Ik verlies maar geen gewicht op dit moment — Dutch (Netherlands)

Ik verlies maar geen gewicht op dit moment

Opties
Ik eet/drink zo'n 1200-1500 kCal per dag (en ik ben bijzonder trouw en secuur in het noteren van wat ik eet en drink). Ik beweeg voldoende (o.a. ongeveer -met stappenteller gemeten- 20k stappen per dag (goed voor bijna 7km; sommige dagen nog 3-4km meer met 7k-9k stappen) en in elk geval 3 maal per week roeitrainer op stand 5/10, nu 21 min./keer met 24-25 slagen/min.) Dat geeft me per dag een plus-verbruik van zo'n 500kCal. Wat rest is een netto kCal-inname van 700 tot 1000. Mijn BMR is 1475. Ik blijf dus met mijn netto kCal inname ruim onder mijn BMR.
Toch verlies ik al bijna twee weken geen gram (sterker nog, ik ben iets aangekomen) en ook het afnemen van omvang nek, taille, heupen en vetpercentage is gestopt.

Wat gebeurt hier? Staat afvallen wel vaker zo'n periode stil? Ik verloor ongelofelijk veel kilo's de eerste drie weken. Heeft het daar mee te maken? Ik begrijp er niets van en voel de motivatie helemaal wegzakken.

En nee, ik geloof niet in 'Starvation Mode' of iets. Genoeg -wetenschappelijk onderbouwde- artikelen die dat als een mythe afdoen. kCal in < kCal uit = vetverlies/gewichtsverlies.

Zijn er mensen hier bekend met langdurig stilstand in gewichtsverlies? Of is dit niet langdurig? Ben ik gewoon ongeduldig? Ik voel mijn motivatie om door te gaan met de dag afnemen. Vanmorgen echte tranen toen ik op de weegschaal stapte en er was wéer niets gebeurt :'(
«1

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    Wat rest is een netto kCal-inname van 700 tot 1000. Mijn BMR is 1475. Ik blijf dus met mijn netto kCal inname ruim onder mijn BMR.
    Toch verlies ik al bijna twee weken geen gram (sterker nog, ik ben iets aangekomen) en ook het afnemen van omvang nek, taille, heupen en vetpercentage is gestopt.

    Oké... mijn advies; eet nóóit minder dan je BMR... dit is het aantal kcal die je lichaam nodig heeft om überhaupt goed te kunnen functioneren. Dit kan best voor sporadisch 'n keer, of bijvoorbeeld voor een weekje of wat (omdat het écht noodzakelijk is), maar zéker niet voor een lange periode. Je breekt je lichaam in feite af met zo weinig kcal. Het kan zijn dat je lichaam daardoor een langzamer metabolisme gaat krijgen, omdat het te weinig binnen krijgt. Meningen/ feiten over een soort spaarstand zijn verschillend en er is inderdaad al eens aangetoond dat een zogeheette spaarstand niet bestaat. Mijn advies? Eet in ieder geval bij tot je BMR en kom daar niet onder. Een netto kcal van onder de 1000kcal is echt veel en veel te weinig! Hoe kun je in vredesnaam functioneren met maar 700kcal op 1 dag... allemachtig. Waarom kies je er überhaupt voor om zó weinig te eten?

  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Ik wist niet dat je boos zou worden... ;-)
    itzhanne82 schreef: »
    Een netto kcal van onder de 1000kcal is echt veel en veel te weinig! Hoe kun je in vredesnaam functioneren met maar 700kcal op 1 dag... allemachtig. Waarom kies je er überhaupt voor om zó weinig te eten?
    Eerst dit maar. Het is niet echt een bewuste keuze. Ik ging eten en bewegen en beide meten en kwam hier op uit. Ik ervaar niet dat ik te weinig eet of zo. Ik voel me goed, fit (fitter dan een maand geleden), niet vermoeid, geen typische hongerklachten als dufheid, hoofdpijn, misselijkheid, (spier-)slapheid. Allemaal niet, zelfs (na de eerste pakweg 10 dagen) geen honger meer gehad. En ik blijk prima in staat om mijn algehele conditie op te krikken op dit moment (wat ik merk aan mijn mogelijkheden met de roeitrainer die ik een aantal malen per week gebruik). Ik ervaar dus geen problemen met deze hoeveelheid netto kCal. Wat is er dan mis? Waarom zou ik het zo niet moeten doen? Is 'lichaam afbreken' niet precies de bedoeling wanneer je wilt afvallen? <-oprechte vraag :-)

    Ik lette meer op wat ik binnenkreeg dan op de relatie tussen eten en verbranden:
    xnur4o33x65y.jpg
    vk0ee8mp3ygp.jpg

    Voor mijn begrip: welke van die twee is het belangrijkste en hoe zou die er volgens jou uit moeten zien?
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    426 netto calorieën op 1 dag? Jeetje, dit moet je echt niet doen!

    Ga nooit onder je BMR zitten omdat dit het minimale aantal calorieën is wat je per dag nodig hebt om te functioneren. Ga je hier onder zitten, gaat je lichaam in spaarstand. Je wilt vet afbreken, geen spieren en andere dingen van binnen. Hetgeen waar je onder wil gaan zitten is je TDEE, je activiteitsniveau. Deze kun je o.a. hier berekenen: http://fitnessjunk.nl/vet-verbranden-droog-trainen/energie-behoefte/

    Je NETTO calorieën moeten dus boven je BMR liggen als je veilig wilt afvallen. Als dat bij jou 1475 is, zorg dan ook altijd dat je hier boven zit. Stel dat je TDEE rond de 2000 ligt, dan zou ik rond de 1600-1700 netto calorieën per dag gaan eten (afhankelijk van hoe veel je per week wilt afvallen).

    Als je extra lichaamsbeweging in hebt gevoerd in je dagboek, is het de bedoeling dat je deze terug eet. Hierdoor kan je calorieën-doel voor die dag bijvoorbeeld ineens van 1600 naar 1900 zijn gegaan. Dan eet je dus niet volgens je normale "1600 kcal patroon", maar eet je die 300 extra verbrande calorieën weer terug (anders krijg je 1600-300 (van je extra activiteiten) = 1300, onder je BMR dus... niet doen).
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    Netto kCal-verbruik boven BMR; dus de belangrijke grafiek is de onderste. De bovenste is nada interessant. Oké :smile:

    Dan moet ik wel een bepaald evenwicht gaan zoeken in kCal-inname in de loop van een dag. Nu houd ik tegen de avond steeds onwijs veel over, zonder dat ik nou de idee heb dat ik weinig eet. Maar hoe haal ik dat 's avonds weer in? Vandaag bijvoorbeeld: nog ruim 1.000kCal te gaan :( Geen idee hoe ik daar nog aan ga komen. Zelfs als ik naar de snackbar zou gaan en een frietje en een kaassoufflé zou nemen, kom ik 250kCal te kort. En bovendien piekt dan mijn vet en koolhydraten en blijft mijn eiwit-inname miezerig laag, in verhouding. Pfff.... Gewichtsverlies is één, maar verantwoord afvallen vergt kennelijk heel veel meer dan alleen maar minder eten.

    Dank jullie voor de tips en inzichten. Ik zal eens zien wat ik er mee kan doen. Minder bewegen zou me ook kCal opleveren, maar dat vind ik eigenlijk geen optie :) Anders eten dus...
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    nope... foutje... gewist

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    Ik ervaar niet dat ik te weinig eet of zo. Ik voel me goed, fit (fitter dan een maand geleden), niet vermoeid, geen typische hongerklachten als dufheid, hoofdpijn, misselijkheid, (spier-)slapheid. Allemaal niet, zelfs (na de eerste pakweg 10 dagen) geen honger meer gehad
    Dat je verder geen 'klachten' ervaart wil nog niet zeggen dat het oké of gezond is. Ook het verhaal hierboven onderstreept wat ik bedoel. Mensen denken vaak dat je zo min mogelijk moet eten om af te vallen, maar dit is maar een halve waarheid. Ja, je moet minder eten dan je verbrandt, maar je dient niet zo weinig te eten dat je lichaam zichzelf aan het afbreken is.
    Ik ervaar dus geen problemen met deze hoeveelheid netto kCal. Wat is er dan mis? Waarom zou ik het zo niet moeten doen? Is 'lichaam afbreken' niet precies de bedoeling wanneer je wilt afvallen? <-oprechte vraag :-)
    Nee, dit wil je niet... je wilt, zoals hierboven wordt aangegeven vet verbranden, niet je spieren en je organen. Je wilt inderdaad onder je TDEE (je BMR incl. je activiteitslevel) gaan zitten, NIET onder je BMR. Je komt nu simpelweg te kort om het zo maar te zeggen en dat kan zéker een reden zijn van je stagnatie.
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    oktober 2014 aangepast
    Opties
    Mocht je het lastig vinden om aan een bepaald aantal calorieën te komen, denk eens aan noten. Zeer calorierijk en gezond (wel pure noten, dus geen borrelnootjes of gezouten pinda's). :)

    Verder is het handig om een beetje een dagplanning te maken met wat je gaat eten. Of een doel instellen wat je met een activiteit wilt verbranden (zodat je niet een overschot aan calorietekort hebt).

    Ik ontbijt bijvoorbeeld erg calorierijk (600 a 700 kcal), mijn lunch zit rond de 300, en dan houdt ik nog ongeveer 600-700 over voor de rest van de dag (tussendoortjes en avondeten). Als ik die dag nog wil gaan sporten, neem ik nog een half bakje kwark, wat fruit of wat noten bijvoorbeeld. En ik houd er rekening mee dat ik niet teveel calorieën ga verbranden (niet zo'n zin in een bak friet 's avonds ;) )
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ontbijt bijvoorbeeld erg calorierijk (600 a 700 kcal), mijn lunch zit rond de 300, en dan houdt ik nog ongeveer 600-700 over voor de rest van de dag (tussendoortjes en avondeten).

    Grappig, mijn ontbijt is ook het meest calorierijke maaltijd. Ze zeggen ook wel eens; "ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar" (meende ik...)
  • SteadfastDharma
    SteadfastDharma Berichten: 133 Member
    Opties
    Dank voor alle input. Ik begrijp nu beter het verband tussen BMR en TDEE en wat een gezond 'gebrek' aan kCal is. Ik zal mijn eetpatroon zo ombouwen dat ik inderdaad uitga van mijn TDEE en daar een tekort op houd dagelijks. En dat ik zo goed als altijd boven mijn BMR blijf. Dat zal dan wel even wennen worden, want dan moet ik bij mijn huidige gewicht en beweegpatroon toch behoorlijk meer eten dan ik doe. Maar goed, daar vind ik wel wat op. Lang leve de volle kwark als ontbijt :smiley:

    Overigens bleek ik vanmorgen toch gewicht te hebben verloren, maar liefst 2kg ten opzichte van gisterenmorgen en zo'n 0,7kg ten opzichte van de vorige notitie van bijna twee weken geleden. Dat lucht wel wat op, hoor, en geeft de burger moed.

    Overigens 2: ik ben al decennia gewend om het zwaartepunt van mijn eten in ontbijt+lunch te leggen. Eerder at ik warm bij werkgevers. Later, toen ik in een klooster leefde, aten we een warm ontbijt en was het middagmaal ook de hoofdmaaltijd -'s avonds alleen nog wat brood en restjessoep-. Nu, thuis en zelfstandig, doe ik het eigenlijk niet anders. Het is volgens mij de gezondste manier van eten.
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    Opties
    Dat laatste heb je volgensmij gelijk in, heb ik ook wel eens gehoord. Maar voor de meeste mensen is het gewoon een gewenning geworden om 's avonds te eten. "Vroeger" aten wij 's middags ook warm, en 's avonds nog een boterham. Nu vind ik het zelf ook maar een raar idee om 's middags warm te moeten eten. Het is maar wat je gewend bent :-)

    Ik zou je nog wel willen adviseren om jezelf niet gelijk vol te proppen. 1600 netto kcal lijkt misschien ineens veel, maar als je daar nu nog wat moeite mee hebt zou ik het in stapjes opbouwen totdat je de 1600 wel makkelijker haalt, en zodra dat is gelukt hou je je een tijdje vast aan die 1600 :-)
  • Livewithjoy_
    Livewithjoy_ Berichten: 53 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Oké... mijn advies; eet nóóit minder dan je BMR... dit is het aantal kcal die je lichaam nodig heeft om überhaupt goed te kunnen functioneren. Dit kan best voor sporadisch 'n keer, of bijvoorbeeld voor een weekje of wat (omdat het écht noodzakelijk is), maar zéker niet voor een lange periode. Je breekt je lichaam in feite af met zo weinig kcal. Het kan zijn dat je lichaam daardoor een langzamer metabolisme gaat krijgen, omdat het te weinig binnen krijgt. Meningen/ feiten over een soort spaarstand zijn verschillend en er is inderdaad al eens aangetoond dat een zogeheette spaarstand niet bestaat. Mijn advies? Eet in ieder geval bij tot je BMR en kom daar niet onder. Een netto kcal van onder de 1000kcal is echt veel en veel te weinig! Hoe kun je in vredesnaam functioneren met maar 700kcal op 1 dag... allemachtig. Waarom kies je er überhaupt voor om zó weinig te eten?

    "Eet nooit minder dan je BMR" helemaal mee eens! Mijn verhaal: afvallen ging vanaf januari best goed. Ik at ook meestal minder dan mijn BMR en ik deed veel aan cardio en veel klasjes waar kracht-uithoudingsvermogen de kern was (kracht valt dan ook wel mee, want je gaat snel in je comfortzone trainen)

    CM's verloor ik goed, maar: ik werd maar niet strakker. Het gewichtsverlies was vet wat er afging, maar: ik ben in 8 maanden ook 1,5 kilo (!!!) spiermassa verloren blijkt uit de wegingen op de gym! Om de 3 maanden laat ik bloed prikken, daar zie je ook dat er iets niet goed gaat: mijn glucose is perfect, maar aan de lage kant........goede cholesterol, ijzer en vitamine B zijn aan het dalen. Ook mijn polsslag en bloeddruk zijn gaan kelderen, met het gevolg dat ik me slap en dizzy ging voelen. Behalve als ik net weer cardio had gedaan, wat dan komt door de endorfine-rush....... En als klap op de vuurpijl een zware knieblessure door oa overbelasting.

    Dus wat itzhanne82 zegt: ik ben dus gewoon mijn lichaam aan het afbreken.

    Ik wil heel graag nog meer afvallen, maar de weegschaal is niet zaligmakend begon ik te beseffen, ik kan de signalen van mijn lichaam niet negeren. Ik wil graag een gezond en sterk lichaam, maar dat ging ik niet bereiken door de aanpak die ik had.

    Dus na overleg met mijn trainer en huisarts heb ik nu alles sinds 3 weken over een andere boeg gegooid: meer eten, hele andere vorm van training, heel veel zware krachttraining, fors meer eten (400 tot 500 kcal boven mijn BMR) en weinig cardio en dan ook nog alleen maar interval.
    De overstap viel me heel zwaar, meer eten vond ik eng, ik was helemaal uitgeput na krachttraining, maar ik zit nu weer in een spiraal omhoog. Ik voel mijn lichaam sterker worden en ik zie en voel het veranderen en ik begin er plezier en energie van te krijgen.

    Ik word strak begeleid en hoop dat de metingen en onderzoekjes de komende tijd aan gaan geven dat ik goed bezig ben :smile:

    Ik hoop dat anderen iets aan mijn verhaal hebben!

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    500kcal boven je BMR kan nog steeds een negatieve energiebalans opleveren ;-)

    Voor meer spiermassa bijvoorbeeld, zul je eigenlijk net de andere kant op moeten gaan zoals je dat doet als je wilt afvallen; spelen met het aantal kcal. Alleen dit keer ga je voorzichtig je kcal opschroeven die bóven je TDEE liggen. Meer eten kan zeker spannend zijn, alleen vaak verlagen mensen hun kcal drastisch... het is juist de truck zoveel mogelijk te eten. Dus ik zou bijvoorbeeld liever een extra training er tegenaan gooien ipv het verlagen van mijn kcal. En je lichaam raakt ook gewend hè, aan het aantal kcal. Maar het blijft uitproberen...
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    Niet om te zeggen dat BMR niet belangrijk is, maar het wordt soms iets teveel als een rotsvaste regel gegeven.

    Artikel over een man met zwaar overgewicht, die onder begeleiding van artsen een jaar en 17 dagen niets gegeten heeft.
    http://www.abc.net.au/science/articles/2012/07/24/3549931.htm

    Ja, de meest gezonde manier om af te vallen is door iets minder te eten. Maar zeker voor mensen die ernstig overgewicht hebben is het afvallen op zich al zo goed voor ze dat het beetje kwaad dat te weinig calorieen eten doet daarbij in het niet valt.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Hoe kan iemand nou zo lang zonder eten, in leven blijven? Dit lijkt me zeer slecht voor het lichaam, laat staan je organen. Het klinkt mij erg ongeloofwaardig in de oren...

    Een BMR en TDEE blijven inderdaad gemiddelde. Het kan een leidraad geven in het begin. Maar mensen meer zeer ernstig overgewicht is het bewegen an sich meteen al een uitdaging, wat ook gewichtsverlies oplevert omdat ze dit eigenlijk niet tot nauwelijks doen.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    MissMormie schreef: »
    Artikel over een man met zwaar overgewicht, die onder begeleiding van artsen een jaar en 17 dagen niets gegeten heeft.
    Onder begeleiding van artsen inderdaad. Belangrijk is dat je voeldoende voedingstoffen binnen krijgt, ga je te laag zitten dan is dat niet te garanderen. En hier gaat het ook om iemand die 24/7 in een ziekenhuidbed ligt, als je een beetje normaal wil functioneren heb je toch wel wat nodig.
    the staff in the medical school at the University of Dundee kept a close eye on him. He did not eat any food, but the staff gave him yeast for the first 10 months and multi-vitamins every day. Potassium is essential for the proper working of the heart, and when his potassium levels got a little low around the 100-day mark, he was given potassium tablets for about 70 days. He defaecated infrequently, roughly every 40 to 50 days.

    Blood samples were taken every fortnight, and his carbohydrate metabolism was checked on nine occasions during the 382 days of his fast. Surprisingly, for the last eight months of his fast, his blood glucose levels were consistently very low. They were around two millimoles, which is about half of the bottom end of the normal range. Even so, he did not suffer clinically from this abnormally low blood glucose level.

    His weight dropped from 207 kilograms to 82 kilograms. Some five years later, he had regained only 7 kilograms.
    Wel mooi verhaal, menselijk lichaam kan een hoop hebben als je het goed in de gaten houd. Vraag me wel af hoe die er uit zag aan het eind. Loose skin and no muscle allover denk ik zo.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2015 aangepast
    Opties
    Ik zat nog even na te denken over dat artikel... Ik begrijp eigenlijk niet waarom deze betreffende meneer voor zo'n drastische beslissing kiest (even daargelaten of dit wel zo verstandig is)... waarom heeft hij het zo ver laten komen dat dit voor hem de enige oplossing was? Ik denk dat als hij, bijvoorbeeld, elke dag wat zou sporten (langzaam opbouwen uiteraard. Begin met een flinke wandeling; als het maar bewegen is) dat hij ook af zou kunnen vallen. Ik snap wel dat hij genoeg had om zo dik te zijn, maar het eerste wat dan in mij op komt is; je hebt het toch zelf zo ver laten komen... get your ass off the couch and exercise... Als je iets heel graag wilt, dan vind je vanzelf een manier om het te bereiken :smile:

    Waar ik trouwens ook wel benieuwd naar ben is het moment dat hij weer is begonnen met eten. Er staat dat hij in 5 jaar "maar" 7kg is aangekomen, maar ben wel vreselijk benieuwd hoe zijn innerlijk (letterlijk dus) gereageerd heeft na het consumeren van voedsel.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    waarom heeft hij het zo ver laten komen dat dit voor hem de enige oplossing was?
    Moeilijk te zeggen wat mensen drijft. Zelf heb ik bijna 2 decenia overgewicht gehad. Pas toen ik tegen de 120kg zat ook echt er iets aan gaan doen. Nu zit ik op een gezond gewicht. Maar als je me vraagt waarom ik niet eerder ben begonnen?... Goede vraag. Wist uiteraard wel dat ik te zwaar was, was er niet blij mee, maar zat er ook niet zo erg mee dat ik het nodig vond om het roer om te gooien. Ik denk dat veel mensen een harde (psychologische) klap in een gezicht nodig hebben. Voor mij was het buiten adem zijn bij een kort stukje lopen, erachter komen dat winkels je maat niet of nauwelijks verkopen. Voor veel mensen is 100 een magische grens, voor deze meneer blijkbaar de 200.

    Kennis kelpt ook. 10 jaar geleden wist ik bijvoorbeeld niets over kcal in/kcal out, was ik toen begonnen had ik misschien aan een of ander jojo diet begonnen en snel opgegeven.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Goed punt Commot. Ik heb zelf nog nooit overgewicht gehad, dus wellicht is dat het ook wel dat ik dat niet kan begrijpen. Niemand in mijn familie is overigens dik. Ik heb tevens altijd gesport en werd er toch enigszins op het eten gelet. Dus ik ben eigenlijk nooit in aanraking geweest met dik zijn, of afvallen of wat daar dan ook allemaal bij komt kijken.

    Denk dat je redelijk in de goede richting zit, dat mensen een soort klap in het gezicht moeten krijgen... dat is denk ik iets plots, zoals jij zegt 'buiten adem zijn na een klein stukje lopen'.

    Kennis helpt zéker, maar goed... dat is ook iets waar je ineens in terecht komt als het een rol gaat spelen.
  • MissMormie
    MissMormie Berichten: 35
    Opties
    In een uitgebreider artikel over deze man werd uitgelegd dat hij in eerste instantie slechts voor 'korte' periode wilde vasten, ik dacht iets van een week of 2. Uiteindelijk voelde hij zich hier zo goed bij dat hij besloot dit door te zetten tot hij op een normaal gewicht was. Het opnieuw gaan eten is langzaam geintroduceerd, in eerste instantie met vooral sla om de maag weer wat op rekken en soepdingen.

    Ik wil absoluut niemand aanraden om een jaar (of week) niets meer te eten, maar wil wel aangeven dat BMR soms iets te veel als heilig wordt beschouwd. Zeker voor mensen die veel te zwaar zijn kan het veel minder kwaad dan soms word gedacht om onder hun BMR te eten. Minder kwaad dan het overgewicht mee blijven tillen. En als het voor de motivatie dan goed werkt om snel af te vallen (en dus onder BMR te eten) dan is dat beter dan niet afvallen. Psychologie is nu eenmaal ook een belangrijk onderdeel van afvallen.

    Dat gezegd hebbende, voor zover ik weet is BMR een hele goede richtlijn van wat gezond is om dagelijks minimaal binnen te krijgen, met name vanwege het behoud van spieren. Tenzij je echt ver onder je BMR zit zullen je organen er niet zo snel last van hebben, zij krijgen de energie die ze nodig hebben wel van de vetreserves. Vitamines en mineralen tekort is wel een risico bij weinig eten.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    Als je 207 kilo weeg is bewegen er niet echt meer bij. Elke beweging die je doet trilt/dreunt door je lichaam en er staan enorme krachten op je gewrichten.
    En ik weet uit ervaring dat je je grens steeds meer verlegd.
    Ik ben sowieso de slankste van mijn ouders en broertje. Lijnen werd als onzin gezien. En met mijn exman was het niet anders. Was ik in zijn periode van afwezigheid afgevallen (hij was zeeman), kwam hij thuis kwamen de chips, worst en borrelnoten weer op tafel. Hij kwam aan boord altijd aan en viel thuis af. Ik kwam altijd aan als hij thuis was. En hij vond het niet gezellig als ik s avonds naar de sportschool oid ging. Dus op een gegeven moment stopte ik met alles.
    Het is iets wat er in sluipt. Daarnaast werkte een handtastelijke beheerder ook niet echt mee
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    februari 2015 aangepast
    Opties
    Oke prima. Ik hoor alleen nu echter allemaal redenen om het NIET te doen. Je kunt ook kijken wat het allemaal wél oplevert. Ik heb dit vaker bij je gezien. Niet dat ik daarover wil oordelen, maar je stelt een vraag waar je graag reactie of advies op wil en vervolgens "verzin" je allemaal redenen of excuses om het niet te doen. Kijk, mij maakt het niet uit, want je beslist uiteindelijk zelf, maar dan denk ik... waarom vraag je het dan. Maar dat is hoe het bij mij overkomt.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    nee hoor ik zei alleen wel dat ik die man begrijp. Ik ben nu bijna 10 kg afgevallen, dus was niet van plan om tot de 200 kg te wachten. Als die man mensen had die hem steeds pizza en friet kwamen brengen omdat hij zelf niet meer kon lopen, snap ik dat hij geen reden had om af te vallen. Die reden had ik nl ook niet. De reden heb ik nu wel. Dus heb ik mijn eetgewoonte aangepast, want de enige die nu inkopen doet ben ikzelf.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ah zo, dan is het een misverstand :stuck_out_tongue: Excuus.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    ... Blijf ook al 4 weken op 62 kg staan
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Anja, zijn die 4 weken correct geregistreerd? Geen cheatmoment of niet geregistreerde voeding? Als dat het geval is kun je je energie-inname met 50kcal eens verlagen en doe dat voor een periode van 3 weken.