Voorstellen — Dutch (Netherlands)

Voorstellen

Opties
Najlae070
Najlae070 Berichten: 2 Member
Hi ik ben 30 en ik kom uit Den Haag
Wil droog afvallen
Iemand tips? Altijd Welkom..

Vetpercentage gaat van 25 naar 30 steeds. 70kg is mijn settelpunt ofzo, als ik even niet oplet (nah oke een paar maanden🤣) wel eerlijk blijven

Here We Go AGAIN: doel is -5 kg

Het zou wel leuk zijn om een maatje te hebben! rea als je uit mijn buurt komt (denhaag/Delft) dan is t niet zo stom misschien😃

Succes allemaal

Reacties

  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Hmmm wat bedoel je precies?......droog trainen of afvallen ? Zijn namelijk 2 verschillende dingen.
    Bij droog trainen gaat het niet om het verliezen van gewicht maar het verlagen van je vetpercentage zonder verlies van spiermassa.
    Dat hoeft niet zichtbaar te zijn op je weegschaal.....je kan zelfs zwaarder worden als je het goed doet.
    Bij afvallen ben je gericht op de getalletjes op de weegschaal en wil je gewoon slanker worden.......staat helemaal los van je vetpercentage.
    Mocht je je vetpercentage alleen aflezen van een weegschaal dan snel vergeten......aan die kennis heb je weinig.
    Tips zijn lastig met weinig info.
    Bereken je TDEE eerst en ga daarmee aan de slag. Of je onder, op of boven je onderhoud moet eten is namelijk ook afhankelijk van hoe intens je sport beoefend en hoeveel je moet afvallen.
  • Najlae070
    Najlae070 Berichten: 2 Member
    Opties
    > @Manga23 zei:
    > Hmmm wat bedoel je precies?......droog trainen of afvallen ? Zijn namelijk 2 verschillende dingen.
    > Bij droog trainen gaat het niet om het verliezen van gewicht maar het verlagen van je vetpercentage zonder verlies van spiermassa.
    > Dat hoeft niet zichtbaar te zijn op je weegschaal.....je kan zelfs zwaarder worden als je het goed doet.
    > Bij afvallen ben je gericht op de getalletjes op de weegschaal en wil je gewoon slanker worden.......staat helemaal los van je vetpercentage.
    > Mocht je je vetpercentage alleen aflezen van een weegschaal dan snel vergeten......aan die kennis heb je weinig.
    > Tips zijn lastig met weinig info.
    > Bereken je TDEE eerst en ga daarmee aan de slag. Of je onder, op of boven je onderhoud moet eten is namelijk ook afhankelijk van hoe intens je sport beoefend en hoeveel je moet afvallen.

    Wow volgens de TDEE moet ik 2,285 cal innemen per dag. Terwijl ik heb voorgenomen om te verlagen naar 1500. Ik doe het altijd zo als ik merk dat ik ben aangekomen. Waarom zou ik zoveel moeten eten terwijl ik vet kwijt wil?! Ik wil mijn spieren niet kwijtraken, dus afvallen maar wel zo droog mogelijk. Je zegt dat het twee verschillende dingen zijn dus nu snap ik er niks meer van😅
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hmmm, ik krijg de indruk dat je niet precies weet wat je doet? Ik denk dat het verstandig kan zijn je eerst wat in te lezen over het eea.

    Waarom je "zoveel" moet eten terwijl je vet kwijt wil is zonder context totaal nietszeggend. Als je wilt afvallen zul je in een tekort moeten eten en die is voor iedereen verschillend. Voor de een is een energietekort 1500, voor de ander 2500. Dit ligt allemaal aan je gegevens en je mate van bewegen. Tussen 2300 en 1500 zit nogal een gat en als ik je zo lees wil je asap gewicht verliezen. Als jouw TDEE daadwerkelijk 2300 is dan is 1500 crashen. Vet verliezen is overigens iets anders dan gewicht verliezen. Ik hoor ook heel vaak dat mensen hun spieren niet kwijt willen raken, maar gaan vervolgens wel een tekort aanhouden van om en nabij de 800. Dat is natuurlijk vragen om narigheid.

    Afvallen dient over een langere periode te gebeuren en spieren behoud men door krachttraining. Wanneer men behoorlijk wat gewicht kwijt raakt zal daar altijd een deel spier van zijn, alleen dit is dus nihil te houden door gestaag af te vallen en krachttraining te doen.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Oke ga er even vanuit dat je met droog afvallen, droog trainen bedoelt. Dat betekent dat je vet wilt verliezen en spieren wilt opbouwen.
    Je voeding moet hiervoor echt on point zijn. Dat betekent niet een zo groot mogelijk tekort om zo snel mogelijk een bepaald gewicht te bereiken......dat is afvallen en heeft totaal niks met droog trainen / vetpercentage verlagen van doen.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,451 MFP Moderator
    Opties
    Welkom en succes!
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Welkom en heel veel succes bij het halen van je doelen. Met droog trainen kan ik je niet helpen, daar heb ik niet genoeg kaas van gegeten.