Personal Body Plan — Dutch (Netherlands)

Personal Body Plan

Opties
Aniettje
Aniettje Berichten: 2 Member
Iemand ervaring met Personal Body Plan? Ik ben van plan hiermee te beginnen.
«1

Reacties

  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Ik volg ze sinds een tijdje op FB en heb er ook paar keer aan zitten te denken om mezelf aan te melden... ;) Het spreekt mij vooral aan dat ze per persoon kijken wat het beste werkt! Wanneer wil je gaan beginnen? Als ik ga starten ben ik van plan dat rond september te doen... Aangezien ik in augustus ook nog met korte vakantie ga!
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Hoeveel kost Personal Body Plan?
    Personal Body Plan kost €79,- per maand, voor een aangesloten periode van 6 maanden. Wanneer je ervoor kiest om alle maanden direct te betalen, ontvang je 10% korting en betaal je €426,60 in plaats van €474,-. Je bespaart zo €47,40 (€7,90 per maand).
    Ha, nope!

    En dan hebben we het voor zover ik het begrijp alleen over coaching via een website (krijg je hier in principe ook, gratis :)). Sportschool en voeding/supplementen die ze je vervolgens willen aansmeren betaal je zelf.
  • Aniettje
    Aniettje Berichten: 2 Member
    Opties
    BlueEyez1984 als ik wil gaan beginnen is dat de eerste maandag in oktober. Ik heb met mijzelf afgesproken dat ik de komende maanden mij eerst eens goed moet gaan inlezen over voeding en krachttraining. Ook wil ik kijken hoe bewust en consequent ik met deze app te werk kan gaan en in hoeverre ik mijn doel zo kan behalen. Ik vind het nog wel lastig hoe ik mijn macro's het beste kan inpassen qua verdeling. En ik wil een goede sportschool zoeken. Het is wel erg prijzig PBP. Maar als het echt werkt, voor blijvend dan wil ik het zeker uitproberen. De motivatie is er in ieder geval!
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    @Commot wel prijzig inderdaad. Dat klopt! Alleen is het zo dat er zo ontzettend veel informatie op internet te lezen wat je wel of niet moet doen om af te vallen of spiermassa op te bouwen. Ik weet af en toe ook niet meer wat wel of niet werkt...

    Daarbij ben ik van mening dat elk lichaam anders is en ook anders reageert op bepaalde voeding/training. Zo heb ik gelezen dat je 3 types lichaamsbouw hebt. De endomorf, mesomorf en ectomorf. Elke type heeft een eigen wijze om af te vallen en spieropbouw te creëeren. Lees hier: http://sport.infonu.nl/diversen/23180-de-verschillende-lichaamstypen.html

    Denk persoonlijk dat je met PBP hele goede stok achter de deur hebt en ook goede resultaten zal boeken. Door de kosten die je betaald en de 24/7 support die je krijgt van de coaches. En nee: geen standaard voedingsschema. Maar op maat gemaakt, wat bij jou als persoon past en ook vol te houden is. Mij spreekt dat wel aan! Ik ben nu eerst op eigen houtje weer aan het werk met voeding en training. Maar als ik niet tevreden ben over de resultaten die ik boek dan wil mijzelf wel aanmelden voor een coachingstraject bij PBP.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    BlueEyez1984 schreef: »
    ... Denk persoonlijk dat je met PBP hele goede stok achter de deur hebt en ook goede resultaten zal boeken. Door de kosten die je betaald ...
    Vooral dat. Als je zulke bedragen per maand betaald zal dat voor vele inderdaad een motivatie zijn om niet af te haken. Je kan er immers ook niet binnen 6 maanden vanaf.

    Op de site gekeken, en ze hebben in ieder wel een aantal mensen in dienst die een opleiding in sport/voeding hebben. Maar de coaches zelf (overgrote gedeelte van hun team) doen het blijkbaar vaak als bijbaan, en hebben lang niet allemaal een relevante opleiding. Sommige zijn er blijkbaar ingerold nadat ze zelf PBP gevolgd hebben. Knap dat ze binnen zo een korte tijd van klant naar coach veranderen.

    Overigens is het somatypes principe (endomorf/mesomorf/ectomorf) ook behoorlijk controversieel. Niet zo zeer dat er verschillende lichaamstypes zijn. Sommige dingen zijn inderdaad genetisch. Maar of dat überhaupt uit haalt voor je trainingsmethode, daar zijn meningen over verdeeld. Wat het standpunt van lifestyle coach Christel hier over is met haar opleiding Hbo Bouwkunde met Master Project Management, en werkzaamheden als Cost Engineer bij een olie- en gasmaatschappij? (niet verzonnen, ze staat op de PBP site). Tja, wie zal het zeggen.

    Ik klink vast als een cynische eikel. Maar persoonlijk zie ik niet in wat de hoge kosten verklaard. Uiteindelijk zal je het nog steeds zelf moeten doen en komt het neer op wilskracht en er voor werken. In ieder geval goed dat je eerst zelf begint. Resultaten kosten tijd en inspanning. Vooral meer tijd dan we het vaak willen geven.
  • Nikkirent
    Nikkirent Berichten: 68 Member
    Opties
    Misschien kan je eens op Strong fit kijken? Ik volg hun site nu al een tijdje en ik vind het altijd interessant en leuk om te lezen. Zij bieden ook ongeveer hetzelfde aan, maar dan voor een kortere periode.
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Ik denk dat je dan beter zoiets bij je in de buurt op kan zoeken http://www.fitenhealthy.nl/team/ waarin je daadwerkelijk begeleid word door een persoon en je gewoon per sesie betaald dan wel in een groep dan wel 1 op 1 ligt eraan waar je voorkeur ligt en wat je wilt betalen ;)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Commot schreef: »
    Hoeveel kost Personal Body Plan?
    Personal Body Plan kost €79,- per maand, voor een aangesloten periode van 6 maanden. Wanneer je ervoor kiest om alle maanden direct te betalen, ontvang je 10% korting en betaal je €426,60 in plaats van €474,-. Je bespaart zo €47,40 (€7,90 per maand).
    Ha, nope!

    En dan hebben we het voor zover ik het begrijp alleen over coaching via een website (krijg je hier in principe ook, gratis :)). Sportschool en voeding/supplementen die ze je vervolgens willen aansmeren betaal je zelf.

    DIT! Echt niet dat ik daar voor ga betalen.
    Doe liever aan trial en error, zelf uitvinden wat werkt voor je.
    Gaat uiteindelijk toch om dat je plezier hebt in je workouts.

    Een PT in sportschool is bijna net zo duur, en daar zou ik dan meer aan gehad hebben in begin.
    Nu maak ik mijn eigen schema's die ik laat controleren door een aantal PT's die ik hier heb leren kennen. Werkt net zo effectief.
    En voor de coaching heb ik mijn friendslist hier op MFP
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    BlueEyez1984 schreef: »
    @Commot wel prijzig inderdaad. Dat klopt! Alleen is het zo dat er zo ontzettend veel informatie op internet te lezen wat je wel of niet moet doen om af te vallen of spiermassa op te bouwen. Ik weet af en toe ook niet meer wat wel of niet werkt...

    Daarbij ben ik van mening dat elk lichaam anders is en ook anders reageert op bepaalde voeding/training. Zo heb ik gelezen dat je 3 types lichaamsbouw hebt. De endomorf, mesomorf en ectomorf. Elke type heeft een eigen wijze om af te vallen en spieropbouw te creëeren. Lees hier: http://sport.infonu.nl/diversen/23180-de-verschillende-lichaamstypen.html

    Denk persoonlijk dat je met PBP hele goede stok achter de deur hebt en ook goede resultaten zal boeken. Door de kosten die je betaald en de 24/7 support die je krijgt van de coaches. En nee: geen standaard voedingsschema. Maar op maat gemaakt, wat bij jou als persoon past en ook vol te houden is. Mij spreekt dat wel aan! Ik ben nu eerst op eigen houtje weer aan het werk met voeding en training. Maar als ik niet tevreden ben over de resultaten die ik boek dan wil mijzelf wel aanmelden voor een coachingstraject bij PBP.

    Over jou stuk van de 3 types lichaamsbouw
    Afvallen - minder eten als je verbruikt, maar ook niet te weinig
    Spieropbouw - Krachttraining

    Die 3 types is meer om te bepalen wat je uiteindelijke doel zal kunnen zijn een ectomorf zal er nooit als een endomorf uit kunnen zien. Maar voor de rest zit er weinig verschil in.

    Misschien zit ik er helemaal naast, maar zou dat dan graag onderbouwd zien worden.

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Haha, ik ben een endomorph leer ik net. En dat houdt in dat als ik train en me aan het speciale endomorph-dieet hou ik eruit ga zien als Beyonce. B)
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    @ave1969 Mooi streven!!
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Heb mijzelf vandaag trouwens aangemeld voor PBP! Waarom? Omdat ik graag extra motivatie en begeleiding wil hebben! En ik heb er een goed gevoel bij na verschillende reviews en blogs die ik erover heb gelezen. Qua kosten heb ik het er graag voor over! Het is immers een investering in jezelf en lichaam. Op het moment ben ik gewoon niet happy mer mijn lichaam en wil graag op een goede manier progressie maken! En steun en adviezen krijgen wanneer ik dat nodig heb... Daarbij vind ik het fijn om een wisselend trainingsschema te krijgen. Op dit moment blijf ik toch beetje in hetzelfde schema hangen.

    Zal jullie hier op de hoogte houden van mijn ontwikkelingen. Ik start op 6 juli! Spannend!
    Heb al een hele vragenlijst ingevuld over karakteristieke en lichamelijke kenmerken van mij. Moet nog 3 foto's van mijn lichaam uploaden en mijn maten doorgeven. En dan over 1,5 week van start! Ik heb er zin in!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Succes en ben je benieuwd naar je ontwikkelingen!
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Dankjewel!
  • pgoolaerts
    pgoolaerts Berichten: 25 Member
    Opties
    BlueEyez1984 schreef: »
    Heb mijzelf vandaag trouwens aangemeld voor PBP! Waarom?
    Is het al september? Wat vliegt de tijd! :)
    Maar hoe dan ook; ik hoop dat je er baat bij hebt en wens je alle succes.
    Houdt ons op de hoogte van je ervaringen met PBP.
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Hahaha @pgoolaerts gaat inderdaad te hard ;)

    Dankjewel! Ben erg benieuwd :)
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    €1000,- voor advies waar je makkelijk zelf achter kan komen. Vind ik een heel veel geld. Paar avonden inlezen en je weet een hele hoop. Daarnaast snap ik niet. Hoe je gemotiveerd moet raken via een videochat. Als je dan al zo gemotiveerd moet worden. Denk dan bij jezelf. En ik word slank /gezonder/ en het scheelt me €1000,- als ik het zelf allemaal doe
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    @Patrickhard Waar haal je vandaan dat het €1000 is? Heb een stuk minder betaald ;) Daarbij weet ik al ontzettend veel over voeding en beweging. Daar draait het niet alleen om... Ik kan 2/3 maanden heel 'streng' en goed bezig zijn en resultaten zien, vervolgens verval ga ik denken 'oh ik kan wel meer eten/drinken' en verval meer in mijn oude patroon. Oftewel mijn gedrag moet aangepast worden om resultaten te boeken. Ik vind een heel prettig idee dat je 24/7 een coach tot je beschikking hebt. Daarbij kijken ze naar je karakter, lichaamsbouw en wat je doel is. In combinatie van training (wisselt regelmatig), voeding en gedrag ga je aan je doel werken. Denk eigenlijk dat je pas kan oordelen of het een hoop geld is tijdens of na het traject! Bij sommige mensen lukt het alleen niet: ze haken eerder af of halen niet de gewenste resultaten. Dan is dit toch een mooie manier! Uiteindelijk bepaal je zelf of eraan begint of niet :) Kan uiteraard je mening begrijpen. Ik kijk er alleen heel anders naar, omdat ik weet hoe ik in elkaar zit.. :p
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    €1000,- kost het per jaar. En succes ermee. Ik schat de kans alleen hoog in. Dat het niet veel word. Maar idd wie ben ik. Snap alleen je denkwijze niet zo. Als je nu al weet wat je struikelblokken zijn. En je zegt al heel wat te weten van voeding enz. Dan ben je naar mijn inziens toch al een heel eind? Dan is die zogenaamd 24 uur coach voor €1000,- toch vrij prijzig Misschien wat meer vanzelf uitgaan
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    Ja als je zelf al denkt dat de kans is dat het niet veel wordt, dan moet je er inderdaad niet aan beginnen, daar heb je gelijk in ;) Zo zie ik dat gelukkig niet, anders begin ik zeker niet aan en is het weggegooid geld! Je kan hier lezen welke stappen ik maak als je dat leuk vindt... Heb trouwens mijzelf voor een half jaar aangemeld, mocht het heel goed bevallen dan kan je ermee verder gaan. Wat veel mensen ook doen, dus dat zegt wel wat over de kwaliteit... We zullen het zien! Net mijn beginfoto's (waar ik niet tevreden over ben) geüpload! Op naar de progressiefoto's waar ik wel tevreden over ben hahahaha...
  • Patrickhard
    Patrickhard Berichten: 46 Member
    Opties
    Is goed. Ik ga je volgen. Ben benieuwd
  • BlueEyez1984
    BlueEyez1984 Berichten: 67 Member
    Opties
    :)
  • nomorecorsa
    nomorecorsa Berichten: 15 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    @BlueEyez1984 ik ben erg benieuwd naar je vorderingen!
    Als het jouw manier is, prima toch!

    Voor mij zou het niets zijn, ik weet dat als ze alle info al klaar hebben staan in een database (eenmalig veel werk) dat ze gewoon op basis van je profiel al heel veel dingen geautomatiseerd en gepersonaliseerd kunnen doen, mits goed geprogrammeerd en dan vind ik het makkelijk geld verdienen voor iets dat ze niet veel moeite kost. Dus persoonlijk vind ik het voor een online plan dat nog best duur.

    Voor ongeveer 3 tientjes meer (Ik betaal 27,75 per wekelijkse training) heb ik bij Club Fit en Vitaal een personal trainer (1 op 3 training) die me de juiste training laat doen rekening houdend met mijn blessures. Ze schoppen me 1x per week aan het werk in de eigen besloten sportschool, als ik niet zou komen opdagen hangt zij/hij (afhankelijk van wie die dag werkt) aan de telefoon. Ze meten mijn gewicht en vet en motiveren me bij de thuistraining. Verder informeren ze me over voeding in combinatie met mijn doel. Ik begin er net maar ben wel al erg blij er mee.
    Dus dat werkt hopelijk voor mij goed.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Van veel PT'ers heb ik geen hoge pet. Wellicht dat ik het bij toeval 2x slecht getroffen, maar mijn eerste PT'er schatte zichzelf erg hoog in en heb ik bijna 2 jaar bijgelopen. Helaas met minimaal resultaat. Ik wist toen nog niet zoveel als dat ik nu weet en als ik dit eerder had geweten, was ik al veel eerder gestopt bij haar. Daarna had ik een die het trainingsgedeelte wel redelijk op orde had, maar qua voeding achter liep. Hij was prima, daar niet van, maar als het om de kleine details/ puntjes gaat dan heb je toch echt iemand nodig die goed is en van de hoed en de rand weet. In mijn ogen lopen daar maar weinig van rond. Ook de interesse, of noem het passie, in jouw als klant vind ik vaak te wensen over laten. Kijk, iemand gewicht laten verliezen is niet moeilijk, maar wanneer het erop aankomt (zoals bij mij eigenlijk) dan laten ze vaak na. PBP boekt wel hele goede resultaten hoor, dus wat dat betreft zit ze wel goed.

    Daarnaast geef je aan "de juiste training"... iedereen kan een training verzinnen, maar veel mensen vergeten dat het behalen van resultaat 20% training is en 80%(!!) voeding. Dus het is prima dat ze je aan het werk zetten in de sportschool en je zult daar heus wel resultaat mee boeken, maar wat ik zei; afvallen is niet moeilijk en persoonlijk ben ik van mening dat je daar geen PT'er voor nodig hebt. Maar dat is m.h.o. :wink:
  • nomorecorsa
    nomorecorsa Berichten: 15 Member
    juni 2015 aangepast
    Opties
    @itzhanne82
    itzhanne82 schreef: »
    Daarnaast geef je aan "de juiste training"... iedereen kan een training verzinnen... maar wat ik zei; afvallen is niet moeilijk en persoonlijk ben ik van mening dat je daar geen PT'er voor nodig hebt. Maar dat is m.h.o. :wink:
    Mijn doel is een sterk en gezond lichaam met minder last van nek en SIgewricht, het afvallen is een mooie bijzaak waar ik wel erg blij van word ;-)