ineens veel bijgekomen — Dutch (Netherlands)

ineens veel bijgekomen

guidopol
guidopol Berichten: 2 Member
emotie eten ☺️☺️. sinds een week of zes, blijven de kilo’s eraan komen. De reden; laat ik zeggen “Liefdesperikelen” . Die schakel je niet zomaar 123 uit helaas. en met de emoties en gevoelens, gaat het lekkers er te gemakkelijk in momenteel. dat is lastig stop te zetten. een zestal jaar geleden van 115 naar 185 kilo afgevallen, waar het nu alweer op 90 kilo komt, terwijl ik wekelijks 40-50 hardloop. wat zijn jullie tips om van het emotiegesnaai af te komen?

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Hi Guido, welkom

    Een tip: Echt alles scannen voordat je het eet: je ziet hoeveel kcal erin zit en denkt wel nog een keer na of je er nou echt zoveel trek in hebt, pak beter iets gezonders of voedzamers voor langere tijd.
  • run_maedje_run
    run_maedje_run Berichten: 3 Member
    dat wordt dan helaas toch de tijd uitzitten en de krachten vinden om het eten weer op de rit krijgen.
  • guidopol
    guidopol Berichten: 2 Member
    dat wordt dan helaas toch de tijd uitzitten en de krachten vinden om het eten weer op de rit krijgen.

    dat zal de enige remedie zijn:)
  • run_maedje_run
    run_maedje_run Berichten: 3 Member
    guidopol schreef: »
    dat wordt dan helaas toch de tijd uitzitten en de krachten vinden om het eten weer op de rit krijgen.

    dat zal de enige remedie zijn:)

    gaat je lukken
  • gupvaltaf
    gupvaltaf Berichten: 4 Member
    Als je wil eten zet een wekker op je telefoon op 10minuten. Als je na 10minuten nog trek heb dan pak je het. Je zal zien dat je vaak denkt:waarom gaat mijn wekker af. Oh ja ik wilde eten
    En als je toch meteen aan eten denkt. Eet het dan gewoon. Maar je doet dan niet meer aan impuls eten. Het heeft bij mij heel erg geholpen
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Of drink een glas water als je honger hebt. Vaak heb je gewoon een beetje dorst. Als je daarna nog honger hebt, neem dan wat. Eten is niet slecht, maar probeer sowieso gezond te eten :)
  • nathalieforerunner220
    nathalieforerunner220 Berichten: 51 Member
    > @LaurensE1 zei:
    > Hi Guido, welkom
    >
    > Een tip: Echt alles scannen voordat je het eet: je ziet hoeveel kcal erin zit en denkt wel nog een keer na of je er nou echt zoveel trek in hebt, pak beter iets gezonders of voedzamers voor langere tijd.

    Da's een goede nu eet ik het op en denk moet het invoeren maar eigenlijk weet ik al dat een reep chocolade veel kcal is maar soms scan ik het erna en doe er dan vervolgens niks mee