Doei buikje!
evapfneisel
Hallo iedereen
Mijn naam is Eva, 28 jaar en woon in het noorden van het land.
Ik ben sinds een jaar fanatiek in de sportschool bezig, daarnaast tennis ik zeker 1x per week.
Mijn doel is om van mijn buikje af te komen. Na een jaar sporten zijn mijn benen slanker geworden en mijn rug gespierder, allemaal leuk, maar het buikje begint nu pas wat af te nemen. Helaas heb ik de genen van mijn moeder, dus de vraag is of ik ooit van dat buikje af zal komen, maar we'll see! Er is in ieder geval wel iets van vooruitgang!
Ik ben 3-4 ochtenden per week in de sportschool met elke ochtend een andere groep + buik- en bilspieroefeningen.
Ik merk dat ik het soms echt verslavend vind en dan zit ik er zo 5-6 ochtenden per week.
Grootste uitdaging is dan ook niet het sporten, maar wel het eten. Vandaar ook mijn account bij MFP. Hopelijk krijg ik hier wat inzichtelijk wat ik nu eigenlijk binnen krijg en wat er anders kan.
Ik woon samen met mijn vriend, hond en kat en werk als woonbegeleidster bij de GGZ. Gelukkig niet full-time, dus tijd zat om lekker fit bezig te blijven (of te gaan bankhangen met een goeie serie).
Tips zijn altijd welkom En followers ook Ik hoop aardig wat op te kunnen pikken van anderen hier, niet alleen kwa voeding, maar ook kwa fitness.
Mijn naam is Eva, 28 jaar en woon in het noorden van het land.
Ik ben sinds een jaar fanatiek in de sportschool bezig, daarnaast tennis ik zeker 1x per week.
Mijn doel is om van mijn buikje af te komen. Na een jaar sporten zijn mijn benen slanker geworden en mijn rug gespierder, allemaal leuk, maar het buikje begint nu pas wat af te nemen. Helaas heb ik de genen van mijn moeder, dus de vraag is of ik ooit van dat buikje af zal komen, maar we'll see! Er is in ieder geval wel iets van vooruitgang!
Ik ben 3-4 ochtenden per week in de sportschool met elke ochtend een andere groep + buik- en bilspieroefeningen.
Ik merk dat ik het soms echt verslavend vind en dan zit ik er zo 5-6 ochtenden per week.
Grootste uitdaging is dan ook niet het sporten, maar wel het eten. Vandaar ook mijn account bij MFP. Hopelijk krijg ik hier wat inzichtelijk wat ik nu eigenlijk binnen krijg en wat er anders kan.
Ik woon samen met mijn vriend, hond en kat en werk als woonbegeleidster bij de GGZ. Gelukkig niet full-time, dus tijd zat om lekker fit bezig te blijven (of te gaan bankhangen met een goeie serie).
Tips zijn altijd welkom En followers ook Ik hoop aardig wat op te kunnen pikken van anderen hier, niet alleen kwa voeding, maar ook kwa fitness.
0
Reacties
-
Spot resuction, dus specifiek afvallen op 1 plek bestaat niet.
Het lichaam bepaalt zelf waar die het vet vandaan haalt, bij heel veel mensen is buik en heupen de laatste plek waar het vet vanaf gaat.
Gewoon doorgaan, komt vanzelf. En je geeft al aan dat het nu al wel wat komt
Afvallen is 90% voeding, 10% sporten (in ieder geval voeding is belangrijkste)0 -
Helaas heb ik de genen van mijn moeder, dus de vraag is of ik ooit van dat buikje af zal komen, maar we'll see!
Vet verliezen doe je door een energietekort te creëren. Plaatselijk vet verbranden is niet mogelijk en je zult in het geheel af moeten vallen wil uiteindelijk ook je buikje verdwijnen.0 -
Genen bepalen een klein deel, namelijk of je sneller vet zal opnemen of niet, maar echt wetenschappelijk aangetoond is dit nog steeds niet.
Dan hoor je wel eens mensen, maar hun kind is ook dik, en ouders ook, dus zal wel in genen zitten.
Ben ik het niet mee eens. Het kind leert namelijk de voeding kennen die ouders hem/haar geven.
Ik kom ook uit een familie waar overgewicht heerst, echter ik weet dat mijn overgewicht echt wel gekomen is door te veel te eten jaren lang
Er is echt wel sprake van stukje genen, want mijn broer kon vroeger ook al eten wat die wilde en kwam maar niet aan, maar ook dat zat dan bij een ander deel van de familie (opa) die dat als een van de weinige ook had.
Ik lijk helaas meer op andere kant van de familie, en zal gewoon altijd moeten letten op wat ik eet, wat ik nu dus al 2 jaar doe (Met succes)0 -
Dan hoor je wel eens mensen, maar hun kind is ook dik, en ouders ook, dus zal wel in genen zitten.
Ben ik het niet mee eens. Het kind leert namelijk de voeding kennen die ouders hem/haar geven.
Genen spelen wat dat betreft ook een rol in bijv. het bouwen van massa.. de een heeft hier een betere aanleg voor en kan een supermooi esthetiek ontwikkelen en de ander zal met een vetpercentage van 7% nog geen zichtbare buikspieren hebben.0 -
Hoi Eva
Je verteld helaas niet hoeveel je vetpersentage is.
Bij mij gaat het buikvet er ook pas als laaste af. Veel squats en deadlifts doen0 -
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat ik denk dat je plaatselijk vet kan verliezen.
Ik ben op de hoogte van het feit dat het meestal overal eraf gaat en daarna pas bij de buik anders had ik de hoop allang opgegeven denk ik :P En aangezien ik nu ook bij mijn taille verschil begin te zien verwacht ik dat het wel goed gaat komen met mijn doel!janeckbear schreef: »Hoi Eva
Je verteld helaas niet hoeveel je vetpersentage is.
Bij mij gaat het buikvet er ook pas als laaste af. Veel squats en deadlifts doen
Mijn vetpercentage was volgens de laatste meting (die was in April dacht ik) 25%, als ik het goed heb...
Ik ga binnenkort weer een meting doen, dus dan zal ik het hier wel nog een keertje posten.
0 -
Gezond vetpersentage
http://www.vetpercentage.com/wat-is-een-gezond-vetpercentage/0 -
dit zou dan betekenen dat jou vet % te laag is janeckbear uit je link voor mannen boven de 40 jaar geldt een gemiddeld gezond vetpercentage van 20%0
-
wel apart trouwens dat ze dan opeens zeggen dat gemiddeld 20 % is en niet tussen welke % gezond is zoals bij de andere0
-
ik zit nu op 9% (gisteren gementen)dit zou dan betekenen dat jou vet % te laag is janeckbear uit je link voor mannen boven de 40 jaar geldt een gemiddeld gezond vetpercentage van 20%
Bij de man ligt het op 10 a 11 %, (zie boven) ik ben 9 %(gisteren gemeten) ik hou nu eenmaal van magere mannen en vrouwen, (anorexia junk he) en ik wil zeker niet gemiddeld zijn haha
0 -
Er bestaan voor de leeftijdsgroep van 40 jaar en ouder nog specifiekere percentages. Zo is het voor mannen van 40 tot en met 59 jaar tussen de 11% en 22%, voor vrouwen in die leeftijd 23% tot 34%. Voor mannen van 60 tot en met 79 jaar is een vetpercentage van 13% tot 25% goed, voor vrouwen in die leeftijdsgroep 24% tot 36%.
dit haal ik uit jou link tussen de 11 en 22 % is gezond dat wil dan dus ook zeggen dat onder de 11% ongezond voor jou is. maar als je lekker in je vel zit zo is dat prima. wil er alleen mee zeggen dat je ook te laag in vet % kan zitten.0 -
zo is dat , en ik voel me er lekker bij, en hoe lager je zit , hoe mooier je spieren uitkomen ,
Bodybuilders zitten voor een wedstrijd gem. op 3 a 5 %
0 -
janeckbear schreef: »ik zit nu op 9% (gisteren gementen)
Bij de man ligt het op 10 a 11 %, (zie boven) ik ben 9 %(gisteren gemeten) ik hou nu eenmaal van magere mannen en vrouwen, (anorexia junk he) en ik wil zeker niet gemiddeld zijn haha
Dit meen je toch niet serieus of wel?
0 -
Wat mee ik niet serieus???0
-
dat je anorexia junk bent.
Spot hier alsjeblieft niet mee0 -
Ach een grapje moet kunnen, toch? niet zo serieus hoor. (En ik ben vegetarieer he ) hekel aan vlees0
-
zo is dat , en ik voel me er lekker bij, en hoe lager je zit , hoe mooier je spieren uitkomen ,
Bodybuilders zitten voor een wedstrijd gem. op 3 a 5 %0 -
janeckbear schreef: »Ach een grapje moet kunnen, toch? niet zo serieus hoor.
0 -
Ik kon er ook niet om lachen, nee. Maar... fijn om te weten dat mijn vetpercentage niet raar is.
Had dat ook niet verwacht, aangezien ik niet te dik ben en alleen voor mijn gevoel wat overtollig vet op de buik heb (ook al stel ik me daar waarschijnlijk ook over aan, maar vooruit). Wat mijn uiteindelijke doel in vetpercentage of verloren kilo's is durf ik eigenlijk ook niet te zeggen. Aangezien het alleen om mijn buik gaat zou ik niet weten hoeveel ik kwijt moet raken om een strakke buik te krijgen. Moet zeggen dat ik ook totaal niet met cijfers bezig ben. Ik sta ook nooit op de weegschaal. Als ik naar mezelf kijk in de spiegel en ik ben tevreden, dan is het goed0 -
0
-
janeckbear schreef: »Ach een grapje moet kunnen, toch? niet zo serieus hoor. (En ik ben vegetarieer he ) hekel aan vlees
Sorry maar ik vind dit geen grapje
Ik ken een aantal mensen met anorexia, waarvan ook mijn schoonzus, en zie wat het doet met iemand
Vind niet dat je geintjes kan maken over andere mensen hun gezondheid
0 -
Aangezien het alleen om mijn buik gaat zou ik niet weten hoeveel ik kwijt moet raken om een strakke buik te krijgen.0
-
itzhanne82 schreef: »Aangezien het alleen om mijn buik gaat zou ik niet weten hoeveel ik kwijt moet raken om een strakke buik te krijgen.
En dit kan afhankelijk vanwaar je nu zit, best een tijdje duren.
Dit is mijn volgende doel namelijk ook, buikvet eraf.
Maar momenteel heb ik voeding nog niet genoeg onder controle om dat voor elkaar te krijgen. Door verschillende redenen.
Weet dus waar mijn probleem zit, en gaat gelukkig 80-90% van de keren goed. Alleen die laatste 10-20% moet ik aan werken nu nog.
Word denk ik iets voor 2016.
Nu maar op gewicht blijven en vetpercentage onder de 20% houden0 -
En dit kan afhankelijk vanwaar je nu zit, best een tijdje duren. Dit is mijn volgende doel namelijk ook, buikvet eraf.0
-
Mijn buik zag er eind Maart zo uit:
Gelukkig is het al een stuk minder, maar wil eigenlijk pas eind dit jaar een nafoto maken
De rolletjes aan de zijkant zijn bijna zo goed als weg, het is voornamelijk het vetgedeelte onder de navel wat er nog zit.
0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 856 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes