Materiaal gym outfit/stink shirtjes — Dutch (Netherlands)

Materiaal gym outfit/stink shirtjes

Opties
Omdat mijn gym shirtjes allemaal beginnen te stinken. Terwijl ik ze gewoon elke keer netjes was...

Vroeg ik mij af. Waar sporten jullie mee? Echt een synthetisch gym shirtje. Of liever katoen?
Ik gok erop dat katoen beter bestand is tegen Inkruipende geur. Maar draag het ook wel lekker? Of wordt het vies plakkerig?

Reacties

  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik heb runner shirts van Nike.
    Gewoon van de outlet store.
    Evt zweetlucht kan je met azijn eruit halen.
    In een emmer met water en azijn laten weken
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Ik gebruik Dri-fit shirts en die was ik meteen bij thuiskomst .
    Wat Corné zei, doe ik idd ook: azijn + water.
    Soms ook scheutje Dettol met water. Doe ik met planten spuit, laten intrekken (niet te lang!) En dan wassen.
    Regelmatig stop ik kleding in een plastic tas in de vriezer voor een nachtje + dag. Daarna was ik de kleding dan nog.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Oxi Action aan je wasmiddel toevoegen, werkt prima tegen ingedroogde zweetluchtjes!
  • lindav33
    lindav33 Berichten: 5 Member
    Opties
    Sommige sportshirts, met name die gratis dingen van evenementen stinken inderdaad snel, daar wil je nog geen half uur in sporten. Met kleding van Nike of Saucony heb ik zelf nooit problemen. Direct na gebruik een korte was van 20min op 30gr met een klein beetje poeder (merk maakt niet uit) en geen wasverzachter. Katoen draag ik niet: wordt veel te zwaar en nat en dat sport niet fijn.
  • griettrekels8494
    griettrekels8494 Berichten: 1 Member
    Opties
    Nike Dry-Fit, maar zeker nooit wassen met wasverzachter
  • Maujestic
    Maujestic Berichten: 11 Member
    Opties
    Hoezo moet je die dingen niet wassen met wasverzachter? Ik was mijn sportkleding namelijk wel met wasverzachter erbij 😱
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    juli 2020 aangepast
    Opties
    Je moet het niet met wasverzachter wassen omdat dan de ademende stof verstopt raakt en niet meer kan ademen. Wasverzachter laat een laagje achter op je kleding. Ik waste mijn Airism shirt van Uniqlo eerst ook altijd gewoon met wasverzachter, nu niet meer.
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    Ik heb dit met mijn boksspullen. Had m’n tas een halfjaar dicht gelaten, daarvoor wel alles laten luchten en wat gewassen kon worden gewassen. Maar nu stinkt alles naar oude kaas 😭😭