Meer eten dan gewend? — Dutch (Netherlands)

Meer eten dan gewend?

Opties
Hey allemaal!

Ik ben sinds een paar dagen begonnen aan deze app. Ik mag per dag 1630 calorieën eten, maar merk dat ik na het avond eten al een paar dagen nog rond de 480 over heb, dus meer moet eten. In mijn hoofd klopt dit dus niet 😂 want moet nu meer eten dan wat ik deed om af te vallen? (Nu moet ik wel zeggen dat normaal ik slechtere dingen tussendoor at en nu niet haha).

Klopt het dat je dus meer moet eten om gewicht kwijt te raken? Of ben ik gewoon wat fout aan het doen?

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoe heb je die 1630 uitgerekend? Indien je dit middels een TDEE calculator hebt gedaan dan kun je dus tot 1630 kcal eten. Als je aan het eind van de dag dus nog 480 over hebt, eet je dus minder dan je budget. Dat is wellicht voor een dag of 2 een keer geen probleem, maar niet helemaal de bedoeling. Je kunt dan gewoon nog 480 aan kcal eten. Basis is en blijft een calorietekort om af te vallen.
    Klopt het dat je dus meer moet eten om gewicht kwijt te raken? Of ben ik gewoon wat fout aan het doen?
    Nee, je moet niet meer eten om af te vallen. Simpelweg in een tekort eten en je zult afvallen. Je kunt dus je 'start' vaststellen door middel van een TDEE calculator. Dat getal blijft een 'gok' natuurlijk, want het kan zijn dat het toch nog 'teveel' is, maar kan net zo goed 'te weinig' zijn. Daarom dien je altijd bij stellen.
  • Kimberleyg93
    Kimberleyg93 Berichten: 3 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Hoe heb je die 1630 uitgerekend? Indien je dit middels een TDEE calculator hebt gedaan dan kun je dus tot 1630 kcal eten. Als je aan het eind van de dag dus nog 480 over hebt, eet je dus minder dan je budget. Dat is wellicht voor een dag of 2 een keer geen probleem, maar niet helemaal de bedoeling. Je kunt dan gewoon nog 480 aan kcal eten. Basis is en blijft een calorietekort om af te vallen.
    > (Quote)
    > Nee, je moet niet meer eten om af te vallen. Simpelweg in een tekort eten en je zult afvallen. Je kunt dus je 'start' vaststellen door middel van een TDEE calculator. Dat getal blijft een 'gok' natuurlijk, want het kan zijn dat het toch nog 'teveel' is, maar kan net zo goed 'te weinig' zijn. Daarom dien je altijd bij stellen.

    Oke ik voel me echt een dummie hierin haha. Ik heb deze app gedownload en eigenlijk na mijn gegevens en doelen in te vullen kwam er 1630 uit. Ik zit dus standaard al paar dagen rond de 480 eronder en ik heb dan geen honger meer. Maar omdat ik zoveel over heb eet ik dan toch nog maar wat, om rond de 1630 te eindigen. Dus voor mijn gevoel eet ik dan meer.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    In dat geval zou ik als ik jou was je een beetje inlezen in de basis van voeding & afvallen. Er is veel te vinden op het forum.
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    Opties
    Zoveel overhouden is naar mijn idee best veel. Reken je dan ook je boter en olie mee? Heb je dan savonds na het eten ook geen trek meer?
  • Kimberleyg93
    Kimberleyg93 Berichten: 3 Member
    Opties
    > @sakurablossoms82 zei:
    > Zoveel overhouden is naar mijn idee best veel. Reken je dan ook je boter en olie mee? Heb je dan savonds na het eten ook geen trek meer?

    De eerste 2 dagen ben ik die vergeten. Maar nu doe ik al een paar dagen alles bakken in een grillpan. Daar is geen boter of olie bij nodig en nog steeds hou ik rond de 400/500 over na mijn avond eten. Ik heb dan geen honger meer. Nu verzin ik nog dingen wat ik daarna kan eten om rond mijn 1630 te komen. Maar weet ook niet of het goed is om na mijn avond eten nog meer te eten. (Ik eet soms ook pas rond 19:30 ivm werk).
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Het maakt niet uit hoe laat je eet
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wanneer je elke keer zoveel over hebt (het is mij een raadsel hoe, want je komt dan uit op -ervan uitgaande dat je correct registreert- netto 1100-1200 kcal), kun je gaan kiezen voor meer calorisch voedsel. Ik weet niet exact wat je gegevens zijn (lengte, leeftijd etc.), maar het is niet raadzaam om voor een langere periode zo weinig te eten.
  • sakurablossoms82
    sakurablossoms82 Berichten: 42 Member
    Opties
    Ik plan na mijn avondeten altijd nog een snack in en als ik net voor het slapen gaan nog trek heb dan eet ik vaak nog wat fruit want ik kan niet slapen met een rommelende maag. Val tot nu toe nog gewoon af want ik ga niet over mijn limiet heen. Dat laat eten wordt volgens mij dus pas een probleem als je daardoor meer eet dan je verbrand op een dag.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Hi Kimberly, welkom en succes. Misschien dat je invoer niet klopt? Je moet alles op de gram afwegen en ook bijvoorbeeld olie rekenen als je iets daarin bakt. Succes in ieder geval :)