Invoeren training - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Invoeren training

Opties
2»

Reacties

  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    2,5 % vet ........ kun je dan nog wel naar behoren funktioneren

    Ik voelde me toen kiplekker. Ik was supersnel en sterk voor mijn gewicht en was nooit ziek. Langdurig hardlopen had ik moeite mee terwijl de trainingen 2 tot soms zelfs 3 uur duurde. Snelle korte sprints trekken en veldlopen ging juist weer wel heel erg goed.

  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Ow handig. Ik zit telkens per oefening in te voeren, wat een gedoe! En vond het al wat frustrerend, omdat je het verder niet terugziet kwa calorieën etc. Ga ik het voortaan ook onder 1 hoop krachttraining gooien! :)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Ik heb je blog net bekeken. en sorry maar ik blijf bij mn standpunt. Wat wil je afvallen of spieren kweken , of wil je een geval zijn die tussen het wal en het schip valt. En inderdaad kracht heeft nix met mooi te maken . Bij mij in de sportschool traint Jarno Hams. Sterk als een beer maar geen adonis.

    Oke ik zeg het misschien wat scherp met 10% pas boddybuilding, maar ik zie in de sportschool genoeg dikke mensen aan gewichten trekken die gewoon beter eerst een poosje cardio kunnen doen ( maar dat is niet stoer he)

    Vet verliezen, maar niet te veel afvallen.
    Als ik namelijk puur op afvallen zou richten en dus wel veel vet zou kwijt raken, zou ik naar een gewicht van 75 kg moeten gaan om op 12% uit te komen, met mijn lengte is dat gewoon geen gezicht.

    En als je mijn blog hebt gelezen kun je als je naar de statistieken kijkt ook zien dat ik in 10 weken in vetpercentage ben afgenomen, maar in gewicht ben toegenomen.
    Dus het is zeker wel mogelijk. Het is wel moeilijker als gewoon cutten.

    Ik vind persoonlijk zichtbare spiermassa ook mooi. Ik weet echter ook dat dit is iets wat voor mij (op dit moment) niet haalbaar is.

    Echter ben ik sterker dan ik ooit geweest ben, waardoor, door krachttraining te doen. En dat doe ik pas echt intensief sinds dit jaar, alleen vorig jaar 1 keer 12 weken een SL 5x5 programma gedaan. Maar ik had gewild dat ik hier vanaf begin mee begonnen was.

    En ik val ook nog onder de categorie "dikke mensen"
    Ik vind dat je nogal snel oordeelt hiermee. Ik zie namelijk ook genoeg mensen in de sportschool krachttraining doen, die misschien beter eerst aan hun houding kunnen werken.
    Zien er misschien atletisch uit, maar als je dan vervolgens een oefening doet op een manier dat je jezelf in de loop van de tijd gaat blesseren, nee DAT is stoer zeg!
    En als ik ze er dan op aan spreek omdat ik zoiets heb je krijgt blessure op die manier, dan krijg je een grote bek van, waar bemoei je je mee dikke! Geloof me, in mijn gedachten beuk ik iemand zijn schedel dan in!

    En dan kijken ze mij aan, omdat ik aan het deadliften ben, of aan het sqautten, misschien met lichter gewicht, maar wel met juiste vorm, want dat is iets wat veel belangrijker is.

    Je kan niet vroeg genoeg beginnen met krachttraining, omdat je daarmee gewoon een sterker lichaam bouwt.
    In begin zal je het beter kunnen combineren met cardio misschien, ook omdat je conditie moet opbouwen.

    Ik heb 100 keer meer respect voor, zoals jij het zegt een dik persoon, die sqaut met alleen barbell met juiste vorm en die zijn best er voor doet om vorm en alles goed te houden. Als iemand die 100 kg squat maar met foute vorm alleen maar om stoer te doen tegenover iedereen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je kan niet vroeg genoeg beginnen met krachttraining, omdat je daarmee gewoon een sterker lichaam bouwt.
    Dit is de meest zinnige opmerking van vandaag :wink:

    Als je enkel en alleen cardio doet werk je alleen aan je uithoudingsvermogen en niet aan een sterker fysiek... Krachttraining kan evengoed cardio zijn trouwens. Hardlopen is sowieso erg slecht voor het lichaam, omdat onze gewrichten en lichaam hier niet voor 'gebouwd' zijn. Uiteraard kan het ondersteunend werken, maar voor je algehele fysiek is krachttraining beter.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Probleem bij hardlopen bij het grote deel is dat mensen zomaar beginnen ermee
    Beter eerst in verdiepen, trainingsschema maken, opbouwen, goede schoenen.

    ik doe het zo nu en dan in sportschool op loopband, maar mijn schoenen zijn niet optimaal hiervoor.
    Ga dus ook pas echt hardlopen na een test gedaan te hebben om te kijken welke schoen ik moet hebben.
  • raweimer
    raweimer Berichten: 1 Member
    Opties
    Even terugkomend op de vraag waar dit topic mee begon: Je kan andere apps (bijv. Runkeeper) koppelen aan mfp zodat als je in de sportschool bent de stopwatchfunctie kan aanzetten en alles gelijk netjes bijgehouden wordt. Heel makkelijk en Runkeeper kan je dan ook weer gebruiken voor andere activiteiten.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Met hardlopen kun je beter de techniek van de Maya's gebruiken. Geen hakken op de grond. puur op de bal van de voet blijven lopen. Toen ik Muay Thai/Kempo/Karate trainde wilde geen enkele leraar het plof geluid horen (het geluid dat je voet op de grond komt nadat de hak al op de grond staat). Die gevulde sportschoenen werken deze techniek tegen.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    raweimer schreef: »
    Even terugkomend op de vraag waar dit topic mee begon: Je kan andere apps (bijv. Runkeeper) koppelen aan mfp zodat als je in de sportschool bent de stopwatchfunctie kan aanzetten en alles gelijk netjes bijgehouden wordt. Heel makkelijk en Runkeeper kan je dan ook weer gebruiken voor andere activiteiten.

    Ik gebruik Runkeeper en word helemaal blij dat ik dit nu lees. Relaxed dat je het kan koppelen aan MFP!
    Hardlopen doe ik niet heel veel meer, maar toevallig straks wel weer even :)
  • WackoGun
    WackoGun Berichten: 1 Member
    Opties
    Niks mis mee om beiden te gelijk te doen. Spiermassa stimuleert ook weer vetverbranding en cardio stimuleert spieropbouw. Gewoon lekker cardioen en spieren kweken.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Niks mis mee om beiden te gelijk te doen. Spiermassa stimuleert ook weer vetverbranding en cardio stimuleert spieropbouw. Gewoon lekker cardioen en spieren kweken.

    Hier ben ik het niet mee eens. Als je spieren wilt kweken zal je moeten overeten (meer callorieen eten zodat je aankomt) zodat naast he spirmassa ook je vetmassa groeit.
    Daarom wisselen bodybuilders periodes af van cutten (Vetverlagen) en bulken ( spiermassa aankomen). De meeste bodybuilders die spiermassa willen aankomen doen niet of weinig aan cardio
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Het is maar net wat je doel is. Maximale spiermassa, ja dan ga je op een bulk en is cardio niet belangrijk. Maar lang niet iedereen hier is een bodybuilder of heeft die aspiraties. Niet mis met een mix van beide.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Gewoon lekker cardioen en spieren kweken
    Uhm... bron? Om spieren te bouwen is een overschot aan calorieën nodig. Daarom gaan vetverlies (droger worden) niet goed samen met spieropbouw. Dit zou in een gunstig geval voor beginners wel samen gaan, maar ook tot een bepaalde hoogte.
    Spiermassa stimuleert ook weer vetverbranding
    Spiermassa stimuleert geen vetverbranding an sich; of je bedoelt dat je BMR hoger wordt omdat je meer spieren hebt. En dat klopt wel; je verbrandt meer als je meer massa hebt.
    cardio stimuleert spieropbouw
    Dit is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb... Kun je je nader verklaren?


  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Natuurlijk is er niets mis met een mis van beiden , en natuurlijk licht het er maar aan wat je doel is, maar een uitspraak Spiermassa stimuleert ook weer vetverbranding klopt gewoon niet
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Ik begrijp de discussie als het gaat over bodybuilding maar voor mij is 11-15% toch echt het doel. Ik probeer met hiit 7 min trainingen mijn spieren tebehouden maar het vet weg krijgen is mijn eerste doel. Een vet percentage cutten tot 10% en dan pas gaan trainen lijkt me een gemiste kans. ik heb er niet veel verstand van en claim dat ook niet, maar het lijkt me redenlijk logisch.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    JP, ik snap even niet wat je bedoelt... De reactie van zowel Janeck als die van mij betroffen de bewering van Wacko, welke niet kloppen. Als je vet verliest, zul je ook wat spiermassa verliezen, alleen zou je dit kunnen beperken door niet al te laag in je calorieën te zitten en daarnaast krachttraining te doen.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Ik heb het over mensen die af willen vallen, en in mijn optiek moet je eerst afvallen en met een vetpersentage onder de 10% zitten voordat je spiermasa kunt gaan kweken. je kunt deze dingen niet door elkaar halen.

    Ik denk dat JP reageerd op dit stukje van mij. Later heb ik toegegeven dat 10% wel erg extreem is, maar ik blijf er wel bij dat als je veel overgewicht hebt, je dat in stappen moet doen , met als eerste prioriteit afvallen en het opbouwen van spiermassa is dan een volgende stap

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    janeckbear schreef: »
    Ik heb het over mensen die af willen vallen, en in mijn optiek moet je eerst afvallen en met een vetpersentage onder de 10% zitten voordat je spiermasa kunt gaan kweken. je kunt deze dingen niet door elkaar halen.

    Ik denk dat JP reageerd op dit stukje van mij. Later heb ik toegegeven dat 10% wel erg extreem is, maar ik blijf er wel bij dat als je veel overgewicht hebt, je dat in stappen moet doen , met als eerste prioriteit afvallen en het opbouwen van spiermassa is dan een volgende stap

    Ben ik met je eens

    Recompen kan wel, maar is, zeker met hoger vetpercentage, bijna niet te doen. Heb het nu geprobeerd, maar ik denk dat cutten naar een 12% voor mij beter gaat werken, en dan vanaf daar weer spiermassa opbouwen.
    Echter doordat ik voornamelijk krachttraining doe, zal cutten minder snel gaan als dat je alleen maar cardio doet.

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Is volgens mij de meest logische weg :)

    Maar dat houd toch niet in dat je geen krachtraining kan doen?
    https://gezondafvallen.nl/afvallen-krachttraining-of-cardio
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik prefereer krachttraining boven cardio @janeckbear , maar merk wel dat ik minder snel afval daarmee. Verbrand dus met uur cardio schijnbaar toch meer als met uur krachttraining.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Wat is je doel met de krachttraining . Vet verbranden (afvallen) of spiermassa kweken?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik ben aan het cutten dus... Echt spiermassa bouwen zou niet gaan als ik aan het cutten ben

    Maar bedoelde meer te zeggen dat cutting met cardio voor mij sneller gaat, omdat dan mijn calorietekort genomen per week groter is als met krachttraining.

    Echter de spiermassa die ik nu heb wil ik zo veel mogelijk behouden voor zover mogelijk, vandaar om in een calorietekort te zitten met daarbij het doen van krachttraining. Maar voornamelijk omdat ik het leuker vind.

    Ik doe liever 10 kracht oefeningen als 2 verschillende cardio apparaten van 2 keer een half uur, meer afwisseling houd het voor mij leuk namelijk
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    janeckbear schreef: »
    Ik heb het over mensen die af willen vallen, en in mijn optiek moet je eerst afvallen en met een vetpersentage onder de 10% zitten voordat je spiermasa kunt gaan kweken. je kunt deze dingen niet door elkaar halen.

    Ik denk dat JP reageerd op dit stukje van mij. Later heb ik toegegeven dat 10% wel erg extreem is, maar ik blijf er wel bij dat als je veel overgewicht hebt, je dat in stappen moet doen , met als eerste prioriteit afvallen en het opbouwen van spiermassa is dan een volgende stap

    sorry was niet echt een duidelijk stukje, ik doelde inderdaad op de 10% die janeckbear noemde.
    afvallen en spiergroei stimuleren zal inderdaad moeilijk gaan, maar onderhoud is ook belangrijk dus ik blijf mijn 7 minute HIIT training doen. maar dat dan in het kader van proberen zo veel mogelijk kracht te houden.

    Groet,
    JP