Doel: - 10 kg traag maar gestaag - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Doel: - 10 kg traag maar gestaag

Opties
2

Reacties

  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    Allereerst, allemaal de beste wensen voor het nieuwe jaar! Laat het een gezond en liefdevol jaar worden.
    Ik zal me even voorstellen : ik ben Margriet, 40 jaar en heel eerlijk, mijn leven lang al bezig met mijn gewicht. Periodes met sporten en afvallen en periodes waarin ik het laat gaan (tja..). Ik heb deze app alleens eerder geprobeerd en het hielp om inzicht te krijgen, waardoor ik steeds fanatieker werd in gezonder leven, dus flink afviel. Wat ik het moeilijkste vind is volhouden 🙈 Herkent iemand dit? & hoe deed je dat dan? Ik schaam me best wel, inmiddels tikt de weegschaal 98.9 kilo aan. Veel teveel!! Ik weet dat onder de 90 kilo voor mij prima voelt dus dat is mijn doel voor aankomende maanden. Let's do this! Allemaal succes en leuk om met elkaar mee te lezen en te stimuleren
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2020 aangepast
    Opties
    Goed dat je het weer wilt oppakken. Als je in de term "volhouden" denkt, geeft mij dat de indruk dat het dieet vaak te drastisch wordt aangevlogen. Vaak zie je ook dat mensen het rigoureus omgooien en ineens heel anders gaan eten dan voorheen, zich dingen gaan ontzeggen, een bepaalde macro gaan verhouden, hypes gaan volgen op dieetgebied en ga zo maar door. Wanneer je duurzaam wilt afvallen en op gewicht wilt blijven zul je je levensstijl moeten aanpassen. Aanpassen in die mate dat het niet als een beperking of dieet voelt, maar als iets wat je je leven lang vol zou kunnen houden.

    Vaak gebeurd er al veel goeds als je minder gaat eten dan dat je deed met net wat meer beweging.
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Hoi Eveline welkom terug en nog een gelukkig Nieuwjaar. Heel veel succes en hoop dat je al je gezette doelen in 2020 haalt.
    Ben nu zelf 6 jaar alcoholvrij( geen AA hoor maar voelt gewoon beter) en probeer naar de 100 kg te komen d.m.v van fitness en MFP.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Goed dat je het weer wilt oppakken. Als je in de term "volhouden" denkt, geeft mij dat de indruk dat het dieet vaak te drastisch wordt aangevlogen. Vaak zie je ook dat mensen het rigoureus omgooien en ineens heel anders gaan eten dan voorheen, zich dingen gaan ontzeggen, een bepaalde macro gaan verhouden, hypes gaan volgen op dieetgebied en ga zo maar door. Wanneer je duurzaam wilt afvallen en op gewicht wilt blijven zul je je levensstijl moeten aanpassen. Aanpassen in die mate dat het niet als een beperking of dieet voelt, maar als iets wat je je leven lang vol zou kunnen houden.
    >
    > Vaak gebeurd er al veel goeds als je minder gaat eten dan dat je deed met net wat meer beweging.
  • vlinder1979
    vlinder1979 Berichten: 26 Member
    Opties
    Je hebt hier wel een punt. Dat is idd ook wel mijn valkuil. Te snel willen,dan resultaat zien, gemotiveerd raken maar niet veranderen in leefstijl maar tijdelijk gewichtsverlies. Omdat het o.a te rigoureus gaat.
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    Opties
    Vandaag een dagje waarin ik wat meer gesnoept heb maar net binnen mijn calorieën gebleven. Afgelopen nacht wel gedroomd dat ik op een ‘cake markt’ was en ik bleef overal maar proeven.
    Was blij toen ik wakker werd te merken dat t een droom was😊
    Ik probeer wat andere eetgewoontes uit en tijdens de week eet ik regelmatig met dubbele porties groenten en dan geen aardappelen/pasta.
    Niet rigide ofzo, maar het smaakt me wel.
    Tegenwoordig veel inspiratie uit de boeken van Pascale Naessens.
    Hoe gaat het bij jullie ?
    Ah ja, ook alcoholvrije vrije periode gestart, dat helpt ook wel precies 🙂
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Je bent nu bijna 3 maanden " onderweg" naar je doel. Vordert het een beetje?
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    Opties
    > @ave1969 zei:
    > Je bent nu bijna 3 maanden " onderweg" naar je doel. Vordert het een beetje?

    Wel, het begint te gaan nu. Eigenlijk ben ik maar deftig vertrokken op 1 januari.
    Ik heb dan pas echt een ‘klik’ kunnen maken.
    Tevens gestart met 100 dagen geen alcohol, brengt ook minder aperitiefhapjes met zich mee, meer maat in het algemeen precies.
  • Liaanliaanliaan
    Liaanliaanliaan Berichten: 2 Member
    Opties
    Goed bezig! Mijn eerste 10 kg er net af in 5 maanden. Had als doel een kilo per week, met in mijn achterhoofd dat een half kilo ook goed is. Sinds 1 januari ook weer super streng na losse feestdagen. Geen alcohol, weinig koolhydraten en elke dag sporten. Spier training, gewoon thuis met ook weer een app. Stapje voor stapje en af en toe een cheat day. Soms frustrerend maar ik voel me nu zoveel lekkerder dan 5 maanden terug! Kleine overwinningen maken het vol te houden. Succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Een cheatday zou je niet nodig moeten hebben; het kan je hele weektekort teniet doen. Wanneer je behoefte hebt aan een cheatday geeft het mij de indruk dat je veel te strak zit, je jezelf dingen ontzegd en te rigoureus je voeding/ dieet omgooit. Dat is een disaster waiting to happen. Daarbij; waarom schrap je koolhydraten?
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    Opties
    Altijd interessant, de koolhydraten kwestie😊
    Zelf let ik erop om zoveel mogelijk koolhydraten met een lage glycemische index te eten. Voor mij helpt dat.
    In praktijk meer groenten - fruit vnl in de ochtend. Zonder koolhydraten zou ik ‘ t niet zien zitten.
    En dan af en toe nog dat stukje chocolade 😋
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat is er interessant aan de koolhydraten kwestie? 😏 En, wat is het wat voor jou "werkt" als je je alleen richt op koolhydraten met een lage glycemische index? Als je je drukt maakt om je bloedsuikerspiegel, dan kan ik je al direct zeggen dat je je daar als gezond mens écht geen zorgen over hoeft te maken.
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Wat is er interessant aan de koolhydraten kwestie? 😏

    Interessant als in ‘veel besproken met vele verschillende meningen 😉’
    Wel of geen brood, pasta of niet ... , genetisch onderzoek..Gewoon eens op googelen...

    > @itzhanne82 zei:
    En, wat is het wat voor jou "werkt" als je je alleen richt op koolhydraten met een lage glycemische index?

    Minder snel honger - langer verzadigd (gevoel)

    > @itzhanne82 zei:
    Als je je drukt maakt om je bloedsuikerspiegel, dan kan ik je al direct zeggen dat je je daar als gezond mens écht geen zorgen over hoeft te maken.

    Nee hoor 😊 ik maak me niet druk noch heb ik daar zorgen over.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Interessant als in ‘veel besproken met vele verschillende meningen 😉’
    Wel of geen brood, pasta of niet ... , genetisch onderzoek..Gewoon eens op googelen...
    Oh, het is niet dat ik niet wist om welke 'kwesties' het ging, want daar ben ik van op de hoogte, was enkel benieuwd welke jij bedoelde :wink:
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Eveline73mfp zei:
    > Altijd interessant, de koolhydraten kwestie😊
    > Zelf let ik erop om zoveel mogelijk koolhydraten met een lage glycemische index te eten. Voor mij helpt dat.
    > In praktijk meer groenten - fruit vnl in de ochtend. Zonder koolhydraten zou ik ‘ t niet zien zitten.
    > En dan af en toe nog dat stukje chocolade 😋
    >

    🙃Er is totaal niks mis met koolhydraten in welke vorm dan ook met betrekking tot afvallen......100 calorieën blijft.100 calorieën.......of je dat nu uit.groenten of uit pasta haalt maakt niks uit. En vindt je volkoren pasta niet te pruimen dan eet je lekker de niet volkoren variant. Geniet er nu werkelijk iemand van Quinoa 😝
    Ik krijg een beetje de kriebels van alle restricties die iedereen zichzelf oplegt.
    Bereken je BMR en je TDEE en eet lekker waar je van geniet binnen je calorieëndoel.......
    Ben je serieus bezig met sport, bepaalde doelen op fitness/bodybuilding niveau dan kijk je kritischer naar je macroverdeling maar voor puur afvallen niet te moeilijk.......dan heb je ook geen cheatday nodig. Scheelt een hoop.frustraties
    Bovendien is 1 kg per week afvallen niet realistisch en niet gezond maar dat is een ander verhaal.
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    januari 2020 aangepast
    Opties
    Dag Manga23,

    Idd, het is en blijft een hot item.
    Ik kan enkel zeggen dat ik er voor mezelf baat bij heb als ik minder ‘snelle’ koolhydraten eet.
    Maw, ik eet niet langer bij elke maaltijd brood of aardappelen.
    Net zoals ik ook niet elke dag vlees of vis eet.
    Ik vervang dat dan door extra groenten.

    Restricties, dat werkt bij mij ook niet 😃- allee toch niet voor langere tijd.
    Vandaag bvb frietjes.

    Nu wel alcoholvrije periode (jaarlijkse gewoonte) en dat scheelt hem ook in de calorieën.
    Enne...ik vind quinoa zelf bijzonder lekker!! Gekookt in wat groenten bouillon, met wat gehakte noten en groenten en feta - jammie ! 😇
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik kan enkel zeggen dat ik er voor mezelf baat bij heb als ik minder ‘snelle’ koolhydraten eet.
    Maw, ik eet niet langer bij elke maaltijd brood of aardappelen.
    Aardappelen en/ of zoete aardappelen bevatten niet enkel 'snelle' koolhydraten, maar ook complexe koolhydraten. Dus om die reden zou je ze niet persé hoeven te vermijden. Daarnaast is de aardappel erg verzadigdend en dat is eigenlijk wat je na wil streven als je (bijvoorbeeld) dieet en in een tekort zit.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Eveline73mfp zei:
    > Dag Manga23,
    >
    > Idd, het is en blijft een hot item.
    > Ik kan enkel zeggen dat ik er voor mezelf baat bij heb als ik minder ‘snelle’ koolhydraten eet.
    > Maw, ik eet niet langer bij elke maaltijd brood of aardappelen.
    > Net zoals ik ook niet elke dag vlees of vis eet.
    > Ik vervang dat dan door extra groenten.
    >
    > Restricties, dat werkt bij mij ook niet 😃- allee toch niet voor langere tijd.
    > Vandaag bvb frietjes.
    >
    > Nu wel alcoholvrije periode (jaarlijkse gewoonte) en dat scheelt hem ook in de calorieën.
    > Enne...ik vind quinoa zelf bijzonder lekker!! Gekookt in wat groenten bouillon, met wat gehakte noten en groenten en feta - jammie ! 😇

    Koolhydraten is wat mij betreft geen hot item. Er is geen enkele reden om ze te vermijden. Je valt enkel en alleen af door een calorie tekort te creëren. Hoe iemand dat invult maakt eigenlijk niks uit.
    Ik promoot bij deze het het anti dieet 🤣🤣
    Waar het in elk verzonnen dieet simpelweg op neer komt is een calorie tekort creëren .....niks meer en niks minder.
    Als je ergens denkt lichamelijk of geestelijk baat bij te hebben doen!!! Maar wring je vooral niet in allerlei onmogelijke bochten die niet nodig zijn.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Manga23 schreef: »
    > ... En vindt je volkoren pasta niet te pruimen dan eet je lekker de niet volkoren variant. Geniet er nu werkelijk iemand van Quinoa 😝
    Ik krijg een beetje de kriebels van alle restricties die iedereen zichzelf oplegt.
    ...

    O zo mee eens!!!
  • renatek70
    renatek70 Berichten: 3 Member
    Opties
    Goedemiddag, ik hoop dat ik mij mag aansluiten bij jullie groep. Vorig jaar ben ik bijna 15 kg afgevallen, echter door wat veranderingen even een terugval met daardoor 8 kilo toename. Nu wil ik niet weer terug naar mijn oude gewicht dus het is tijd om nu in actie te komen voordat de laatste 7 kilo er ook weer bij zijn.
    Hopelijk vind ik een beetje steun en motivatie in jullie berichtjes.
  • Eveline73mfp
    Eveline73mfp Berichten: 21 Member
    Opties
    En hoe gaat het met iedereen?
    Vorige week zelf weinig energie - ben dit koude regenweer beu! En dan meer zin in snoep precies ...
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Ik lig lekker op schema. En dat is een vrij pittig schema: een halve kilo per week eraf. Op 20 januari begonnen met 74,5 kilo, weeg ik nu nog net geen 71.

    Mijn doel is 67 kilo. Dat zou ik theoretisch gezien over 8 weken moeten zijn. Maar ja, er komt nog een vakantie tussendoor... Met 67 kilo heb ik een net gezond BMI: 24,9.

    En hoe lukt het bij jou?
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Bij mij op zich ook lekker. Nu een aantal weken met met vasten. van 20:00 uur avond tot 12 uur middag.
    Nu 113,2 kilo dus toch al zon 9 kilo kwijt.
    Wel weer veel zin in de lente en wat meer zon.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Goed bezig. Hou vol!!!!!