1.200 calorieën op een dag - hoe blijf ik daar onder? — Dutch (Netherlands)

1.200 calorieën op een dag - hoe blijf ik daar onder?

Hoi iedereen,

Ik merk dat het me veel moeite kost om onder de 1200 te blijven. Alleen mijn ontbijt bevat al bijna 550 calorieën. Heeft iemand lekkere eettips / recepten waarmee ik onder de 1.200 calorieën blijf?

Bedankt alvast! :)
«1

Reacties

• Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Hoi, even een vraagje, hoe kom jij erbij om (maar) 1200 kcal te eten?
    Wat is je lengte, leeftijd, gewicht en eventueel je vetpercentage indien je die weet.

1200 is namelijk best weinig
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Gustaaf is mij net voor. Wat is de reden dat je onder 1200 wil eten, zo eventjes globaal is dit inderdaad érg weinig, ook als je erg klein zou zijn.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    jij hebt wel een erg lekker onbijt :) Ik doe het meestal maar met kwark en vruchten
  • RoxanneAnna
    RoxanneAnna Berichten: 4 Member
    1.56, 24 jaar & ik weeg 52 kilo. Vetpercentage: 22 %
    Ik doe kantoorwerk, dus ik zit grotendeels van de dag.

Doel: vetpercentage 17%
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    augustus 2015 aangepast
    volgen deze berekening fitnessjunk.nl/droogtrainen-cutten/calorieen-behoefte/
    is je BMR 1329

en volgens fitnessjunk.nl/droogtrainen-cutten/energiebehoefte-berekenen/
    zou je met 1496 kcal op hetzelfde gewicht moeten blijven als je inderdaad Weinig lichaamsbeweging / zittend werk hebt.
    Heb je al geprobeerd om 1400 kcal te eten ?
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    maar voor mijn ontbijt eet ik een bord brinta dan zit ik op 300 kcal.
    Mijn ontbijt is ook bijna 500 kcal, maar ja ik eet per dag 2000 dus dan is dat in verhouding niet zo veel, plus ik ben een ontbijtpersoon, eet liever dan, als de rest van de dag
  • itzhanne82
    Sport/ train je naast je beroep nog? En zoja, hoe vaak/ veel? Gezien je BMR vind ik 1200 alsnog erg weinig. Wat is de reden dat je zo laag gaat zitten?
    Conform de site die ik altijd gebruik voor het berekenen van BMR en TDEE (http://1percentedge.com/ifcalc/) zou je BMR op 1246 kcal liggen en je TDEE (heb geen sporten gebruikt aangezien je dat niet aangeeft) op 1495

Om op je 17% uit te komen zou je zo'n 3,5 kg af moeten vallen.

Er nog even vanuit gaande dat je niet sport, zou je dit het beste langzaam kunnen doen.
    Een 18 weken programma geeft het volgende:
    W5h6exR.jpg
    HWYN66t.jpg

De volgende macro's worden gegeven, echter kan je dit natuurlijk zelf iets aanpassen:
    mtGIKh0.jpg

Zoals je ziet, zit je op rustdagen, wat in jou geval elke dag is aangezien je niet sport, nog steeds boven je BMR liggen, maar ook boven de 1200 die je in eerste instantie nu eet.

Ga je erbij sporten krijg je hele andere waardes. Dan zou je op sportdagen al bijna 1500 mogen eten
  • RoxanneAnna
    Ik kickboks twee avonden per week, en ik doe twee avonden per week krachttraining. En op zaterdag doe ik vaak pilates.
  • RoxanneAnna
    Bedankt voor de informatie iedereen!
    Oh kijk dat veranderd de zaak nogal. 5 dagen per week training mag je meteen al veel meer eten.

Ik zou zeggen, kijk even via die site die ik gaf en vul je gegeven in
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Hoi,

Ik "mag" ook 1200 kcal per dag en kan me daar redelijk goed aan houden:

Ontbijt:
    2,5 ml optimel yoghurt 0% met 15 gr cornflakes

Tussendoor 1:
    fruit (bv 100 gr pruimen)

Lunch:
    2 volkorenboterhammen met evt. een klein beetje halvarine en mager vlees of kaas

Tussendoor 2:
    Tomaat of komkommersalade oid

Diner:
    1,75 gr gekookte aardappel
    200/300 gram gekookte groente
    Stukje mager vlees van 100/125 gram

Tussendoor 3:
    eenvoudig koekje bij de koffie 's avonds of een glaasje wijn voor 't slapen gaan :)

In het begin een paar daagjes wat hongergevoel gehad, maar binnen 1 week er al aan gewend.
  • itzhanne82
    Voor de activiteit die je levert is in mijn optiek 1200 kcal veel te weinig. Maar goed, dat is m.h.o.

Voor wat betreft calorie-arme recepten is het groente, groente en nog eens groente. Veel volume en weinig calorie. Daarnaast kip of mager varkernsvlees. Garnalen en bepaalde witvis hebben ook relatief weinig calorieën op de 100gr.
  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    ave1969 schreef: »

Diner:
    1,75 gr gekookte aardappel

Hihi 1,75 gram aardappel schillen is snel klaar :p

• ave1969
    september 2015 aangepast
    @ mrs_hekate: Hahaha, 't is de moeite niet eens !!!

@ itzhanne: klopt, kip (zonder het lekkere velletje), varkensfilet, varkenshaas/oester, maar ook lamsfilet, biefstuk/tournedos/ossehaas, entrecote en straks in de herfst/winter weer wild (haas, wildzwijn, ree/hert).

Verder ben ik maar een ukkie: 1,64 en wil ik een halve kilo per week afvallen. Diverse modellen komen dan zelfs onder de 1200kcal, maar MFP wil dat kennelijk niet: toen ik van 75 naar 70 ging mocht ik ook 1200 en nu ik van 70 naar 65 wil mag ik nog steeds 1200.
    Over wat soort modellen heb je het?
    Zeker die NExt Top Model vrouwen

Mijn persoonlijke mening, ik zie liever dit:
    jhnfyF8.jpg

Als dit:
    YZUnvx9.jpg

Die eerste eet echt wel meer als 1500 kcal per dag hoor om er zo uit te zien.
    Die tweede eet misschien 800-900 per dag om er zo uit te zien (en dan schat ik het nog hoog in)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Als we het dan toch over modelen hebben. dit is een van mijn favorite modellen, nl Nathalia Melo. Zij doet 1 dag per week alleen billen (en dat is duidelijk te zien)
    mj3vbqqeom5w.jpg
  • janeckbear
    september 2015 aangepast
    Dieet Nathalia Melo ( k wil niet flauw doen, maar zij eet alleen maar producten met langzame koolhydraten) :D

Meal 1
    5 Egg whites
    1 cup Oats
    1 ½ cup Berries

Meal 2
    5 oz Salmon
    1 cup Steamed broccoli
    4 oz Sweet potato
    1 Apple

Meal 3
    5 oz Chicken breast
    1 cup Steamed vegetables
    1 Wholewheat tortilla wrap ( up to 15g of carbs per wrap)
    1 Banana

Meal 4
    1 Nonfat plain Greek yogurt
    1.5 oz Raw almonds (roughly a handful)
  • itzhanne82
    september 2015 aangepast
    k wil niet flauw doen, maar zij eet alleen maar producten met langzame koolhydraten
    Opmerking 1: sinds wanneer zijn bananen, berries & appels (fruit dus) langzame koolhydraten?!
    Opmerking 2: wat wil je hiermee zeggen?
  • janeckbear
    september 2015 aangepast
    Ik heb geen zin in een zinloze diskussie , T zal vast toeval zijn denk ik. hahaha >:)
  • itzhanne82
    Het is geen eindeloze discussie. Jij bent degene die het schopje tegen de sneeuwbal geeft, "het zijn allemaal langzame koolhydraten", en daar reageer ik op met een doodnormaal antwoord sinds wanneer fruit langzame koolhydraten zijn. Vind het een wat flauwe opmerking. Maar enfin; Nepq heeft gevraagd on topic te blijven, dus zal ik dat braaf doen.
  • ave1969
    aangezien beide foto's onder mijn reactie zijn geplaatst en ik begrijp dat er twijfels zijn of 1200 kcal per dag niet ongezond zou kunnen zijn, had ik al een heel relaas getypt. Totdat ik las dat Itzhanne is verzocht zich ontopic te houden. Dan zal ik dat ook doen.

Hoeveel kcal je nuttigt per dag moet je volgen mij zelf weten. Dat anderen vinden dat het misschien ongezond weinig is, moet je maar opvatten als bezorgdheid. Informeer jezelf goed en doe wat je goed lijkt.

Met de juiste producten en door de hoeveelheden aan te passen kan je best op 1200 kcal per dag uit komen.

• janeckbear
    Itzanna . ik het een eigen forum over Glycemische Index geopend, en daar mag je reageren.
  • ave1969
    Gustaaf85 schreef: »
    Over wat soort modellen heb je het?
    Zeker die NExt Top Model vrouwen

Echt weer iets voor een man om bij "modellen" aan een vrouw te denken ;)

IK heb het over reken-modellen.