Hoeveel kcal bij vlees bakken — Dutch (Netherlands)

Hoeveel kcal bij vlees bakken

Opties
cindywv2014
cindywv2014 Berichten: 21 Member
Vraag aan jullie mede MFP ''ers 😊.
Als ik een biefstuk bak in 50 gram boter, hoeveel kcal moet ik dan bij die van het vlees optellen?
Ik eet niet alle jus op, dus neem aan niet de volledige kcal van de boter?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Uhhh.. die tel ik eigenlijk nooit mee.
    Maar als ik niet afval.. ga ik omlaag in de calorieën die ik wel noteer..😀
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat is echt giswerk. Ik zou voor de correctheid alles meetellen, of neem in ieder geval de helft.

    @Corné; je telt je bakboter nooit mee in je calorieën? Daar zitten juist behoorlijk veel in :lol: 10ml olijfolie is soms al 80kcal.
  • Beerinnetje
    Beerinnetje Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik ben er achter gekomen dat bakken en braden in kokosolie juist heel veel calorieën bevatten.
    Wat is eigenlijk het gezondste en het meest magere om vlees in te bakken en braden?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Er bestaat niet zoiets als gezond of ongezond, maar probeer het te zien als meer voedzaam en minder voedzaam. Echter is kokosolie in die zin niet de meest handige bron om in te bakken; de gezondheidsclaims die er worden gemaakt kloppen niet. Bak gewoon in roomboter of olijfolie, dat prima bronnen om in te bakken.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Beerinnetje schreef: »
    Ik ben er achter gekomen dat bakken en braden in kokosolie juist heel veel calorieën bevatten.
    Wat is eigenlijk het gezondste en het meest magere om vlees in te bakken en braden?

    Vlees van de bbq!!! Was het maar alvast weer zomer....
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ipv de bbq tussen de contactgrill.....moet je eens zien hoeveel vet eruit komt....is dan niets nodig om toe te voegen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,448 MFP Moderator
    Opties
    Goede tips dames! Nu nog wachten op het weer :P