Altijd honger — Dutch (Netherlands)

Altijd honger

Opties
rddd8
rddd8 Berichten: 35 Member
Hi allemaal,

Zoals de titel dus luidt.. ik heb vrijwel altijd honger. Ik heb al meerdere malen bloed geprikt, omdat ik dacht dat ik parasieten kon hebben of een te snel werkende schildklier (want ik ben slank), maar er is niks gevonden in mijn bloed.

Ik eet gezond, volkoren, ook wel eens dingen van witte meel. Maar altijd bruin brood, anders heb ik absoluut geen verzadigd gevoel. Quinoa, boekweit al dat soort dingen voel ik me ook niet helemaal ‘vol’ door.

Tevens voel ik me super lusteloos en hangry als ik honger heb 😅

Nou lijkt dat heel normaal, maar ik kan me dus volproppen en heb enorme trek na een uur of twee.

Ik weet niet of er meerdere mensen zijn die dit ervaren, of dat er mensen zijn die simpelweg goed advies hebben.

Ik wil dus niet heel de dag door blijven vreten. Ik zou ook graag eens een verzadigd gevoel willen hebben en een paar uur vooruit kunnen, zonder het gevoel te hebben dat ik ieder moment van mijn stokkie zou kunnen gaan.

Alvast super bedankt !

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Oké..... Je weet wat je TDEE is en eet wel de calorieën die je minimaal mag hebben?
    Zit het niet gewoon tussen je oren?
    Je gaat echt niet zomaar van je stokje hoor.
    Je lichaam is gewend om bij elke signaaltje nu iets te krijgen. Je kan het trainen. Ik doe zelf aan vasten en kan uren door zonder maaltijd, ook sporten.
    Verder zorgen voor voldoende eiwitten, complexe koolhydraten, gezonde vetten, veel groenten en niet vergeten drinken helpt mee.
    Ga sporten en blijf lekker bezig zodat je gedachten ergens anders mee bezig zijn.
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    Het is niet dat ik heel de dag aan eten denk. Ik merk juist aan mijn lichaam dat ik me lusteloos voel en wat moet eten. Ik eet en drink ook voldoende.
    Ik ben me er ook van bewust dat je niet zomaar van je stokkie kunt gaan, daarom staat er ook dat ik het gevoel heb.
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Misschien heb je een andere behoefte, bijv. Rust of dorst. Probeer dat eens uit te vinden.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik heb minder honger met eiwitrijk voedsel zoals skyr. Ik voeg er de laatste week wat walnoten aan toe en dat geeft helemaal een vol gevoel.

    Op brood en ook meergranen brood hou ik het niet lang vol zonder honger.
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    > @Frietski zei:
    > Misschien heb je een andere behoefte, bijv. Rust of dorst. Probeer dat eens uit te vinden.

    Ik heb best wel een ‘rustig’ leven. Kantoorbaantje en daarnaast een thuis studie. Verder drink ik ook wel voldoende water
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    > @corneaarts zei:
    > Ik heb minder honger met eiwitrijk voedsel zoals skyr. Ik voeg er de laatste week wat walnoten aan toe en dat geeft helemaal een vol gevoel.
    >
    > Op brood en ook meergranen brood hou ik het niet lang vol zonder honger.

    Met eiwitrijke voedsel merk ik inderdaad wel dat ik wat langer een ‘vol’ gevoel heb. Goede tip yoghurt met noten! Thanks
  • IkbenIris1989
    IkbenIris1989 Berichten: 5 Member
    Opties
    corneaarts schreef: »
    Ik heb minder honger met eiwitrijk voedsel zoals skyr. Ik voeg er de laatste week wat walnoten aan toe en dat geeft helemaal een vol gevoel.

    Op brood en ook meergranen brood hou ik het niet lang vol zonder honger.

    Hee dit herken ik ook, maakt echt veel uit :)

    Ik eet havermoutpap (40 gram havermout, 250 ml havermelk, geprakte banaan en snufje kaneel) en daarvan merk ik écht dat ik vol zit en dat ik niet snel meer ruimte heb voor wat anders (en dat terwijl ik ook gemakkelijk 'vol' kan zitten en toch nog ruimte ;) ). Ik vond de portie er in 1e instantie karig uitzien, maar het is heel vullend en ik vind het ook heerlijk. Misschien om te proberen!
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    > @IkbenIris1989 zei:
    > (Quote)
    >
    > Hee dit herken ik ook, maakt echt veel uit :)
    >
    > Ik eet havermoutpap (40 gram havermout, 250 ml havermelk, geprakte banaan en snufje kaneel) en daarvan merk ik écht dat ik vol zit en dat ik niet snel meer ruimte heb voor wat anders (en dat terwijl ik ook gemakkelijk 'vol' kan zitten en toch nog ruimte ;) ). Ik vond de portie er in 1e instantie karig uitzien, maar het is heel vullend en ik vind het ook heerlijk. Misschien om te proberen!

    Hi, bedankt voor je tip!
    Haha toevallig eet ik dit tegenwoordig iedere ochtend. Ik doe nog wat extra fruit erdoorheen voor de smaak. Maar ik merk echt dat ik vooruit kan tot aan de lunch :)
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Eet nu ook vaker een banaan voor ik ga hardlopen. Wat extra koolhydraten.
  • beaduinmeijer
    beaduinmeijer Berichten: 4 Member
    Opties
    Misschien wat koolhydraten uit je voeding vervangen door groentes. Door veel koolhydraten kun je extra trek krijgen. En als je khd eet, kies dan langzame. En een rustig en met aandacht.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Misschien wat koolhydraten uit je voeding vervangen door groentes
    Groentes zijn ook koolhydraten? Wellicht dat je bedoelt dat het laagcalorisch voedsel is?
    Door veel koolhydraten kun je extra trek krijgen
    Kun je hiervan een onderbouwing geven?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Geen onderbouwing en ook geen khd gerelateerd.
    Maar voedsel gerelateerd.

    Als ik bijvoorbeeld wat chips eet. Op een zaterdagavond, dan heb ik het gevoel dat mijn maag om meer schreeuwt.
    Dus vermijd ik dat maar.

    Misschien dat ze zoiets bedoeld.