Thuis trainen — Dutch (Netherlands)

Thuis trainen

Opties
BlueEyez1984
BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
Persoonlijk vind ik het fijn om het trainen thuis en in de sportschool af te wisselen. Soms komt het nu eenmaal beter uit om even thuis te trainen, dan naar de sportschool te gaan.

Ik heb al een aantal dumbells en kettlebel van 12kg liggen thuis.

Heb zojuist deze set besteld: http://www.pullbands.nl/resistance-bands-set-xl.html

Trainen jullie ook weleens thuis? En wat doen jullie dan?
Als jullie nog goede ideeën qua training om thuis te beoefenen dan hoor ik het graag!
«1

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Nope, never thuis... Ondanks dat ik aan crossfit doe, en je heel goed dit soort WOD's thuis zou kunnen doen, train ik enkel in de box zelf. Daar heerst toch een andere vibe waar ik meer mee kan, dan thuis.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Ik ga liever naar de sportschool, daar ga ik dan ook echt aan het werk. Thuis stel ik het snel uit en ga ik tussendoor even zitten, even op fb kijken, zulke dingen. In de sportschool doe ik dat dus niet. Ik merk dat ik daar veel beter train, hoewel ik toch allerlei dingen heb om thuis ook mee te kunnen trainen.
  • LisannevdL
    LisannevdL Berichten: 27 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    Ik ging eerst altijd naar de sportschool, maar daar is nu even minder geld voor (net een huis gekocht) dus heb m'n abonnement opgezegd. Komende paar weken ben ik heel druk met klussen en verhuizen (opzich ook een prima workout natuurlijk :P) en daarna wil ik een kamer inrichten als homegym. Heb al een crosstrainer die mijn ouders weg wilden doen maar ik wil ook iets voor krachttraining. Weet alleen nog niet wat.. tips zijn welkom!
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Train ook liever in de sportschool.... Dan ben ik ook stuk 'gemotiveerder'. Nu ik straks de juiste tools thuis heb vind ik fijn om thuis te trainen wanneer het even niet anders kan of beter uit komt :)

    Klinkt ook goed @LisannevdL! Je eigen homegym.... :p Zou in ieder geval een ketlebell aanschaffen, kan je goede oefeningen meedoen. En zal even laten weten hoe de set bevalt die ik vandaag heb aangeschaft!
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    lisanne weet niet wat je precies voor kracht training wil doen.
    Persoonlijk zou ik zelf een squatrek met een los bankje (die je in kan stellen op schuin of recht) kopen. Met dan een olympische stang met schijven en losse dumbels dan kan je eigenlijk alle kracht oefeningen doen maar wel met losse gewichten.
    Echter is een goed squatrek vrij duur.
    Maar als ik er het geld voor had zou er zeker een ruimte worden ingericht hehe.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    overigens kan je ook met een los bankje en een set dumbels veel oefeningen thuis doen
  • LisannevdL
    LisannevdL Berichten: 27 Member
    Opties
    Bedankt voor de tips! Duurt helaas nog wel even voordat ik er iets mee kan..

    @BlueEyez1984 Ik hoor graag hoe de resistance bands bevallen!
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    @LisannevdL Ze zijn vandaag binnengekomen :) Als ik ze gebruikt heb laat ik het weten.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik trainde thuis nog wel eens met van die 30day programs, zoals planking, BW squats, sit-ups.
    Maar sinds ik heavy lifting doe, alleen nog maar sportschool. Daarnaast fiets ik in zomermaanden wel meer, en veel wandelen (ook ivm mijn andere hobby).
    Is beetje lastig om thuis op flatje barbells te gaan gebruiken met 40-50 kg aan elke kant, niet alleen qua ruimte, maar betonnen vloer is dan wel handig.

    Pas met me vriendin over gehad, maar zodra we huis kopen, gaat 1 kamer ingericht worden als gym ruimte. Wat cardio apparatuur voor haar, en een squatrek en heavy plates voor mezelf.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Thuis trainen schiet er bij mij vaak bij in. K doe nu 2x per week bodypump. dan moet je wel trainen
  • Bette4567
    Bette4567 Berichten: 12 Member
    Opties
    Ik train vier keer per week thuis, ik zet via youtube de videotjes van Xhit aan en dan ben ik ongeveer 40 min aan de gang. Niet veel ruimte nodig en gratis ;-). Het voelt lekker en ik denk dat het wel wat doet, maar heb geen harde bewijzen, weegschaal zegt wat dat betreft niet alles en ik heb me nog nooit opgemeten. Daarnaast loop ik drie keer per week 5 tot 10 km hard, wel buiten. Lekkere afwisseling zo.
  • johan346
    johan346 Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik doe beide eigenlijk, meeste in de sportschool en tussendoor wat met dumbbells thuis. Zijn zat oefeningen te vinden op internet die je makkelijk thuis kan doen.
  • Rockinbocky
    Rockinbocky Berichten: 3 Member
    Opties
    ik doe zelf om de dag de volgende bodyweight oefeningen. Deze oefeningen zijn te verdelen in buikspieren, rugspieren, beenspieren en armen/borst
    :
    push ups, 1x tot failure
    Squats, 25, 20, 15, 15
    Lunges, 15, 15, 10, 10
    Sit ups, 25,20,15,10
    Schuine buikspieren, 15,15,15,15
    Bruggetjes, 2x 60 sec
    Bruggetje 1 been in de lucht, 2x 30 sec
    Halve dips, 20,15,10
    PLank, 60 sec
    Diamond push up, 8
    Double leg lifts, 15, 15, 10
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    Ik doe nog wel eens die filmpjes van blogilates thuis, vooral heel fijn als je een hele dag achter je bureau moet zitten (lang leven thuis werken en studeren). Even ontspannen en rekken en strekken. Maar ik doe het dan ook inderdaad voor het rekken en strekken, niet per se voor het trainen.
  • fit3ls
    fit3ls Berichten: 2 Member
    Opties
    Ik heb een hele tijd thuis krachttraining gedaan. Heb van die aanpasbare halters en een stang met losse gewichten, een bankje, houders voor de stang(bench press), een stang om tussen de deur te klemmen voor pull ups, een matje natuurlijk, weerstandsbanden,... Recent ben ik naar de sportschool gegaan omdat ik niet genoeg gewicht meer in huis had voor de uitdaging. Daardoor kan ik dus 2 trainingen(benen) in de gym doen en dan 2 trainingen(bovenlichaam) thuis als ik er niet geraak. Al vind ik het wel veel fijner om naar de gym te gaan. Maar het is dus perfect mogelijk om thuis te trainen en resultaat te bekomen.
    Ik deed een tijd de workouts van Body Beast. Google maar eens. Veel plezier met het sporten ;)
  • maartenleeflang
    maartenleeflang Berichten: 3 Member
    Opties
    Krachttraining doe ik alleen maar thuis. Gewoon met een kettlebell, medicijnbal en halters. Nu ben ik ook meer een hardloper dan een bodybuilder, dus het is alleen maar ter ondersteuning van een sterke core.
  • durkdh
    durkdh Berichten: 1 Member
    mei 2016 aangepast
    Opties
    Rockinbocky schreef: »
    ik doe zelf om de dag de volgende bodyweight oefeningen. Deze oefeningen zijn te verdelen in buikspieren, rugspieren, beenspieren en armen/borst
    :
    push ups, 1x tot failure
    Squats, 25, 20, 15, 15
    Lunges, 15, 15, 10, 10
    Sit ups, 25,20,15,10
    Schuine buikspieren, 15,15,15,15
    Bruggetjes, 2x 60 sec
    Bruggetje 1 been in de lucht, 2x 30 sec
    Halve dips, 20,15,10
    PLank, 60 sec
    Diamond push up, 8
    Double leg lifts, 15, 15, 10
    Bodyweight fitness is idd een goede manier om thuis aan de slag te gaan. Hier heel veel info te vinden: https://www.reddit.com/r/bodyweightfitness/
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Wij hebben sinds 1,5 jaar ook een 'homegym', en mij bevalt het perfect! Vooral omdat ik niet meer op en neer naar de sportschool hoef (dat werkte bij mij demotiverend), en zelfs als ik heel weinig tijd heb, kan ik gewoon even 20 minuten trainen zonder reistijd. Maar ja... 't is wel zo dat je er dan ook echt wel de ruimte voor moet hebben.
    Uit ervaring weet ik wel dat het niet werkt als je eerst stoelen tafels en banken opzij moet schuiven om te sporten... dan kan je beter investeren in een sportschool abonnement.

    Wat je in huis 'moet' hebben ligt een beetje aan je trainingsdoel. En welke vorm van work-outs je thuis wil doen.

    Ik ben geen bodybuilder, maar train ivm een chronische blessure mn spierkorset sterk en soepel. Mijn sportkamer is daarop ingericht. Dus geen grote cross-over apparaten enz. Ik doe veel balans en lichte kracht oefeningen. Daarnaast pilates, yoga, wandelen, fietsen en kajakken. 1 x in de week ga ik onder begeleiding van een fysiotherapeut fitnessen in een sportschool. Maar om mijn gewicht instellingen zullen de meesten van jullie de slappe lach wel krijgen haha.

    Door de loop der jaren heb ik het volgende bij elkaar gesprokkeld:
    - twee verschillende maten balance balls
    - een pinda (balance ball in de vorm van)
    - gymmat (dus steviger en dikker dan yogamat, maar hij hoeft niet steeds mee, dus prettiger voor thuis)
    - verstelbare step/fitnessbank
    - balance board
    - balans kussen
    - 3 sterktes Theraband
    - Medicine balls 1 tot 5 kg
    - Dumbells 0,5 tot 20 kg verstelbaar
    - set been en pols gewichten (0,5 tot 2 kg op te bouwen)
    - Pilates ring
    - Yoga block rechthoekig
    - Pilons (slalom)
    - lichte voetbal

    Even heb ik overwogen een crosstrainer of home trainer aan te schaffen, maar dat neemt toch veel ruimte in, en ik loop en fiets graag buiten dus... heb ik daar toch vanaf gezien.

    Tips:
    - Zoek op MarktPlaats je spullen bij elkaar, veel mensen beginnen aan een verzameling, maar zetten de boel na drie jaar ongebruikt op MP :wink:
    - Bedenk goed welke oefeningen je (veel) thuis wil doen en wat daarbij de handigste hulpmiddelen zijn.
    - Zoek naar materiaal wat 'Multi inzetbaar' is als je ruimtebesparend wil werken. Ik heb bijv. een super handige stepbank die je om kan bouwen tot fitness bench, de Deck Performance van Reebok. En Dumbell haltertjes waarop je de gewichten kan wisselen. Heel fijn en effectief!
    - Schaf een open (boeken)kast aan voor je spulletjes (bijv. de Billy van Ikea) dan zie je wat je in huis hebt, en gebruik je het ook sneller.

    Hoop dat je er wat aan hebt! En sowieso veel plezier met trainen
  • gerwindenbesten
    gerwindenbesten Berichten: 21 Member
    Opties
    Ik heb thuis helemaal geen sportspullen, maar train meerdere keren per week thuis. Ik heb twee kinderen en als single parent kan ik niet zomaar de deur achter me dichttrekken en naar de sportschool gaan. Ik train daar overigens nog steeds het liefste...

    Afgelopen weekend heb ik Insanity afgerond van Shaun T: 63 dagen zes dagen per week sporten en één welverdiende rustdag. Hoewel het gewichtsverlies niet enorm is, zie ik veel meer definitie in mijn spieren en heb ik een conditie die beter is dan ik ooit had. Het werkt op een heel prettige manier verslavend in de zin dat ik mijn dagen nu altijd zo indeel dat ik ergens een trainingsmoment heb. Voelt goed!!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Zo, Insanity? Das aardig wat als ik het klopt wat ik hoor van iedereen die erover praat , maar zeker chapeau!
    Ik heb thuis een matje voor wat buikspier oefeningen maar de sportschool is toch er dichtbij dus hij blijft vaak liggen...
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Klinkt goed Gerwin!
  • gerwindenbesten
    gerwindenbesten Berichten: 21 Member
    Opties
    Dank jullie! Het vraagt inderdaad wel het nodige van je. Overigens vond ik de eerste week het lastigste, omdat je het dan ergens in je (veel te volle) dag moet gaan stoppen. Maar daarna went het en begint de kick te komen. Dat komt ook omdat je lijf begint te wennen aan de (flinke) inspanning. De spierpijn wordt ook minder ;-)

    Omdat stoppen geen optie is (ik wil mijn conditie op peil houden en, liever nog, verder uitbouwen) ben in inmiddels gestart met Insanity MAX 30, de 30-minuten opvolger van Insanity. Heftig, maar het voelt allemaal wat gehaaster en minder compleet dan de originele Insanity. Ik ga dit wel doorzetten, want de nieuwe oefeningen zijn leuk en in vier dagen heb ik pas drie verschillende trainingen gedaan. Benieuwd waar het me brengt!

    Iedere dag sporten betekent overigens dat ik nogal veel calorieën in een dag te vullen heb (500 tot 1200 extra, afhankelijk van wat ik doe) en dat valt niet altijd mee, zeker niet omdat ik verantwoorde dingen wil eten en geen "lege calorieën". Hoe doen jullie dat op een trainingsdag??
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb nooit moeite met eten... Ik eet op trainingsdagen bijna 2800 kcal... :smile: Ik vind dat totaaaaal geen issue! Maar wellicht helpt het als je je dag van tevoren plant met voeding.
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Stoer Gerwin, leuk dat je doorzet en een nieuwe uitdaging gevonden hebt binnen Insanity!

    De extra calorietjes haal je makkelijk uit noten en evt. eieren of bananen. Of een bak 'echte' yoghurt (dus niet van die 0% varianten) Dan blijft het verantwoord, maar kan je wel wat extra én bruikbare calorieën opslaan.

    Maar wouw Itzhanne... 2800 Kcal lijkt me een enorme uitdaging! Wel cool natuurlijk dat het lukt :sunglasses:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben een bodemloze put, haha... maar goed, ik sport wel 6x per week, behoorlijk intensief, dus de voeding heb ik ook nodig. Maar ik heb nooit moeite gehad met eten hoor, laat maar doorkomen! :smile: