Slechte update — Dutch (Netherlands)

Slechte update

Opties

Slechte update 4 stemmen

Ja
50%
stijntieboutbojaantje3822 2 stemmen
Nee
50%
tanja_beijleveldPetradefevere 2 stemmen

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,450 MFP Moderator
    Opties
    Hoi stijntiebout, wat en waarom vind je precies een slechte update? Dan kunnen we er iets mee.
  • Derpmeister
    Derpmeister Berichten: 5 Member
    Opties
    > @stijntiebout zei:
    >
    En hoe!
  • Derpmeister
    Derpmeister Berichten: 5 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Hoi stijntiebout, wat en waarom vind je precies een slechte update? Dan kunnen we er iets mee.

    1. 9 van de 10 keer wordt, bij het opstarten van de app, alles op het dashboard extreem uitvergroot/uit proportie getoond, waarna de hele app een tijdje vast loopt.

    2. De indeling van het dashboard is niet zozeer op de meest relevante manier voor iedereen ingedeeld. Zou fijn zijn als je zelf kunt kiezen welke boards je getoond wilt hebben en in welke volgorde, etc, zodat het meer gepersonaliseerd kan worden.

    3. Je nieuwsfeed (of op z’n minst de recentste 3-5 berichten of zo) op je dashboard kunnen checken zou fijn zijn.

    4. Het zelf schrijven van een post is nu onnodig moeilijk, want dit kan nu zelfs niet meer op de nieuwsfeed zelf.

    5. Sinds de update komt het regelmatig voor dat, wanneer je een voedingsmiddel op probeert te zoeken, er helemaal geen (of totaal irrelevante) resultaten zijn. Heeft van de week bijvoorbeeld ruim een kwartier gekost om druiven op te zoeken en toe te voegen (werkte in zowel NL als Engels niet, terwijl dit toch een vrij veelvoorkomend voedingsmiddel is).

    6. Het synchroniseren en registreren van een activiteit buiten app om, wordt nu niet meer automatisch toegevoegd na het synchroniseren (voorheen was dit wel zo). Nu moet ik eerst een de Gezondheid app opstarten, dan weer terug naar MFP, weer laten synchroniseren en pas na een minuut of 10 wordt het dan eindelijk toegevoegd (soms ook niet, dan moet het riedeltje weer opnieuw).

    7. App crasht aanzienlijk vaker (met name door het vele vastlopen en de toegenomen hoeveelheid pop-up commercials (dus degene die op willekeurige momenten ineens lekker in je beeld komen jengelen).

    Hoop dat je hier wat aan hebt.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,450 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Derpmeister,

    Dankje voor je feedback. Ik heb op een paar punten een reactie voor je;

    1-2-3. Gebruik je de laatste versie van de app en jouw besturingssysteem? Zo niet, kan het fout getoond worden maar ik geloof dat dit dashboard nog volledig in ontwikkeling is. Met Premium heb je meer opties om het dashboard aan te passen.
    4. Wat is er precies moeilijk aan? Wat lukt je niet?
    5. Het kan zijn dat dat voedingsmiddel ontbreekt of een foute uit de database is verwijderd. De beste manier is je eigen voedingsmiddel toevoegen en die correct invoeren, dan weet je dat je juist zit. Het voordeel is dat er veel voedingsmiddelen zijn in de database, nadeel is dat sommige soms niet kloppen want mensen voeren verschillende dingen in.
    6. Synchroniseren gebeurt automatisch, maar niet altijd in real-time. Dit is altijd technisch lastig te regelen en een terugkerend punt.
    7. Voor niets gaat de zon op uiteraard en de teams van MFP hebben ook wat kosten. Je kan deze advertenties weghalen als je Premium lid wordt.

    Succes en veel plezier met het gebruik!
  • Derpmeister
    Derpmeister Berichten: 5 Member
    Opties
    Het jammere aan jullie premium is dat je inhoudelijk gezien weinig met toegevoegde waarde terugkrijgt voor het bedrag dat je betaald.

    Dat gezegd hebbende, bij het laatste punt had ik het niet over de reclame in het algemeen. Het gaat specifiek om degene die op willekeurige momenten als een pop-up naar voren komen. De reclame die er altijd al stond in vaste banners; lekker laten zitten. Maar goed, bespaar jezelf de volgende “reclame gaat weg met premium” reactie op dit punt. Neem die hinderlijke pop-ups graag voor lief tot jullie premium daadwerkelijk interessant wordt.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,450 MFP Moderator
    Opties
    Verschillende leden zullen verschillende functies interessant vinden, dat is ieder zijn/haar eigen afweging natuurlijk. Het is mooi om te horen dat je ziet dat we al gratis veel waarde aanbieden :)

    De app crasht niet door extra advertenties en de crash rate laag houden proberen we altijd, maar extra advertenties hebben daar geen grote impact op, want anders zouden we van de Google Play / Apple App Store bepaalde restricties krijgen.
  • MGB13juni22
    MGB13juni22 Berichten: 1 Member
    Opties
    Mag ik er even op in haken? Het valt mij op (betaalde app/lid voor een jaar) dat op mijn iPad de app nooit vastloopt en op mijn iPhone regelmatig, dan blijft ie hangen! Moet ik de app afsluiten en weer starten (heeft ie overigens wel geregistreerd wat ik wilde invoeren maar tis bloed irritant!

    Ook het dashboard klopt niet. Als ik op het Dashboard kijk zie ik bv 3589 stappen, terwijl als ik er op klik 5672 (en dat komt overeen met mijn iWatch) ook niet fijn.

    En ik zou verwachten dat heel erg foute producten er uit moeten kunnen worden gehaald. Soms hebben ze zelfs een ✅ maar staan de 10 voudige calorieën erin (als je het toevoegen mogelijk maakt zou het ook fijn zijn als de gebruikers de fouten konden verwijderen, eventueel met nacontrole maar nu heb je heel veel “fouten” er in zitten
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,450 MFP Moderator
    Opties
    Hoi MGB13juni22, dankje voor je reactie.
    Welk model iPhone en iPad heb je? De app is flink gegroeid en werkt beter op nieuwe iOS en modellen, die hebben krachtigere processoren en meer geheugen, waardoor de app minder vaak vastloopt en crasth. De apps zijn vrijwel hetzelfde.

    Vervelend dat het dashboard niet werkt.

    Ik ga de tip over foute producten meegeven.