supplementen
Reacties
-
Ik probeer zo min mogelijk aan supplementen te nemen, wel een tijdje gedaan, maar dan puur voor sporten (zo fout van me)
Nu neem ik alleen protein shakes omdat ik met mijn dagelijkse voeding anders nooit aan 150 gram eiwitten geraak, dus dit vul ik aan met shakes en protein pancakes.
Tuurlijk kan ik het wel redden met me voeding alleen, maar dat vind ik te veel gedoe, moet ik voedingspatroon helemaal aanpassen en moeten er elke dag 2 gerechten gemaakt worden, 1 voor mij en 1 voor mijn vriendin. Gaat te veel in de kosten lopen.
Dit is gewoon een goedkopere oplossing en net zo lekker voor mij, want de shakes die ik nu heb zijn gewoon net milkshakes alleen gezond! Kan me niet herinneren de laatste keer dat ik een milkshake bij McDonalds oid gehaald heb. Sowieso de laatste keer bij de Mac is al 2 jaar geleden :happy:
BCAA ga ik binnenkort als ik mijn SL5x5 training ga beginnen gebruiken, kijken of dit echt bijdraagt aan de spiergroei en minder afbraak. Ook niet super duur namelijk, en is tegenwoordig gewoon bij de HEMA te halen zag ik
een tip voor supplementen: bestel ze online, kruidvat/hema/etc hebben dezelfde spullen voor dubbele prijzen...
BCAA hebben wel een redelijk bewezen werking, echt verschil merken zal je niet zomaar, maar voor de prijs van een paar dubbeltjes per workout.. ach
ik gebruik ze ook0 -
Ik bestel alles bij Body&Fitshop
Eens in de zoveel tijd.
Krijg je vaak nog leuke extra's erbij als je genoeg besteld.
Pas bestelling in 2 delen gedaan zodat ik 2 shakebekers kreeg (1 voor mezelf en ander voor maatje van me)
In verhouding zijn de BCAA's van Hema niet veel duurder had ik al gezien, omdat er bij die van de hema 60 inzitten maar je er daar maar 1 per dag van in hoeft te nemen, die van body&ftshop zijn er 200 maar daar moet je er 4 per dag van innemen
Die van Hema is dus 60 dagen voorraad die van B&F is maar 50 dagen.
Echter vertrouw ik B&F wat betreft supplement meer als een HEMA dus blijf sowieso daar bestellen0 -
Ik probeer zo min mogelijk aan supplementen te nemen, wel een tijdje gedaan, maar dan puur voor sporten (zo fout van me)
Nu neem ik alleen protein shakes omdat ik met mijn dagelijkse voeding anders nooit aan 150 gram eiwitten geraak, dus dit vul ik aan met shakes en protein pancakes.
Tuurlijk kan ik het wel redden met me voeding alleen, maar dat vind ik te veel gedoe, moet ik voedingspatroon helemaal aanpassen en moeten er elke dag 2 gerechten gemaakt worden, 1 voor mij en 1 voor mijn vriendin. Gaat te veel in de kosten lopen.
Dit is gewoon een goedkopere oplossing en net zo lekker voor mij, want de shakes die ik nu heb zijn gewoon net milkshakes alleen gezond! Kan me niet herinneren de laatste keer dat ik een milkshake bij McDonalds oid gehaald heb. Sowieso de laatste keer bij de Mac is al 2 jaar geleden :happy:
BCAA ga ik binnenkort als ik mijn SL5x5 training ga beginnen gebruiken, kijken of dit echt bijdraagt aan de spiergroei en minder afbraak. Ook niet super duur namelijk, en is tegenwoordig gewoon bij de HEMA te halen zag ik
Om te bulken heb je echt geen BCAAs nodig.
Om te cutten kan je het eventueel gebruiken, maar of het enig nut heeft zijn de meningen over verdeeld.0 -
Mensen geven zoveel geld uit aan supplementen die totaal niet in de wetenschap hun voordelen bewezen hebben. Visolie is zonder meer goed voor je lichaam en processen zullen er beter van gaan lopen maar bij goed uitgevoerde onderzoeken hebben ze geen meerwaarde van het slikken van visolie gevonden. Advies: 2x per week vette vis.
BCAA: Heeft zich alleen bewezen bij warmte. En dan bedoel ik geen Nederlandse warmte
Multi: een goede en evenwichtige voeding moet voldoende vitamines en mineralen opleveren. In groenten en fruit zitten stoffen die ze nog niet ontdekt hebben en die ze dus nooit in een supplement kunnen stoppen.
Creatine daarentegen is zeer goed supplement om te nemen. 1/3 van de gebruikers zijn non responders bij het gebruik van creatine. Vaak is dit ook te wijten aan het niet weten hoe je het in moet nemen. Enige nadeel: vasthouden van vocht. Zo'n 1,5 kg.
Kortom: Train hard, eet onbewerkt en besteed je geld alsjeblieft ergens anders aan dan aan visolie, bcaa etc.0 -
Creatine heeft geen acute effecten dus dat is niet heel spannend. Gewoon elke dag 5 gram en dan is het de bedoeling dat je na twee weken een paar procent sterker bent of die laatste herhaling net wel lukt. Talloze onderzoeken waarin dit effect wetenschappelijk is aangetoond maar ik kan persoonlijk zelf niet zeggen dat ik het echt merk.0
-
Creatine heeft geen acute effecten? " gewoon " iedere dag 5 gram. Weet wel waar je overpraat....0
-
Wat zou je aanbevelen voor creatine?0
-
Je bent moderator zie ik.. kun je geen blog voor me regelen...0
-
Je bent moderator zie ik.. kun je geen blog voor me regelen...
Iedereen kan een blog schrijven op MFP, of is dat niet wat je bedoelt?0 -
Ik zat meer te denken aan zoiets van onderwerpen waar mensen behoefte aan hebben om echt te weten hoe het zit.
Er wordt zoveel zin en onzin verteld over dieeten, supplementen, hormonen. Ik kan me voorstellen dat mensen die geen professional zijn door de bomen het bos niet meer zien.0 -
Ik zat meer te denken aan zoiets van onderwerpen waar mensen behoefte aan hebben om echt te weten hoe het zit.
Er wordt zoveel zin en onzin verteld over dieeten, supplementen, hormonen. Ik kan me voorstellen dat mensen die geen professional zijn door de bomen het bos niet meer zien.
Je kan altijd natuurlijk een nieuw topic starten, ook een soort van blog0 -
Dat snap. Het lijkt mij leuk om ergens over te schrijven waar ook echt behoefte aan is. Als jullie nou eens met een onderwerp komen wil ik daar wel op inhaken0
-
Dat snap. Het lijkt mij leuk om ergens over te schrijven waar ook echt behoefte aan is. Als jullie nou eens met een onderwerp komen wil ik daar wel op inhaken
Ikzelf zou graag wat meer willen weten over het gebruik van creatine, vooral in de laadfase. Hoeveel gram neem je, hoelang, wat is daarna de onderhoud dosis et cetera. Heb je ook een laadfase nodig met de 'nieuwe' creatines (de gemixte versies, dus niet de pure monohydraat). Heb wel al redelijk veel kunnen vinden hierover, maar ben er nou nog steeds niet over uit of het nou handiger is om monohydraat te nemen of de nieuwe gemixte versies.0 -
Dat snap. Het lijkt mij leuk om ergens over te schrijven waar ook echt behoefte aan is. Als jullie nou eens met een onderwerp komen wil ik daar wel op inhaken
Ikzelf zou graag wat meer willen weten over het gebruik van creatine, vooral in de laadfase. Hoeveel gram neem je, hoelang, wat is daarna de onderhoud dosis et cetera. Heb je ook een laadfase nodig met de 'nieuwe' creatines (de gemixte versies, dus niet de pure monohydraat). Heb wel al redelijk veel kunnen vinden hierover, maar ben er nou nog steeds niet over uit of het nou handiger is om monohydraat te nemen of de nieuwe gemixte versies.
Kijk dat is een leuk onderwerp. Ik zag dat de er een dame ook behoefte aan heeft. Morgen volgt er een stuk.0 -
Er wordt zoveel zin en onzin verteld over dieeten, supplementen, hormonen. Ik kan me voorstellen dat mensen die geen professional zijn door de bomen het bos niet meer zien.
Ja ik denk dat bij sommige dingen het ook niet zo makkelijk is. Elk lichaam werkt natuurlijk anders. Als je op het engelse forum het woord low-carb zou noemen dan word je gelijk van alle kanten aangevallen. Maar voor mij werkt het! Ik heb zelf geen last van een te hoog cholesterol, maar mensen denken wel door al dat vette eten dat mijn cholesterol hoog moet zijn. Het voedingscentrum raad bijvoorbeeld aan niet meer dan 3 eieren per week te eten bij een te hoog cholesterol. Ik zit ook bij een lowcarb forum en daar zijn mensen bij die 4 of 5 eieren per dag eten en hun cholesterol juist is gedaald (door low carb / high fat te eten). En heel af en toe zit er iemand tussen waarbij het stijgt (ik heb het dan over LDL) maar dan hoeft het ook niet eens slecht te zijn omdat er kleine deeltjes en grote deeltjes in zitten waarvan er maar 1 slecht is. En dan heb ik het nog niet eens over diabetes. Pfff, dit is een veel langer berichtje dan ik wilde schrijven En waarschijnlijk ook nog eens over iets waarover gediscussieerd kan worden :P0 -
Creatine heeft geen acute effecten? " gewoon " iedere dag 5 gram. Weet wel waar je overpraat....0
-
[/quote]
Creatine heeft inderdaad geen acute effecten. Of heb jij het ooit voelen "inkicken" toen je het nam voor je training? Anders begrijp je de term acute effecten waarschijnlijk niet.
[/quote]
Ik begreep idd niet wat je met acute effecten bedoelde. Nu is dat duidelijk.0 -
Ja ik denk dat bij sommige dingen het ook niet zo makkelijk is. Elk lichaam werkt natuurlijk anders. Als je op het engelse forum het woord low-carb zou noemen dan word je gelijk van alle kanten aangevallen. Maar voor mij werkt het! Ik heb zelf geen last van een te hoog cholesterol, maar mensen denken wel door al dat vette eten dat mijn cholesterol hoog moet zijn. Het voedingscentrum raad bijvoorbeeld aan niet meer dan 3 eieren per week te eten bij een te hoog cholesterol. Ik zit ook bij een lowcarb forum en daar zijn mensen bij die 4 of 5 eieren per dag eten en hun cholesterol juist is gedaald (door low carb / high fat te eten). En heel af en toe zit er iemand tussen waarbij het stijgt (ik heb het dan over LDL) maar dan hoeft het ook niet eens slecht te zijn omdat er kleine deeltjes en grote deeltjes in zitten waarvan er maar 1 slecht is. En dan heb ik het nog niet eens over diabetes. Pfff, dit is een veel langer berichtje dan ik wilde schrijven En waarschijnlijk ook nog eens over iets waarover gediscussieerd kan worden :P
Elk lichaam werkt inderdaad weer anders
Ik ben benieuwd naar het stuk van Robbert over creatine aangezien ik hier een leek in ben.
Wat betreft low-carb en eieren, ikzelf ben sinds ik veel meer op mijn voeding let ongeveer 12-14 eieren per week gaan eten (2 per dag, wil alleen nog wel eens een dag overslaan).
Sinds ik dat doe, is mijn cholesterol aanzienlijk gedaald.
In eerste instantie eet ik het puur voor eiwitten en gezonde vetten, aangezien ik in verleden bijna alleen maar transvetten binnen kreeg.
Maar sinds ik eet wat ik nu eet is cholesterol dus gedaald, zal echt niet alleen maar door de eieren komen, ook gewicht wat aanzienlijk gedaald is helpt hier natuurlijk aan mee en meerdere factoren.
Maar in mijn geval heeft het iig geen kwaad gekund meer eieren te eten, gelukkig maar, want ben verzot op gekookt ei (kom uit Barneveld, aka toktokcity :happy:)0 -
Ja ik denk dat bij sommige dingen het ook niet zo makkelijk is. Elk lichaam werkt natuurlijk anders. Als je op het engelse forum het woord low-carb zou noemen dan word je gelijk van alle kanten aangevallen. Maar voor mij werkt het! Ik heb zelf geen last van een te hoog cholesterol, maar mensen denken wel door al dat vette eten dat mijn cholesterol hoog moet zijn. Het voedingscentrum raad bijvoorbeeld aan niet meer dan 3 eieren per week te eten bij een te hoog cholesterol. Ik zit ook bij een lowcarb forum en daar zijn mensen bij die 4 of 5 eieren per dag eten en hun cholesterol juist is gedaald (door low carb / high fat te eten). En heel af en toe zit er iemand tussen waarbij het stijgt (ik heb het dan over LDL) maar dan hoeft het ook niet eens slecht te zijn omdat er kleine deeltjes en grote deeltjes in zitten waarvan er maar 1 slecht is. En dan heb ik het nog niet eens over diabetes. Pfff, dit is een veel langer berichtje dan ik wilde schrijven En waarschijnlijk ook nog eens over iets waarover gediscussieerd kan worden :P
Mensen die afvallen moeten bij de basis beginnen. Minder troep in hun mond stoppen en onbewerkt eten en alle calorierijke drankjes laten staan. In de basis werkt elk lichaam hetzelfde, tenzij je ziek bent. Haha je hebt inderdaad een verhaal gepost waarover te discussiëren valt0 -
Mensen die afvallen moeten bij de basis beginnen. Minder troep in hun mond stoppen en onbewerkt eten en alle calorierijke drankjes laten staan. In de basis werkt elk lichaam hetzelfde, tenzij je ziek bent. Haha je hebt inderdaad een verhaal gepost waarover te discussiëren valt
Zo natuurlijk mogelijk eten werkt voor mij inderdaad het beste.
Wat ik al zei, ik merk dat sinds ik dat doe ik meer energie heb.
Tuurlijk vind ik een zak chips of stuk chocolade op zijn tijd lekker, maar niet meer elke dag.
Ook vermijd ik zo veel mogelijk transvetten en E-nummers en dan vanaf de 300 (degene daaronder ontkom je met supermarkt bijna niet aan)
Zeker E652 is iets wat ik nauwelijks meer eet, nadat ik gelezen heb wat het doet met je lichaam. Zit helaas in chips verwerkt, en dan eet ik heel af en toe nog wel eens (denk zo'n 500-700 gram per jaar)0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 854 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora