Doelen 2015 - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Doelen 2015

Opties
2»

Reacties

  • lottewiegeraad
    lottewiegeraad Berichten: 49 Member
    januari 2015 aangepast
    Opties
    gespierde benen (6 maanden), strakke buik (6 maanden), pull ups kunnen doen (1 binnen een maand) en minimaal 20 keer kunnen opdrukken. Specifiek genoeg? ;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    januari 2015 aangepast
    Opties
    Hehe... :stuck_out_tongue: Niet helemaal, haha... wat zijn gespierde benen en een strakke buik? Hoe ga je je gespierde benen en strakke buik halen? Hoe ga je je progressie meten? Benen groeien langzaam, of je hebt goeie genen... :smiley: Dat zou wel top zijn! Helaas zitten gespierde benen en een ronde kont niet in mijn familie en zal ik die ook nooit krijgen, hoe hard ik ook train. Het kan wel iets, maar een kont als JLO is niet realistisch :wink:
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    oke doelstellingen
    - ik zou dit jaar graag onder de 110 kilo willen wegen (ben 2 weken terug op 136 gestart maar verwacht niet dat ik iedere week zoveel afval als nu)
    - er achter komen wat gezond eten is. Ik geloof niet in die superfood. Ik laat alle frisdranken en chocolade staan (soms een klein hapje van de kinderen). Maar te veel vet is niet goed, maar te veel eiwitten niet en te veel koolhydraten ook niet. Dus nu doe ik maar wat. Zoals nu heb ik nog 700 calorieen over terwijl het al bijna bedtijd is.
    - Deze maand naar de fietsenmaker om mijn fiets te laten maken
    - Voor de voorjaarsvakantie nog met de kinderen naar schoorl toe om de duinen daar te beklimmen :)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    In het begin gaat het afvallen erg snel, maar hoe dichter je bij je streefgewicht komt hoe lastiger het wordt. Maar de aanhouder wint!
    Als je een gemiddelde wilt aanhouden qua macros (verhouding kh, vet en eiwit) kun je best iets van 50 (kh)-30(eiwit)-20(vet) aanhouden. Als je afvalt maken de verhoudingen eigenlijk niet zo heel veel uit, omdat je toch minder kcal tot je neemt en daarmee afvalt.

    Gezond eten zie ik als "puur" en "onbewerkt" eten. Geen pakjes,sausjes of kant-en-klaar maaltijden. Neem voeding waar je nauwelijks iets aan moet doen om het op te kunnen eten. Superfoods is in feite onzin, ik gebruik het enkel als toevoeging in mijn eigen voeding. Dus wat lijn- en chiazaad door mijn havermout. Superfoods vervangen voor "echt" voedsel is niet aan te raden. Eet je eigen superfoods zoals broccoli & boerenkool. :smiley:
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    kijk met zo'n verhouding kan ik wat :) Ik ben niet zo van de sausjes enzo dus ik gebruik zelden pakjes. Maar ik heb ook geen zin en tijd om eigen wraps te maken ofzo. Naast werk, clubjes voor de kinderen en iedere avond 1,5 uur huiswerk met de kinderen, wil ik af en toe ook tijd voor mijzelf :) Ik verwacht idd volgende week al stukken minder af te vallen
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eigen wraps maken kost nog geen 5 minuten :wink: Ik maak zelf de avond van tevoren 2 eitjes (1 heel ei, 1 eiwit), dat kost nog geen 3 minuten. Dan neem ik 2 wraps die kant en klaar zijn (ik gebruik whole wheat wraps van Tex Mex). Ik pak 150gr kipfilet, plemp dit op de 2 wraps, pak de 2 gebakken eitjes die ik de dag ervoor heb gemaakt, rol ze op... en hop... lunch is served...) :smiley:
  • inekeliesenborghs
    inekeliesenborghs Berichten: 16 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    @aischari40; een negatieve energiebalans houdt in dat je meer verbrand dan je consumeert. Hoe heb je jouw 1479 calorieën per dag berekend? Is dit je onderhoudsniveau of je TDEE? Eigenlijk begint het allemaal met dat je erachter moet komen met hoeveel kcal je op gewicht blijft. Dan heb je een soort richtlijn. Je zou het ook kunnen uitrekenen: http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/metric-bmr-calculator.php
    Je BMR is je Basal Metabolic Rate, dus het aantal kcal om in leven te blijven en normaal te functioneren. Daarna vul je ook je activiteitenniveau in, waaruit je TDEE komt. Dat cijfer is je onderhoudsniveau incl. je sporten (dus om op gewicht te blijven). Als je wilt afvallen ga je daar bijvoorbeeld 300kcal onder zitten. Wil je spieren kweken, ga je er bijvoorbeeld 300kcal boven zitten. Je kunt met de cijfers blijven spelen, omdat (wanneer je afvalt) deze cijfers wel gaan veranderen. Hoe lichter je wordt of bent, hoe minder kcal je nodig hebt.

    Succes!

    Bedankt voor de tip! En de uitleg!
  • tinygirl2
    tinygirl2 Berichten: 16 Member
    Opties
    Mijn doel is minstens 20 kilo afvallen en meer conditie opbouwen
  • mvdb14
    mvdb14 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo, ik ben nieuw hier. Ik weeg 110kg en ga voor 80 Kg. Dus ik heb een flinke uitdaging. Met wat competitie gaat dat wel lukken. Is er een forum of zijn er deelnemers die een dergelijk commitment zijn aangegaan. Lijkt me erg leuk. Laat het weten!
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    welkom hier mvdb. Ik ga geen competitie aan. Ik vermoed dat ik dan vrij ongezond ga eten om als eerste het meeste af te vallen. Daarnaast valt iemand die zoals ik 50 kg moet afvallen verhoudings gewijs qua kilo;s meer af (dat is natuurlijk niet % meer)
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Mijn doel is 5 kilo afvallen. Ik heb diep respect voor diegenen die voor 30 of 50 kilo gaan! Eigenlijk moet ik ook veel meer dan 5 kilo afvallen, maar ik denk dat als ik dat in 1x als doel stel, ik bij voorbaat afhaak.
    Voor het goed zou er 20 kilo af moeten.... :s
  • carineantheunis
    carineantheunis Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik ben een competitie met mezelf aangegaan.Op één jaar tijd wil ik 11 kg afvallen.Ik ben begonnen op 1 januari 2015.Elke keer als er 300 gr afgaat op een week steek ik een bedrag in een spaarpot.Ik heb die speciaal laten maken met de leuze op "Yes,i can"
    Is er geen 300 gr af op die week dan moet ik dat bepaald gewicht bereiken voor ik opnieuw een bedrag in mijn spaarpot kan steken.Dus hoe beter ik afval,hoe meer ik in mijn spaarpot heb om mezelf nadien te kunnen belonen.Ja,wat een mens allemaal niet doet hé!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn doel is om nog zo'n 2-3 kilo kwijt te raken en daarmee wat droger te worden. Tevens wil ik wat sterker worden en mezelf blijven uitdagen tijdens de trainingen.
  • dcav0304
    dcav0304 Berichten: 230 Member
    Opties
    Mijn doel is bereikt, zit er nu zelf 1.5kg. onder maar de drang naar nog nog minder is nog steeds aanwezig. Daarom heb ik voor mezelf een nieuwe doelstelling vastgelegd, nl. 75kg. Begin wel wat bang te worden dat eens deze grens bereikt is ik de grens weer ga verleggen... ben ik nog wel goed bezig?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Op mij kom je gemotiveerd over hoor dcav0304, niets mis mee. Ik denk dat het pas problematisch gaat worden als je met niets meer anders bezig bent dan met afvallen en je normale functioneren eronder gaat lijden. Ik heb exact hetzelfde als jij; eenmaal doel gehaald en dan wil je meer. Ik ben er wel van overtuigd dat je verstandig en volwassen genoeg bent om je grens goed te bepalen :wink:

    Mijn doel is nog 1kg te verliezen (max 64kg en niet lager), zit nu ongeveer op 65,5kg, en wil vanaf 1 september beginnen met mijn reverse. Dit ga ik naar alle waarschijnlijkheid bij Anne Haakmeester doen (Fannetiek). Omdat ik zo lang in een tekort zit, wil ik dit begeleidend doen. Na mijn reverse kan ik altijd weer een cut doen.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Ik zit op gezonde BMI maar wil toch nog 10 kg kwijt !
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    BMI zegt niet zoveel hoor Anja... Het kan in het begin een goede leidraad zijn, maar denk eens aan bodybuilders; die hebben volgens de gegevens een veel te hoog BMI. Dit is echter alleen maar spiermassa... :wink:
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    ... is mss domme vraag... maar wat leidraad hebben de bodybuilders dan? :) ... ik ga het bij de BMI houden itzhanne82 ... mijn spiermassa is nog zo groot niet ze,gigi...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het vetpercentage wat ze hebben en hoeveel ze wegen (zoveel mogelijk denk ik, omdat het dan "lean mass" is). BMI zegt in principe alleen of je een "gezond" gewicht hebt t.o.v. je lengte. Bodybuilders hebben niet zoveel aan die leidraad, omdat ze vaak behoorlijk "zwaar" zijn en, als je alleen naar hun BMI zou kijken, overgewicht hebben en onder de categorie "obesitas" vallen. Spieren wegen, zoals je denk wel weet, zwaarder dan vet.
  • anjatjev1969
    anjatjev1969 Berichten: 99 Member
    Opties
    Ben jij er ook 1tje itzhanne82? Volgens ik al gelezen heb... en van alles op de hoogte bent... zou ik zeggen...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    juli 2015 aangepast
    Opties
    Ik ben geen bodybuilder Anja, die ambitie heb ik niet. Als je echt op het podium zou willen staan moet je daar ontzettend veel voor opgeven en die drang heb ik niet. Ik vind een mooi afgetraind en atletisch lichaam wel heel mooi en dat is wel een soort streven. Daar komt ook nog bij dat ik zelf niet aan die vorm van bodybuilding doe, maar aan CrossFit. Ik combineer het wel met krachttraining, maar niet om het lichaam zo te sculpen zoals je dat bij bodybuilding ziet. Maar het is maar net hoe je de definitie van "bodybuilding" interpreteert. In de breedste zin van het woord doe ik dat natuurlijk wel, maar niet in de vorm van hoe het normaal gesproken bekend is.

    Het klopt dat ik veel weet, maar dat is ook nodig. Ik lees veel te vaak dat mensen onzin verkopen en andere mensen als welwillende schapen dit opvolgen. Daarom heb je ook zoveel mislukte pogingen en het bekende jojo-effect. Mensen zijn niet onderlegd en dat zouden ze wel moeten zijn; al is het maar de basis. Dit ook om dus te begrijpen wat voeding is en hoe dit allemaal werkt in je lichaam. Als dat een beetje weet, begrijp je ook waarom "diëten", zoals het gros van Nederland dat kent, niet werkt en 99% van de dieetgoeroes onzin verkoopt en superfoods to-ta-le onzin is, bepaald voedsel je niet extra vet doet verliezen en ga zo maar door.
  • ellenclyro
    ellenclyro Berichten: 27 Member
    Opties
    - vetpercentage rond de 18%
    - 10 pullups achter elkaar
    - 100 kg deadliften
    - 80 kg squatten
    - 50 kg benchpress
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Doelen voor dit jaar:
    - Tussen de 83-87 kg blijven;
    - Vetpercentage omlaag brengen tot onder de 18% (momenteel 21,5%);
    - Mijn Deadlift naar 150 kg voor 5 reps zien te krijgen (max nu 125 kg 2 reps)
    - Mijn Back Squat naar 100 kg voor 6 reps (max nu 75 kg 5 reps);
    - 50 push ups in a row (max nu 30);
    - 5 goede pull-ups (max nu 1);
    - Leg Press naar 220 kg (max nu 190 kg);
    - Bench Press 65 kg voor 5 reps (max nu 50 kg voor 5 reps);
    - Mijn eten onder controle krijgen, val nu nog te vaak in oude gewoontes (gelukkig al 80% minder als voorheen, maar nog steeds te veel);
    - Tandem sprong plannen. Mijzelf gezegd dat als ik 85 kg weeg en een jaar later nog steeds, ongeacht dat ik misschien ook tijdje eroverheen ben gegaan ik een sprong mag gaan doen.

    Dat waren ze wel zo'n beetje voor nu :smile:
    Werk ze nog wel eens bij