Ik verlies maar geen gewicht - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Ik verlies maar geen gewicht

24

Reacties

  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Ja, sgeen probleem.. ik kan heus wel wat meer eten bij et avondeten maar ik ben nooit goed geweest in ontbijt en heb ook niet zo egt heel veel tijd om smorgens nog een eitje te bakken :-) smorgens krijg ik zowiezo moeilijk iets binnen dusja.

    1x/week wat eitjes koken,
    zijn rap in je tas gesmokkeld om overdag te smikkelen ;-)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Sorry, maar ik word toch lichtelijk geirriteerd. Wat wil je nu? Ons advies of gewoon doorgaan op de wijze die je doet. In mijn ogen sla je al het advies wat wij geven in de wind en heb je behoefte om iets te veranderen... want "ik heb geen honger en voel mij beter". En ik lees veel excuses om de dingen die wij aandragen niet te doen.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Sorry, maar ik word toch lichtelijk geirriteerd. Wat wil je nu? Ons advies of gewoon doorgaan op de wijze die je doet. In mijn ogen sla je al het advies wat wij geven in de wind en heb je behoefte om iets te veranderen... want "ik heb geen honger en voel mij beter". En ik lees veel excuses om de dingen die wij aandragen niet te doen.

    I think it's time to step away.. ;) volgens mij heeft het niet zoveel zin ook al geef je goed advies!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Goed punt, haha... ;-) Ga ik ook doen bij deze.
  • SCVready
    SCVready Berichten: 20
    Sorry, maar ik word toch lichtelijk geirriteerd. Wat wil je nu? Ons advies of gewoon doorgaan op de wijze die je doet. In mijn ogen sla je al het advies wat wij geven in de wind en heb je behoefte om iets te veranderen... want "ik heb geen honger en voel mij beter". En ik lees veel excuses om de dingen die wij aandragen niet te doen.

    Ik snap et probleem ni. Ik zei net in mijn vorige post dat ik wel wat meer kan eten (zoals jij zei). Lees jij eigenlijk wel wat ik zeg want daar lijkt het niet op.

    Bovendien kan ik geen grote veranderingen doorvoeren in wat ik eet en wanneer aangezien ik niet alleen woon en ik hier thuis dus ook bepaalde regels moet volgen ivm met "samen eten" daarbovenop is dit allemaal nieuw voor mij en weet ik ook niet altijd goed wat ik moet eten en wanneer.

    Als dit jou zo snel irriteerd wens ik je veel succes in je verdere leven.

    Tot de volgende.
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Bovendien kan ik geen grote veranderingen doorvoeren in wat ik eet en wanneer aangezien ik niet alleen woon en ik hier thuis dus ook bepaalde regels moet volgen ivm met "samen eten" daarbovenop is dit allemaal nieuw voor mij en weet ik ook niet altijd goed wat ik moet eten en wanneer.

    Als dit jou zo snel irriteerd wens ik je veel succes in je verdere leven.

    Tot de volgende.

    Ik heb je wel vaker het woord 'moet' of 'verplicht' zien schrijven in dit topic, ik snap alleen niet helemaal waarom, zou je dat kunnen uitleggen?
    Je bent toch niet verplicht om mee te eten met wat andere doen/maken? Nee zeggen is niet zo heel moeilijk.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik snap et probleem ni. Ik zei net in mijn vorige post dat ik wel wat meer kan eten (zoals jij zei).
    Ja, middels snoep... dat kan ik natuurlijk niet serieus nemen. Eet voedsel wat je lichaam voedt en de nutriënten geeft om goed te functioneren; groente, goede vetten, eitjes, kip, vlees, vis enz.
    Als dit jou zo snel irriteerd wens ik je veel succes in je verdere leven.
    De reden dat ik geïrriteerd raak is dat wij jou met zijn allen in dit topic advies geven, maar ik (en ik niet alleen) krijg de indruk dat je niets met het advies wil doen (ik heb geen tijd, ik ben nooit goed geweest in ontbijt, ik ga niet meer eten als ik geen honger heb, etc). Dan denk ik.. wat wil je nu?

    Je zegt dat je geen grote veranderingen kunt doorvoeren (ik lees weer een excuus) i.v.m. het moeten volgen van samen eten? Ik bedoel; neem havermout als ontbijt en maak er wat eitjes bij (heb je daar geen tijd voor? Dan sta je simpelweg eerder op). Daarnaast heb ik al meerdere malen aangegeven hoe je dit kunt aanpakken.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Eitje kan je trouwens ook in een schaaltje in de magnetron klaarmaken, is in een paar minuten gebeurd. Scheelt ook weer vuile vaat ;)

    Waar een wil is is een weg
  • SCVready
    SCVready Berichten: 20

    Ik heb je wel vaker het woord 'moet' of 'verplicht' zien schrijven in dit topic, ik snap alleen niet helemaal waarom, zou je dat kunnen uitleggen?
    Je bent toch niet verplicht om mee te eten met wat andere doen/maken? Nee zeggen is niet zo heel moeilijk.

    Ik ben wel verplicht om te eten wat mijn moeder dagelijks klaarmaakt. Uit respect en omdat ze dit ook vragen aan mij. Niet overal kan je nee zeggen. Doe je dit op het werk ook?

    Ivm met advies krijgen en er niets aan doen.. ik heb al het advies hier al meerdere keren gelezen en ik ben aan het doen wat ik kan. Zoals ik al zei.. ik ben nieuw in dit wereldje en weet niet altijd wat ezond is en wat niet.. wat eiwitten bevat en wat niet. En dat geldt ook voor al die andere dingen.

    En het is ook niet makkelijk om meteen in een mum van tijd aanpassingen te maken. Ik moet namelijk ook eerst naar de winkel om dingen uit te proberen die jullie mij aanbevelen.

    Gisteren zeg je dat ik mijn calorieinname moet verhogen. Dat heb ik bij deze ook gedaan door savonds extra te eten. Ik wil mijn aantal maaltijden verhogen naar 4 à 5 maar dat gaat ook zomaar niet aangezien ik niet exact weet wat ik allemaal kan eten dat voedzaam is. Dat zoek ik dan op en ga naar de winkel.

    Ik zou bijvoorbeeld gerust een maaltijd kunnen bijvoegen met bruin brood met beleg. Maar dan is de vraag.. welk beleg en hoeveel. Kan moeilijk elke dag kip eten. Vertel me maar eens wat gezond is van de slager en hoeveel gram je gemiddeld op een boterham legt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik zou bijvoorbeeld gerust een maaltijd kunnen bijvoegen met bruin brood met beleg. Maar dan is de vraag.. welk beleg en hoeveel. Kan moeilijk elke dag kip eten. Vertel me maar eens wat gezond is van de slager en hoeveel gram je gemiddeld op een boterham legt.

    Net zoveel totdat je aan je aantal kcal komt... Ga eerst maar kijken of je de 1900 haalt, pas daarna kijken naar verhoudingen. Wat gezond is is al aangegeven. Voor vetten; avocado, vis en noten. Voor eiwitten: kip, vlees, eieren, eventueel zuivel als je dat eet en vis. Voor koolhydraten kun je als je brood eet bruin/ donker brood nemen, of havermout, zoete aardappel, quinoa of bruine rijst. Vul simpelweg je afgewogen voedsel in MFP en je ziet hoeveel je nog over hebt tov je aangegeven doel; 1900kcal.

    Succes!
  • Nepq
    Nepq Berichten: 261 MFP Moderator
    Ik ben wel verplicht om te eten wat mijn moeder dagelijks klaarmaakt. Uit respect en omdat ze dit ook vragen aan mij. Niet overal kan je nee zeggen. Doe je dit op het werk ook?

    Ok ik snap wel dat je dit uit respect doet voor je ouders, maar moeten jou ouders ook niet jou keuzes respecteren om iets niet te willen eten? Je bent toch oud genoeg om zelf te beslissen wat je wilt eten en wat niet? Dat snap ik niet helemaal.
    Ik weet niet wat mijn werk te maken heeft met wat ik eet, maar ja, ook op mijn werk zeg ik regelmatig nee (dat is voor mijn beroep heel normaal). Als iets over mijn persoonlijke/professionele grenzen heen gaat, ga ik datgene echt niet doen.
  • SCVready
    SCVready Berichten: 20
    Vul simpelweg je afgewogen voedsel in MFP en je ziet hoeveel je nog over hebt tov je aangegeven doel; 1900kcal.

    Succes!

    Stel dat ik bruin brood met kaas eet.. als ik dat dan afweeg werkt dat toch niet? Ik bedoel.. als ik zoek naar "bruin brood met kaas" :-P vind ik natuurlijk niets :-). Dit is misschien een domme opmerking maar ik veronderstel dat je dus je beleg en brood apart weegt
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Zo lastig is het allemaal niet... Je geeft aan hoeveel sneeën boterhammen je eet en je weegt je beleg af en voert dat in. Je kunt niet op een andere manier je kcal inname (en verhoudingen) inzichtelijk krijgen. Dus als je wilt weten wat je binnen krijgt, of eet, dan dien je je eten af te wegen; product voor product. Dat kost tijd en moeite, maar waar een wil is is een weg. Om dus überhaupt antwoord te krijgen op je topicvraag zul je dus in actie moeten komen.
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    Ja, je voert boterhammen los van je beleg in.

    of (als je meestal zelfde brood en beleg koopt)

    je weegt je brood en vult in
    weegt boter en vult in
    weegt kaas en vult in

    en als je dan bij ontbijt (of andere maaltijd) klikt op "snelle hulpmiddelen"

    dan sla je dat op als boterham met kaas.

    volgende keer kies je bij maaltijd (niet ingredienten)
    boterham met kaas

    en voila :-)

    gaandeweg kun je dat met alles doen, en scheelt je dat in de toekomst invoer-werk


    enne, mijn vrouw is ook niet altijd opgezet met mijn eetgewoontes...maar enkele keren per week trek ik men plan of kook ik voor iedereen.....

    grtjs
  • SCVready
    SCVready Berichten: 20
    Ja, je voert boterhammen los van je beleg in.

    of (als je meestal zelfde brood en beleg koopt)

    je weegt je brood en vult in
    weegt boter en vult in
    weegt kaas en vult in

    en als je dan bij ontbijt (of andere maaltijd) klikt op "snelle hulpmiddelen"

    dan sla je dat op als boterham met kaas.

    volgende keer kies je bij maaltijd (niet ingredienten)
    boterham met kaas

    en voila :-)

    gaandeweg kun je dat met alles doen, en scheelt je dat in de toekomst invoer-werk


    enne, mijn vrouw is ook niet altijd opgezet met mijn eetgewoontes...maar enkele keren per week trek ik men plan of kook ik voor iedereen.....

    grtjs

    Bedankt voor de gouden tip Pospit. Ik ga eerst en vooral eens een digitale keukenweegschaal gaan kopen voor 15 euro ofzo.

    Dan kan ik tenminste nauwkeurig afmeten zonder problemen.

    In ieder geval @itzhanne82
    http://gyazo.com/f8ae5b0e5d92d1ae0af8fcc538c1b495

    Van vandaag :) ik weet het teveel vet marja, verhouding maakt niet uit zei je. :)
  • pospit
    pospit Berichten: 48 Member
    your welcome!

    succes alvast, en keep us posted!
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Just curious,

    hoe weet je nu dan hoeveel je eet? Of schat je het gewicht?
  • SCVready
    SCVready Berichten: 20
    Just curious,

    hoe weet je nu dan hoeveel je eet? Of schat je het gewicht?

    Ik heb nu zo een weegschaal met een wijzer. Volledig juist en nauwkeurig maar zeer moeilijk af te lezen. Vandaar dat ik een andere wil.

    Bovendien kan ik het soms ook gewoon zonder te wegen. Als er bv 3 stukken vlees zijn en das 600g en ik eet er 1 dan kan ik natuurlijk zeggen dat dat 200g is :-) ik weet dat dit niet altijd klopt maar het zal er niet ver naast zitten.
  • louisette1988
    louisette1988 Berichten: 215 Member
    Aah duidelijk! :smile:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    In ieder geval @itzhanne82
    http://gyazo.com/f8ae5b0e5d92d1ae0af8fcc538c1b495

    Van vandaag :) ik weet het teveel vet marja, verhouding maakt niet uit zei je. :)

    Voor nu nog niet zoveel. Het is meer inzicht nu. Focus ook op gezonde voeding (wat ik eerder schreef). Maar top heur, die 1900kcal. Probeer toch, als je dit vol gaat houden, wat meer eiwitten te eten en wat minder koolhydraten. Als je straksjes een beetje in het ritme zit dat 1900kcal eten en invoeren automatisme wordt, dan kun je je verhoudingen aanpassen. Dit kan ook in de app zelf, wel zo handig.
  • LeeJonKaa
    LeeJonKaa Berichten: 11 Member
    Leuk om dit onderwerp te volgen. Leek even te ontsporen, maar goed alles op de rails.

    @SCVready: luister inderdaad naar de dames op dit forum die hebben precies door hoe het werkt. Daarnaast een tip: niet te veel afvallen. Naast vet gaan ook je spieren er aan. Aangezien jij, naast je cardio, fitness tbv krachttraining doet: kijk ook eens naar de verschillende artikelen op fitness-tips.nl. Daar worden in verschillende artikelen de basisbeginselen (inzake voeding, cardio en krachttraining etc etc) in eenvoudige bewoordingen uitgelegd. Daar kun je ongetwijfeld ook nog veel van opsteken.
  • SCVready
    SCVready Berichten: 20
    Goed plan. Zal morgen eens kijken.
  • Zonnetje70
    Zonnetje70 Berichten: 1
    Ik zou je graag nog een tip mee willen geven: niet alle calorie waardes in MFP kloppen! Dus controleer altijd de verpakking van de producten die je gebruikt en hou die waardes aan. Als ik twijfel aan wat er ingevoerd staat kijk ik altijd even in mijn calorieën boekje om te checken. Succes!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Als ik naar mezelf kijk, heb ik eigenlijk álles zelf ingevoerd, dus bij mij kloppen de voedingswaarde wel. :smile:
  • SCVready
    SCVready Berichten: 20
    Ik heb dus de tips in deze topic zo goed mogelijk opgevolgt en ben nu al twee weken bezig met gezonde dingen te eten en elke dag te sporten en de weegschaal stond vanmorgen nog steeds op 76kg.

    Ik begrijp niet hoe er zelfs nog geen 500gram van af is bijvoorbeeeld. Heeft iemand een idee? Ik snap het niet meer :-)

    Ik ben van jaren niets doen naar elke dag iets doen gegaan. Dan zou je toch verwachten dat jr gewocht begint te verliezen. Zeker na twee weken.