Intermittent fasting & sport — Dutch (Netherlands)

Intermittent fasting & sport

Opties
Zou graag wat vet verliezen, core stability bijtrainen via crossfit om beter te fietsen.
Nu 79kg

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    december 2020 aangepast
    Opties
    👍 lekker beginnen dan !!!!Maar wat is je vraag precies?
    Vet verliezen doe je met een energie tekort maakt niet uit welke sport je beoefend
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Weet wel dat IF niks magisch is en enkel een methode kan zijn om je energietekort te hanteren.
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Opties
    Wil je behalve vet ook gewicht verliezen?
    En waarom kies je voor CrossFit als je alleen maar beter wilt fietsen?

    Mocht je tips willen: voor voeding zou ik contact opnemen met iemand die ervoor gestudeerd heeft, zo weet je zeker dat je goed eet. CrossFit vraagt veel van het lichaam (als je het goed doet) en met gezonde voeding bereik je je doelen het snelste.

    Heel veel succes met het behalen van je doelen!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    r.> @xchantal92 zei:
    > Wil je behalve vet ook gewicht verliezen?
    > En waarom kies je voor CrossFit als je alleen maar beter wilt fietsen?
    >
    > Mocht je tips willen: voor voeding zou ik contact opnemen met iemand die ervoor gestudeerd heeft, zo weet je zeker dat je goed eet. CrossFit vraagt veel van het lichaam (als je het goed doet) en met gezonde voeding bereik je je doelen het snelste.
    >
    > Heel veel succes met het behalen van je doelen!
    >

    Aan spier en vochtverlies heb je niet zoveel dus ik denk dat het hem wel om alleen vet te doen is. Wilt niet zeggen dat zijn gewicht dan op de weegschaal minder wordt als hij daarnaast flink gaat sporten. Spieren wegen nu eenmaal zwaarder.

    En waarom zou gezonde voeding sneller werken dan het beginnen met crossfit ??
    Ik ben pro sport om aan doelen te werken. Dus hoezo geen crossfit...waarom zou dat teveel van hem vragen ??....geen idee op welk niveau hij zou fietsen.....fietst hij alleen naar de bakker of zit hij wekelijks voor een rit van 120 km op een racefiets. Dus lastig om hem daarin te adviseren als je geen goed beeld hebt.
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Opties
    > @Manga23 volgens mij heb je mijn bericht verkeerd begrepen.
    Dat van het gewicht willen verliezen vroeg ik, omdat hij eerst zegt vet te willen verliezen, maar tenslotte zijn huidige gewicht aangeeft. Of hij dus ook gewicht wilt kwijtraken staat er dus niet bij, terwijl het wel een andere aanpak vraagt.

    Het is algemeen bekend dat je voeding een grote invloed heeft op je prestaties en daarom dat ik alleen het advies geef deze goed aan te pakken. Of en welke sport hij doet moet hij lekker zelf weten, maar aangezien ik vooral mensen tegen kom die fitness of hardlopen uitkiezen vroeg ik me af waarom hij voor CrossFit kiest, wat hem aanspreekt aan deze sport. (Dat vraag ik deels om hem te leren kennen en deels, om mezelf te oriënteren op andere sporten).
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat van het gewicht willen verliezen vroeg ik, omdat hij eerst zegt vet te willen verliezen, maar tenslotte zijn huidige gewicht aangeeft. Of hij dus ook gewicht wilt kwijtraken staat er dus niet bij, terwijl het wel een andere aanpak vraagt.
    En welke andere aanpak zou dat zijn t.o.v. gewicht verliezen? Als ik je op die wijze ook correct interpreteer.

    Absoluut heeft voeding invloed op welke sport dan ook. IF hanteren, maar op een lege maag trainen is verre van ideaal. Kan het? Zeker... Is het slim of optimaal? Nee, zeker niet.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,449 MFP Moderator
    Opties
    Hi Robin, welkom en succes!
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Wat ik begrepen heb van bijvoorbeeld hardlopen op een lege maag, meer een mentaal ding is. Zoals het gevoel dat je stuk gaat op de laatste kilometers van een marathon.

    Het leert je dus een knop om te zetten om door te gaan, als je moe bent en zware benen hebt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Oké... heel mooi dat je dan een knop hebt, maar wat heb je daar aan als je bezig bent om nog meer je lichaam af te breken, terwijl deze al in afbraakstand zit? M.i. heb je geen lege maag nodig om een sportactiviteit mentaal te benaderen, dat kan je los trainen.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Precies. Dat is ook mijn mening.
    Geef enkel aan waarom men het doet.

    Ik kan ook zo eel de mentale knop omzetten om door te gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah ja, op die manier! Ik interpreteerde het anders, my bad 😬
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom Robin. De beste wensen. Ik doe al geruime tijd aan IF. Van 20:00 in de avond tot de volgende dag 12:00 niks meer eten. Dit helpt voor mij als stok achter de deur om na 20:00 niet te gaan snacken. Zet nu een grootte pot thee en drink dat weg. Het helpt zeker bij afvallen al moet je natuurlijk niet in het voedings- tijdvak boven je calorie behoefte gaan eten want dan helpt het uiteraard niet.
    Zou zelf ook graag aan crossfit gaan doen alleen vind ik de crossfit scholen erg duur.
  • ingrid3012mfp
    ingrid3012mfp Berichten: 2 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Weet wel dat IF niks magisch is en enkel een methode kan zijn om je energietekort te hanteren.

    Dat klopt . Maar dan werkt het ook wel .
    Voor mij maakt het mij mogelijk om te stoppen met snacken . Ik eet een hoofdmaaltijd en een kleine maaltijd volgens de keto methode .
    En daarbuiten niets meer .
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Prima als dat werkt! Elk dieet werkt in feite zo lang het dieet een energietekort hanteert. Hanteer je dit bijvoorbeeld niet met keto of met IF, of elk willekeurig ander dieet, dan zul je aankomen. Sowieso is keto diet niet super duurzaam en is IF niet voor iedereen weggelegd. Maar ieder zijn ding of course.
  • robinappeltants523
    robinappeltants523 Berichten: 2 Member
    Opties
    Merci, geen kilo kwijt maar ook niks erbij inmiddels, wel veel spiermassa erbij en minder vet dankzij de Crossfit. Eens je de smaak te pakken hebt... en ook niets dan voordelen op de fiets 😁 IF eventje gedaan maar gelaten voor wat het is. Een gezellig ontbijtje kan ook licht he :)