Voel me moe. Moet ik hier even doorheen? — Dutch (Netherlands)

Voel me moe. Moet ik hier even doorheen?

Opties
Sinds twee weken ben ik dagelijks aan het sporten en heb mijn eten aangepast. Ik mag totaal 1200 kcal eten en dat gaat erg goed. Ik merk wel dat ik veel vermoeider ben dan eerst en mijn concentratievermogen achteruit aan het gaan is. Is dit iets waar ik even doorheen moet?

Reacties

  • kimvntp
    kimvntp Berichten: 3 Member
    Opties
    PS: de foto is hoe ik rond mijn 30e was. Wil daar graag naar terug. Weeg nu 84 kg.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Ik weet niet wat je calorie behoefte is en of je inname daarmee in lijn is? Maar 1200 klinkt als wat weinig.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Hi Kim. Die 1200 calorieën... heb je die in MFP uitgerekend? In dat geval zou ik je aanraden om op internet op bijv. 3 sites eens je BMR en TDEE uit te rekenen, daarvan het gemiddelde nemen en dan over een week of 2 eens kijken of en hoe je verschil merkt. Dat was ooit bij mij zelf het probleem. Te weinig eten, in de verkeerde verhoudingen i.c.m. relatief veel bewegen/ sporten.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    🙈 hoe kom je op 1200 calorieën?? Ik vind het erg weinig......dus inderdaad je TDEE uitrekenen
    https://tdeecalculator.net/
    Reken uit en ga er 500 calorieën onder zitten om af te vallen.
    Ik val om bij 1200 calorieën.....zelfs nu ik veel minder kan sporten ga ik niet zo laag.
    Vermoeidheid en concentratieproblemen klinkt niet als iets wat hoort bij een gezonde manier van afvallen. Niet accepteren dus. Wees lief voor je lijf....
    Succes 👍
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    maart 2020 aangepast
    Opties
    Sinds twee weken ben ik dagelijks aan het sporten en heb mijn eten aangepast. Ik mag totaal 1200 kcal eten en dat gaat erg goed
    Niet om het een of ander, maar deze zin ben ik al gestopt met lezen en waarschijnlijk direct het antwoord op je vraag. 1200 met een gewicht van 84 is veel, maar dan ook veel te weinig.

    Daarnaast, net als de rest graag wil weten, hoe ben je aan je 1200 kcal gekomen. Op basis van wat is dat opgesteld?
  • kimvntp
    kimvntp Berichten: 3 Member
    Opties
    Via deze site. Ik heb het doel '1 kilo per week' ingesteld en kom dan uit op 1200 kcal. Alleen in de praktijk eet ik vaak meer omdat ik erbij sport. Vandaag ging het een stuk beter :D
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    1200 is idd heel weinig.
    Zijn je macro's in orde??

    Ik was en wordt moe als ik te weinig vetten eet.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @kimvntp zei:
    > Via deze site. Ik heb het doel '1 kilo per week' ingesteld en kom dan uit op 1200 kcal. Alleen in de praktijk eet ik vaak meer omdat ik erbij sport. Vandaag ging het een stuk beter :D

    1 kg per week afvallen is wel hoog.gegrepen. stel als doel eerder 300 tot 500 gram per week. Gaat misschien niet zo snel als je wilt maar is wel beter voor je lijf
    Minder dan 1500 calorieën eten per dag lijkt me niet gezond. Je komt macro's, vitamines, vezels tekort op een gegeven moment........bovendien ben je straks zo slap als een vaatdoek......bey bye spiermassa
  • hhhhw123
    hhhhw123 Berichten: 71 Member
    Opties
    Hoeveel wil je afvallen eigenlijk? Wat is je doel? 1 kilo per weel vind ik wel erg veel en zie ik als een "straf" voor jezelf waardoor je het niet vol hou. Misschien een iets langer doel pakken, meer calorrieen en dan vooral ook genieten?
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    > @kimvntp zei:
    > Via deze site. Ik heb het doel '1 kilo per week' ingesteld en kom dan uit op 1200 kcal. Alleen in de praktijk eet ik vaak meer omdat ik erbij sport. Vandaag ging het een stuk beter :D

    Wat ging er dan beter??
    1200 kcal of de vermoeidheid?
    Als je en weinig eet en veel gaat sporten, gaat je lichaam ook wel wat protesteren in het begin.

    Met het starten van duur lopen had ik daar ook last van. Pezen en spieren moesten wennen aan de afstanden.

    Naast een goede voeding is rust en dus herstel periode ook belangrijk.
    Te enthousiast beginnen kan weleens averechts werken.

    Beetje zoeken naar balans!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    1200 kcal is voor iemand van 84 kilo + veel trainen simpelweg te weinig. Gewicht verliezen gaat niet lineair en ik word er echt simpel van dat men dat ik deze app nog steeds in kan vullen dat men bijvoorbeeld één kilo per week wil afvallen. MFP houdt geen rekening met lichaamscompositie of wat je levensstijl is. In bijna ALLE gevallen komt er 1200 uit... Besef je even dat dit 99,9% van de gevallen ónder iemands BMR is.
  • ZNRB318
    ZNRB318 Berichten: 3 Member
    Opties
    Als je aan het sporten bent verbrandt je weer wat calorieën dus mag je iets meer eten. Dus handig om te meten hoeveel calorieën je verbrandt. En dat van je calorie inname af te halen en eten tot ie op 1200 weer komt
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dus handig om te meten hoeveel calorieën je verbrandt
    Dat is bijna niet te meten met de gadgets die de meeste mensen gebruiken. Daarbij is het minder accuraat om op die wijze je voeding in te regelen, omdat je afgaat op een heel onbetrouwbaar getal. Daarom word er vaker aangeraden om op basis van je TDEE te eten (ook al is dit tevens een schatting) en niet bij te eten, omdat de 'extra' calorieën al in deze berekening zijn meegenomen.
  • eviemien
    eviemien Berichten: 5 Member
    Opties
    Hoi, hier 87 kg. Weekje bezig, en 1kg lichter. Maar heb zelfde probleem, voel me ook moe. Hier 1300 kcal.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Heb je je TDEE uitgerekend? Voor iemand van 87kg is 1300 ontzettend weinig. Ik weet niet precies hoe lang je bent, maar alleen je gewicht gezien is je inname aan de lage kant.