Wegen — Dutch (Netherlands)

Wegen

Opties
Hi

Hoeveel wegen jullie je? Ik doe het momenteel elke dag op hetzelfde uur nuchter omdat ik wat gewicht kwijt wil en het me motiveert. Maar vinden jullie dat te veel?

Groetjes

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik weeg mij elke dag, nuchter uiteraard en na een wc bezoek, en neem daarbij het weekgemiddelde. Dit omdat je gewicht enorm kan fluctueren. Echter als het obsessief wordt en je met een hele andere reden dan ik net heb genoemd, op de weegschaal gaat staan dan zou ik mij eerder bezig gaan houden met dat punt i.p.v. gewicht.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Hetzelfde als @itzhanne82 .......elke ochtend dus nuchter en na toiletbezoek.......Eigenlijk is het meer een gewoonte geworden.....ik val niet om in ellende als het de ene dag meer is als de andere. Maar als je merkt dat het je mentaal zwaar valt dan zou ik het niet doen.
    Er zijn personen die zichzelf dan fysiek gaan straffen door nog minder te eten of harder te sporten.....dan zit er iets mis tussen je oren
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Same here.. iedere ochtend.. daardoor zie ik welke kant t op gaat...
  • hhhhw123
    hhhhw123 Berichten: 71 Member
    Opties
    Elke ochtend uit bed, wc en wegen. Meerdere keren achter elkaar en daar het gemiddelde van. M'n weegschaal doet bij elke "beurt" iets anders aangeven. Voor mij is het ondertussen ook een gewoonte en mis het ook als ik het niet gedaan heb. Het geeft toch een soort van resultaat en motiveert door de vaker lager zien wordende cijfers. 😁
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wellicht vreemde vraag, maar staat je weegschaal wel stabiel en op een goede stevige grond? Dat je weegschaal bij meerdere keren erop andere getallen aangeeft is niet in orde en hoort absoluut niet. Dus of je weegschaal vervangen of de plek van je weegschaal veranderen
  • hhhhw123
    hhhhw123 Berichten: 71 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Wellicht vreemde vraag, maar staat je weegschaal wel stabiel en op een goede stevige grond? Dat je weegschaal bij meerdere keren erop andere getallen aangeeft is niet in orde en hoort absoluut niet. Dus of je weegschaal vervangen of de plek van je weegschaal veranderen

    Ha, nee dat ding klopt voor geen meter meer 😌. Hij begint nu ook af en toe kuren te krijgen dat hij errors begint te geven. Ik kan globaal nog zien wat mijn gewicht is dus ik red me er nkg mee! Als ie binnenkort de moed opgeeft haal ik wel een nieuwe.

    Nu kan ik hem nog de schuld geven dat ik te licht wordt 😜
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    2 keer in de week. Wel altijd in de ochtend nuchter.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Eigenlijk weeg ik de laatste tijd niet meer.
    Spiegel werkt ook😉