Pannenkoeken - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Pannenkoeken

Opties
2»

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik heb het even over dingen als amandelmeel vervangen voor gewone bloem.
    Vis, noten, groente, fruit (vers), vlees is allemaal duurder als de verpakte varianten hiervan
    Vis uit verpakking bij Lidl is 4 keer zo goedkoop als die van de visboer
    Als ik verse groente en vlees bij slager koop, ben ik duurder uit als bij de supermarkt.

    Ik zeg overigens niet dat het niet kan, maar kan me voorstellen dat je wel kiest voor de verpakte voedselwaren aangezien je ook nog andere dingen moet betalen.

    Dat neemt overigens niet weg, dat op lange termijn vers voedsel voordeliger gaat zijn, omdat je ook minder gezondheidsklachten zal krijgen.
    Als ik naar mezelf kijk ben ik van hoge risico diabetes naar normaal gegaan, ik heb nu met mijn waarden geen verhoogde kans meer.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    ozin Gustaaf

    Ga naar de markt en je komt met zoveel groente en fruit thuis dat je in weken niet op kan. Als je geen bier frisdrank, chips, koeken, chocolade en pakjes Knor en maggie koopt dan bespaard je dat veel geld .
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Dat bespaart inderdaad een hoop geld, ben ik volledig met je eens.
    En ben ook van mening je hebt het in eigen hand. Komt ook een hoop gemakzucht bij kijken

    Koekjes bak ik tegenwoordig vaak zelf, waarom?
    Het is en leuk om te doen, je weet zelf wat erin zit, en (als ze lukken) lekkerder als de verpakte varianten.
    En goedkoper overigens.

    Als ik ingrediënten haal voor koekjes ben ik 3-4 euro kwijt, maar kan ik er een 50 maken
    Als ik 2 pakken koekjes haal in supermarkt met 10 koeken ben ik dat ook kwijt, maar zit er veel meer conserveringsmiddel in.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    Slim om zelf te bakken ja. Meteen ook gezonder!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik vraag me af waarom je koekjes nodig hebt als je af willen vallen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Ik vraag me af waarom je koekjes nodig hebt als je af willen vallen.

    Waarom niet, zolang ik ermee onder mijn kcal doel blijf is er niets aan de hand
    Het is niet zo dat ik elke dag een koek eet, maar zo af en toe vind ik dat gewoon lekker, niks mis mee.

    Ben nu beetje aan het vogelen om eiwitkoeken/eiwitrepen zelf te maken zodat ik gewoon dat kan pakken na mijn training. Of tussendoor als ik moeilijk aan mijn eiwittendoel kom.

    Een vriend van mij die echt ripped is, doet ook mee aan die lean wedstrijden, en PT is, zegt ook altijd, eet wat je wilt, zolang je maar binnen je doelen blijft kerel.
    Af en toe een keer erover kan ook geen kwaad, maar probeer wekelijks binnen je doelen te blijven.

    Hij zelf eet ook gewoon wel eens een stuk pizza als die daar zin in heeft.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    Opties
    Niet al het voedsel in het leven consumeren we omdat we het 'nodig hebben'. Niets mis mee zolang je het binnen je caloriedoel kan passen, of voor de gene die daar mee bezig zijn: binnen je macros.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Commot schreef: »
    Niet al het voedsel in het leven consumeren we omdat we het 'nodig hebben'. Niets mis mee zolang je het binnen je caloriedoel kan passen, of voor de gene die daar mee bezig zijn: binnen je macros.

    Exactly!

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Leve Mc Donalds "zo lang het maar binnen je callorieendoel ligt"' Intressante diskussie
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    In theorie en praktijk kan je idd prima elke dag McD eten zolang je maar minder eet als verbruikt.
    Er zijn er meerdere die dit bewezen hebben.

    Of het je voorkeur heeft is een ander verhaal. Mijne in ieder geval niet. Ik probeer zo veel mogelijk verzadigend voedsel te eten, alleen soms heb ik gewoon behoefte aan iets lekkers voor mezelf, in de vorm van een koekje, of stukje chocolade en dan neem ik het ook gewoon.

    Ik ga mezelf geen limiet opleggen wat ik wel en niet mag eten.
    Ten eerste, is voor mij saai, ten tweede het werkt niet voor mij

    Ik ben al het gewicht wat ik kwijt ben geraakt op deze manier kwijt geraakt, wat op paar kg na nu 50 kg is.
    Dus het werkt voor mij! Dat is wat telt.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Leve Mc Donalds "zo lang het maar binnen je callorieendoel ligt"' Intressante diskussie
    Persoonlijk nooit een fan geweest van McDonalds, ook niet toen ik tegen de 120kg was. Maar een goede snackbar op zn tijd gaat er nog steeds prima in ja :).

    En wat Gustaaf al aangeeft, er zijn meerdere mensen die afgevallen zijn op alleen maar McDonalds.

    * Commot mompelt iets over calories in, calories out en IIFYM.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Succes heren , we leven in een vrij land
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Ik was tot mijn 17e nog nooit in McDonalds geweest. Een KFC heb ik ook pas 2 keer van binnen gezien, en Burger King ook pas een keer of 5. McDonalds misschien nog het vaakst in afgelopen 12 jaar, maar gemiddeld genomen denk ik 2 keer per jaar

    En inderdaad afvallen is basis wiskunde, calories vs calories out. IIFYM is niet voor iedereen, komt pas als je andere doelen gaat stellen denk ik.
    +1 inname -2 verbruik = -1 = dus afname
    +1 inname -1 verbruik = 0 = dus op gewicht blijven
    +1 inname +1 verbruik - 2 = dus aankomen in gewicht
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Janeck, jij haalt gezondheid en 'afvallen' continue door elkaar of vermengt ze met elkaar...

    Afvallen doe je door een tekort te creëren, ongeacht welke voeding. 'Gezonde' voeding staat hier los van. Je kunt je naast afvallen uiteraard wel de vraag stellen of iets voedzaam is, of onder het mom van 'gezond' valt.
    Succes heren , we leven in een vrij land
    Beetje jammer dat wanneer men met 'bewijs' komt, je continue afstand doet van de discussie. Ik zou zeggen, kom met ondersteuning van je post/ comments ipv het continue te gooien op 'mening' of 'vrij land'.
  • charlottemmars142
    charlottemmars142 Berichten: 1 Member
    Opties
    Bloem? bevat totaal geen voedingsstoffen,en geeft ook nog eens veel schommelingen in je bloedsuikerspiegel
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    ozin Gustaaf

    Ga naar de markt en je komt met zoveel groente en fruit thuis dat je in weken niet op kan. Als je geen bier frisdrank, chips, koeken, chocolade en pakjes Knor en maggie koopt dan bespaard je dat veel geld .

    Ik weet niet of jij werkt, maar ik werk op marktdagen, daarnaast is de markt vaak duurder dan de bijv de lidl. En als moeder met 2 kinderen in de groei en minimale inkomen kan je niet duurdere bloem kopen omdat er meer eiwit in zit. Dan neem ik wel een extra eitje (bij de lidl af)
  • Lenteliedjes
    Lenteliedjes Berichten: 58 Member
    Opties
    Ben niet zo thuis in het toevoegen van eiwittenpoeders, ik haal dat liever uit natuurlijke producten maar...
    een BANANENPANNEKOEK is echt super lekker! En ook geen straf met aardbeitjes of een appeltje. Wel meer suikers maar die komen dan weer uit een goed hart.
    Het recept: 1 banaan met 2 eieren samen prakken of blenderen. Voeg evt wat kaneel toe. Doe een beetje olie of (room)boter in de pan, en giet KLEINE pannekoekjes op. Niet zo'n giga ding van 23 cm doorsnee, want dan wordt het erg lastig keren (ws door de substantie, want met gewone pannenkoeken lukt dat natuurlijk wel prima). Aardbeitjes erop en... letterlijk gaan met die banaan!

    Overigens voor iedereen die net als ik de amandel meel en amandelmelk belachelijk duur vindt... zelf maken! een paar kilo (ongebrande) amandelen kost echt niets in vergelijking met de geprepareerde variaties. Wel ff investeren in een goede blender/hakmolen. Amandelmeel is een kwestie van heel fijn de droge amandeltjes hakken. De melk maak je door ze te weken in water en vervolgens te blenderen en zeven, daarvoor zijn zat betrouwbare recepten op i-net te vinden :wink:

    Toi toi toi en bak ze :smile:
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Mijn zusje maakt ook altijd die bananenpannenkoeken. Ze zijn echt overheerlijk. Dankjewel voor het recept, nu ga ik het zelf ook eens proberen!