Calorieverbruik bij Kick & Punch — Dutch (Netherlands)

Calorieverbruik bij Kick & Punch

Opties
evapfneisel
evapfneisel Berichten: 95 Member
Ik heb vanavond voor het eerst meegedaan aan Kick & Punch. Voor herhaling vatbaar.
Ik kan alleen niet zo snel vinden hoeveel calorieën je verbruikt met 3 kwartier K&P.
Iemand enig idee? Deze sport staat ook niet in de database helaas.

Reacties

  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Lastig.
    Het beste is uiteraard om dit met een horloge en hartslagmeter zelf bij te houden.
    Zelf vul ik mijn trainingen niet meer in, maar misschien zou je het kunnen vergelijken met kickboxen op licht niveau.
    Dus pak je kickboxen en daar dan 50-60% van
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    is dat net zo iets als Kickfun? dan zou ik inderdaad kickboxen op licht niveau pakken.

    mijn advies zou wel zijn die kcal niet bij te eten omdat het redelijk onbetrouwbaar is.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Houd ook rekening mee dat bij groepslessen regelmatig dingen uitgelegd en voorgedaan worden. Die tijd moet je natuurlijk niet mee rekenen. Ook de pauzes tussen oefeningen zal je denk kk niet moeten tellen.
  • evapfneisel
    evapfneisel Berichten: 95 Member
    Opties
    jpderidder schreef: »
    is dat net zo iets als Kickfun? dan zou ik inderdaad kickboxen op licht niveau pakken.

    mijn advies zou wel zijn die kcal niet bij te eten omdat het redelijk onbetrouwbaar is.

    Dat doe ik inderdaad niet. Dat advies kreeg ik ook van Itzhanne82. En ik zoek net Kickfun op en het is eigenlijk exact hetzelfde! Alleen dan heet het dus anders :)
    Houd ook rekening mee dat bij groepslessen regelmatig dingen uitgelegd en voorgedaan worden. Die tijd moet je natuurlijk niet mee rekenen. Ook de pauzes tussen oefeningen zal je denk kk niet moeten tellen.

    Dat is wel een goed punt. Ik kom dan op 45 minuten uit denk ik. Een medesporter noemde trouwens vorige week dat hij denkt dat je wel 800 calorieen verbruikt als je echt je best doet, dat is dan niet meer een lichte variant van kickboxen :p Dus blijft lastig...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    En waar baseert die medesporter dat op? die 800 kcal?
    Ik hoor namelijk mensen ook wel eens zeggen dat ze 1200 kcal verbranden met een uur intensief spinnen, maar in de tijd dat ik dit 3 keer per week deed, en ik behoorlijk fanatiek was, kwam ik bij een voluit 3 uur spinnen niet meer als 800 kcal uit, en dat was hoog, gemiddeld zat ik tussen de 600 en 700
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Het kcal verbruik is bij iedereen anders. Hoe zwaarder je bent hoe meer je verbruikt. Hoeveel kracht zet je in elke beweging (maximaal of probeer je het einde te halen zonder moeite).
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Wat Gustaaf bedoelt is dat de waardes die je krijgt als je ze bij een programma of iets dergelijks in vult vaak niet kloppen en dat ze vaak ook heel gunstig zijn. En dat je er eigenlijk je hartslagmeting bij moet voegen om een duidelijker beeld te krijgen en dan nog is het altijd een gemiddelde.

    maar je moet ergens een aanname maken zelf doe ik dan altijd zelf lager inschalen als ik bijvoorbeeld een rugbywedstrijd van 80 minuten heb gespeeld vul ik 60 minuten in, en de warming-up en alles tel ik dan niet mee.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Het hangt er tevens vanaf of je eet op basis van je BMR óf je TDEE. Mijn advies is altijd om op basis van je TDEE te eten, omdat je activiteitenlevel (je mate van sport) al meegenomen is in je kcalinname. Je eet dan in feite al meer en vandaar dat je de verbrande kcal NIET moet bijeten. MITS je zo'n zware en uitzonderlijke training hebt gehad dat je lichaam echt om meer vraagt, maar dát merk je snel genoeg als je je lichaam goed kent.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    MITS je zo'n zware en uitzonderlijke training hebt gehad dat je lichaam echt om meer vraagt, maar dát merk je snel genoeg als je je lichaam goed kent.

    AMEN! to that haha
    Gelukkig niet zo vaak meegemaakt afgelopen jaar, maar dat heb ik eigenlijk ook voornamelijk bij cardio. Dan plan ik een uur en ben ik uiteindelijk 2 uur bezig :tongue:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    fxmhaast schreef: »
    Wat Gustaaf bedoelt is dat de waardes die je krijgt als je ze bij een programma of iets dergelijks in vult vaak niet kloppen en dat ze vaak ook heel gunstig zijn. En dat je er eigenlijk je hartslagmeting bij moet voegen om een duidelijker beeld te krijgen en dan nog is het altijd een gemiddelde.

    maar je moet ergens een aanname maken zelf doe ik dan altijd zelf lager inschalen als ik bijvoorbeeld een rugbywedstrijd van 80 minuten heb gespeeld vul ik 60 minuten in, en de warming-up en alles tel ik dan niet mee.

    Oh gaaf rugby!

    Jij volgt dus ook het WK momenteel neem ik aan.
    Afgelopen weekend waren mooie wedstrijden
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    jup en vrijdag kijken wie er 4de of 3de word en dan zaterdag de finale tussen nieuw zeeland en australie word goeie pot denk ik. 2 teams die beide erg fysiek sterk zijn maar ook goed kunnen ballen
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja echt wel.
    Vrijdag word ook zeker nog een leuke pot. Ik gun het Argentinië wel het meest voor 3e plek

    En zaterdag, tjsa. Persoonlijk denk ik dat All Blacks gaan winnen, maar zoals de Wallabies afgelopen zondag speelde, echt super sterk gewoon.
    Die Cooper is echt een beest man.

    Word een mooie 80 minuten bankhangen haha!
    Ik ben er nu te oud voor denk ik om nog mee te beginnen, maar Rugby vind ik echt gave sport om te zien
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Naja je kan altijd beginnen met rugby en aangezien je zelf veel aan krachttraining doet zal dat wel goed komen met klappen opvangen of uitdelen. Enige waar je in begin vooral mee bezig zal zijn is de goede technieken toepassen en hoe je je in spel situaties moet verplaatsen. En natuurlijk wat de regels zijn hehe.

    Voorbeeld van verkeerde techniek toepassen bijvoorbeeld is bij een tackel iemand met je arm opvangen in plaats met je schouder of je lichaam. De klap kan dan zo hard zijn op je arm dat je schouder uit de kom kan komen.

    Maar er komen jaarlijks nieuwe spelers bij sommige beginnen op hun 30ste omdat ze gewoon keer wat anders dan voetbal willen doen ofzoiets. Die hebben er dan wel meer moeite mee om het snel te leren dan iemand van 18 die begint ofzo. En het blijft natuurlijk het beste om van jongs af aan te beginnen ;). Vooral omdat veel mensen het contact toch eng vinden.

    Veel rugby clubs hebben als regeling dat je 5 gratis trainingen of zoiets dergelijks mag komen doen om het uit te proberen zonder verdere verplichtingen. Wel is mijn advies hierin als je ooit begint ga pas wedstrijden spelen als je er zelf voldoende vertrouwen in hebt.

    Zou wel leuk zijn voor Argentinië gun het ze ook wel ze hebben echt veel werk verzet de afgelopen jaren om zover te komen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ok dank je voor de tips