Geen alcohol, veel gewicht verlies — Dutch (Netherlands)

Geen alcohol, veel gewicht verlies

Opties
Jacobscoaching
Jacobscoaching Berichten: 14 Member
Niet serieus genomen? Wat wil je er mee bereiken? Dit lukt je echt niet? Je bent niet gezellig met alcohol!

Dit soort vragen en antwoorden kreeg ik continu naar mijn hoofd geslingerd.

Op een verjaardag wordt je uit gelachen. Iedereen vindt het zo vanzelf sprekend dat je alcohol moet drinken. Dit gevoel kreeg ik ook. Dit komt misschien ook omdat ik een man van 25 ben en wel van een feestje hou. Meestal op vrijdag avond en dan zaterdag ook nog.

Ik ben nu 2 maand gestopt met drinken en ben 5.4 kilo kwijt. Ik weeg nu 78 kilo en heb veel meer energie. Misschien denk je 5.4 kilo is niet veel? Ik trainde gemiddeld 4 keer per week en bleef hangen op mijn oude gewicht. Afvallen was lastig.

Hoe kan dit?
- Geen ongezonde snacks na of tijdens het drinken (je weet wat je eet)
- Veel fitter in de weekenden, hierdoor kan ik ook trainen en heb ik structuur.
- verstandige keuzes maken i.v.m. slaap. Niet de hele nacht door halen.

Dit zijn maar een aantal punten wat al een voordeel zou kunnen zijn en dan heb ik het er geen eens over hoeveel geld dit bespaard. Per weekend zet ik 50 euro opzij en ga hiervan op vakantie.

Ik zou iedereen het kunnen aanraden om het te ervaren.

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Ik heb nooit alcoholhoudende drankjes gedronken. Dus helaas gaat het mij niet helpen :)
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik drink alleen in vrijdagavond en zaterdagavond gemiddeld twee biertjes per avond. Daardoor kan ik nog steeds afvallen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik drink niet. Maar je kunt prima afvallen met alcohol als je wilt, net zoals mblaasse32 aangeeft. Als je je kcal inzichtelijk hebt, dan kun je dit soort drankjes of snackjes prima inplannen :smile:
  • Jacobscoaching
    Jacobscoaching Berichten: 14 Member
    Opties
    Daar heb je helemaal gelijk in! Alleen alcohol kan wel een belemmerde factor zijn. Vooral als je geen inzicht hebt in je kcal gebruik
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dusss... dan moet men terug naar de basis; krijg eerst eens inzichtelijk wat je allemaal tot je neemt :tongue: No offense; maar met dit soort uitspraken krijg je het gedonder dat mensen de verkeerde conclusies trekken of geen context meenemen :wink: "Door alcohol te laten val ik af. Conlusie; alcolhol maakt dik". Dat zie heel vaak bij het koolhydraten verhaal.

    Anywho...sowieso is het zeker niet verkeerd om hier bewust van te zijn, of hier in ieder geval bij stil te staan :smile: Dus dat alleen al is al top.
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Hier ook een geheelonthouder, heerlijk om altijd helder te zijn. Inmiddels hoor ik niks meer op verjaardagen, krijg nooit commentaar. Super goed idee om het geld apart te zetten en daarvan op vakantie te gaan.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Goed bezig! Zelf drink ik wel wat in het weekend, maar je er bewust van zijn scheelt al veel
  • simonvangroningen
    simonvangroningen Berichten: 1 Member
    Opties
    7 jaar niet gedronken. Toen weer wel. Nu wil ik weer 10 kg afvallen. Zonder alcohol houd je de controle en je neemt minder calorieën. Werkt dus dubbelop.
  • Jefloseweight_
    Jefloseweight_ Berichten: 26 Member
    Opties
    Ik blijf nu hangen op 10/11 kilo afgevallen, ik drink best wel stevig elk weekend ben namelijk 19 en uitgaan is toch wel iets voor onze vriendengroep. Misschien ligt toch hier mijn probleem waardoor ik niet afval. Maand geen alcohol drinken en kijken waar ik beland.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Misschien ligt toch hier mijn probleem waardoor ik niet afval.
    Het probleem is niet per definitie alcohol, maar je gecreëerde calorieoverschot. Als je niet meer afvalt over een periode van ongeveer 2-3 weken, terwijl dit wel je doel is, dan heb je je onderhoud bereikt en zul je dus je calorieën moeten bijschaven naar beneden. Alcohol kan prima passen in vetverlies fase, als je hier maar rekening mee houdt.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    april 2018 aangepast
    Opties
    Daar heb je helemaal gelijk in! Alleen alcohol kan wel een belemmerde factor zijn. Vooral als je geen inzicht hebt in je kcal gebruik

    Ik snap je helemaal. Ik heb op 25 jarige leeftijd ook besloten te stoppen met alcohol.
    Nnu drink ik het heel zelden, bijvoorbeeld een witbiertje in hartje zomer tijdens bbq, maar ook dan maar 1, en ik drink sowieso nooit als ik auto moet rijden, ook nooit gedaan.

    @itzhanne82 ik zal zeker niet beweren dat alcohol dik maakt, maar het zijn gewoon extra kcal, die soms lastig te tellen zijn (zeker na een half kratje bier :D ) En ik heb gemerkt dat ik me fitter voelde toen ik stopte met alcohol drinken, dus naast dat je minder kcal inneemt en dus op dagbasis/weekbasis minder binnen krijgt en dus zal afvallen mits je onder je TDEE zit, ga je je er ook lekkerder door voelen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik vind alcohol gelukkig niet te pruimen, dus dat scheelt een hoop. :wink: :smile:
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Alcohol puur is ook niet te pruimen :o
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dat bedoel ik... :#
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Maar vodka is lekker :D
  • randomlychosen
    randomlychosen Berichten: 6 Member
    Opties
    Ik drink de laatste maanden sowieso al niet meer. Ik merk inderdaad ook dat er raar over wordt gedaan. Of men denkt dat ik zwanger ben, haha. Het heeft mij ook geholpen om in de weekenden fitter te zijn. Al val ik niet af puur omdat ik niet meer drink. Het is vooral een combinatie van beweging en gezonder eten (en drinken.)
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Opties
    Dat gaat over naarmate de tijd voorbij gaat, ik hoor niemand meer daarover. Iedereen weet het gewoon.
  • Wulffraat73
    Wulffraat73 Berichten: 2 Member
    Opties
    Sinds maandag ook voorlopig gestopt! Maar nu komt het weekend :smile:
  • Jooze13
    Jooze13 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik stop per vandaag. Mijn doel is niet om alcoholvrij door het leven te gaan. Maar voor nu ff te resetten.....
  • Poecillia
    Poecillia Berichten: 42 Member
    Opties
    Ik ben van een regelmatige drinker naar een incidentele drinker gegaan. Ik dronk dagelijks zeker 2 glazen en nu soms bij gelegenheid. Bevalt prima en met name het bier scheelt veel calorieën.
  • rbeuhd
    rbeuhd Berichten: 7 Member
    Opties
    Gefeliciteerd met het gewichtsverlies! Toch jammer dat er vaak zo'n groepsdruk is met het drinken van alcohol.
  • joycehauchart
    joycehauchart Berichten: 2 Member
    Opties
    Ben sinds 1februari ook gestopt. Voel me stukken beter
  • marjoleinlogister
    marjoleinlogister Berichten: 1 Member
    Opties
    Laat ze maat lachen...Over een aantal jaren piepen ze anders...
  • annekedejong1958
    annekedejong1958 Berichten: 1 Member
    Opties
    Waar ik tegenaan loop is dat ik het zélf ongezellig vind als ik geen biertje drink. En dan is het lastiger te stoppen. Het motiveert wel om te lezen dat je je beter voelt sinds je bent gestopt.
  • Jack_S88
    Jack_S88 Berichten: 5 Member
    Opties
    Alcohol is gif voor je lever en spierafbrekend. Het is drugs dat is genormaliseerd. Het zit zo diep in onze cultuur dat mensen het niet eens meer als drugs zien. Maar als je een “jointje” rookt ben je een junk. Ik drink al 7 jaar geen alcohol meer en ik ga ook nooit meer 1 druppel naar binnen werken.