verder zonder shake’s en dergelijke. Ik moet wel aankomen in gewicht. 60 kg nu en 23jr

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Shakes zijn in principe niet nodig. En in feite ook niet.
    Google maar eens op voeding en sporten.
  • kingborgia1974
    kingborgia1974 Berichten: 37 Member
    Opties
    Eiwitshake na je training innemen en pre work out zou ik persoonlijk niet gebruiken. Kan namelijk niet tegen die cafeïne wat erin zit
  • KhalidLou
    KhalidLou Berichten: 8 Member
    Opties
    In princiepe gewoon goed eten, in mijn geval goed en veel eten en dan een goede training. Dit zou dan voldoende moeten zijn?
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @KhalidLou zei:
    > In princiepe gewoon goed eten, in mijn geval goed en veel eten en dan een goede training. Dit zou dan voldoende moeten zijn?
    >

    Pas op met zomaar veel eten.... Je bent als ik het goed begrijp een beginner met weinig spiermassa?
    Misschien beter langzaam opbouwen met een clean bulk. Zou zonde zijn als je resultaat straks veel vetmassa wordt.
    Gebruik dus een TDEE calculator om je calorieën te bepalen en let goed op je macro's.
    Je zou zonder shakes kunnen als je een goed voedingschema maakt.
  • rickvanrijn
    rickvanrijn Berichten: 27 Member
    Opties
    Eiwitshake alleen nemen als je een tekort aan eiwitten hebt. Deze kcal kan je beter opvullen door voeding. Als er echt geen uitweg voor je is en kom je voor geen goud aan je eiwitten, pak dan de shake erbij.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Tot nu toe gaat het best wel lekker enkel telkens ik een shake of pre workout inneem moet ik deze er gelijk uit kotsen jammer genoeg. Zijn deze essentieel of kan ik ook verder zonder shake’s en dergelijke
    Nee, ze zijn niet essentieel. Zoals Rick al aangeeft; eiwitten als in een eiwitshake is een aanvulling, met de nadruk op aanvulling, op je huidige voeding. Zorg eerst dat je voedingspatroon op orde is, i.p.v. direct naar een shake te grijpen (wat overigens dus niets magisch doet).

    Pre-workout is al helemaal niet nodig; drink een espresso of een kop koffie. Cafeïne is namelijk het werkende stofje in die pre-workouts; de rest niet echt.
  • KhalidLou
    KhalidLou Berichten: 8 Member
    Opties
    Dankjewel iedereen, ja ik ben een beginner met weinig spiermassa.. @Manga23
    Overigens zal ik nog moeten uitzoeken hoe en wat de macro’s zijn