Yuxel stelt zich voor - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Yuxel stelt zich voor

Opties
2»

Reacties

  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    TessaFitxx schreef: »
    Succes!
    Ben benieuwd naar je ervaring met C9 van forever living. Niet om af te vallen maar voor gezondheid..
    Ik gebruik regelmatig de aloë Vera gel

    Beste Tessa,

    Er zijn natuurlijk voor- en tegenstanders van dit soort dingen (lees reactie Anne :smile: ) maar ik heb er absoluut geen spijt van. Ik was ook altijd tegen dit soort dingen maar gaf het het voordeel van twijfel. Ik heb er een goede basis mee gelegd voor wat ik nu heb bereikt. Aloë Vera Gel deed me lekker voelen. Het geeft je rust en mijn maag werd er erg rustig van. Klachten die ik had, zijn verdwenen. Dit komt ook omdat ik mijn eetpatroon totaal heb omgegooid zo'n 3 maanden geleden.

    De gel ga ik overigens weer kopen.

    Trouwens, inmiddels 16.1 kilo kwijt en qua beweging zit ik wekelijks op 110k stappen :smiley:
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    WilmaWater schreef: »
    Hi Yuxel , dat klinkt super .
    Ik wens je heel veel succes ,, maar ik denk dat je er wel komt op deze manier

    Groetjes Wilma

    Dank je Wilma. Welkom hier. We gaan lekker lekker steunen!
    Jij ook veel succes met je "reis"
  • WilmaWater
    WilmaWater Berichten: 8 Member
    Opties
    Detoxen is juist goed. Ik heb dat 20 dagen gedaan, alleen sap drinken van rauwe groenten , vermengt met een beetje fruit. 3x per een flink glas. Ik had geen honger, mijn lichaam kwam tot rust,en ik viel 15 kilo af. Hierna ben ik langzaam weer gewoon gaan eten. Ik val nog steeds af op een goede manier. Een goede vriend van mij is hiermee zelfs 60 kilo afgevallen. De film Fat sick and nearly dead heeft ons geholpen van een nieuwe start naar een gezonder leven . Maar we weten allemaal dat ons lichaam een complexe instelling is , die perfect funtioneerd met de juiste brandstof. Met sapjes drinken gaan alle goede eigenschappen van groenten en fruit rechtstreeks naar je bouwstenen zonder dat je lichaam hard moet werken. Het ondersteund . En dat veel vitamines verloren gaan bij koken is best jammer, een sapje van rauwe groenten en wat fruit is dan ook bij een normaal eetpatroon een goede ondersteuning. Een sapje is dan wel een vervanger voor een gewone maaltijd.

    Jij ook heel veel succes, groetjes Wilma
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Lieve Wilma, detoxen is een mythe. Je hebt geen detox nodig, dat doet je lichaam voor je. Hier zijn al talloze wetenschappelijke artikelen over geschreven.
    ...en ik viel 15 kilo af.
    Als je alleen op sappen leeft is dat niet meer dan logisch. Je creëert een enorm energietekort... en wat doet een energietekort? Juist... afvallen... dat komt dus niet door je detox, maar doordat je heel weinig eet. Ook dat je vriend hier 60kg mee is afgevallen is NIET te wijten aan detox, maar aan het energietekort... Men trekt dus de verkeerde conclusie dat men afvalt doordát men een detox doet.

    Daarnaast zijn sappen géén bouwstenen van je lichaam. Uiteraard zijn groentes en fruit erg belangrijk ivm hun mineralen en vitaminen, die je lichaam maar al te graag opneemt.

    Een sapje is géén goede vervanger van een maaltijd! Een goede maaltijd bestaat uit voeding met gebalanceerde macro's welke een minimale eiwitbron van 20gr per maaltijd bevat. In feite, als je alleen leeft op sappen, krijg je enkel koolhydraten binnen, een heel klein beetje vet en een heel klein beetje eiwit. Alles behalve gezond dus...

    Daarnaast zijn docu's als welke jij noemt, laatst nog Fed Up, onderbouwt met valse informatie, onduidelijke informatie en vooral onjuiste informatie. Zij laten maar een deel van de waarheid zien en leggen vaak de verkeerde linken (zoals jij bijv. dat een detox zorgt voor afvallen). Dat men de ongezonde levensstijl aankaart is natuurlijk alleen maar iets wat ik toejuich.
  • WilmaWater
    WilmaWater Berichten: 8 Member
    Opties
    Hi Anne,,.artsen van diabetes patiënten ondersteunen het regelmatig drinken van groenten sap. Er is niets mis mee. En het zit boordevol eiwitten,mineralen en bergen van vitamines , de enige vitamine die er niet in zit is B12. Deze kan je aanvullen Door regelmatig een sap te maken van kwark ..je krijgt dan voldoende B12 binnen..

    Ik weet dat er mensen zijn (net als in de film )die geen dierlijke producten eten..Dat is een keuze die je zelf moet overwegen.

    Maar met het vervangen van een maaltijd Door een groentesap, daar is niets mis mee.
    Het ondersteund je lichaam beter dan de vitaminen dranken die je koopt. En mensen die veel overgewicht hebben, hebben jarenlang hun lichaam de verkeerde brandstof gegeven.

    En zoals ik al aangaf in mijn bericht, ken ik persoonlijk heel veel mensen die hierdoor een betere gezondheid hebben opgebouwd en deze mensen zijn niet alleen afgevallen, ze zijn veel gezonder ,,waardoor het gevaar op het krijgen van diabetus type 2 stees kleider wordt. En dit komt niet alleen door de sapjes. Alleen met gezonder eten ,wilskracht en doorzettingsvermogen konden deze mensen ,waaronder ikzelf zover afvallen . Op een slechte fundering kan je geen nieuw huis bouwen.

    Een sap van groenten en fruit is gewoonweg gezonde voeding die je Tot je neemt. En de sapjes geven de rust om je lichaam langzaam sterker te maken, zonder bergen groenten en fruit te moeten eten. Ik nam dan ook sap van groenten en fruit die ik ook zou kunnen eten. Want niemand eet 1 kilo wortelen, dus waarom zou je die dan in een keer drinken?

    Ook wil ik je zeggen dat de vermindering van de laaste 15 kilo niet alleen Door de sapjes komen..Ik ben 35 kilo afgevallen met heel veel inspanning, trainen, gezonde recepten bedenken enz enz , de sapjes zijn een onderdeel van mijn gezondere manier van leven.
    Dat men het Detoxen noemt is niet mijn keuze. En de film waar ik het overheb is een van vele ,,er zijn zoveel goede documentaires over het drinken van groenten sappen. Maar goed..tegenstanders zullen er altijd zijn.

    Wens je een fijne dag
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar met het vervangen van een maaltijd Door een groentesap, daar is niets mis mee.
    Mag ik je wetenschappelijke onderbouwing daarvan zien? Hoe kan een sapje als volwaardige maaltijd worden gezien?

    Uiteraard kunnen deze sapjes bijdragen aan een goede gezondheid, maar het detoxen an sich is een wassen neus en een mythe. Graag verwijs ik je naar onderstaande artikelen die dit uitlichten.

    https://www.iamafoodie.nl/detoxen/
    http://fitzonderfabels.nl/article/helpt-detoxen-het-lichaam-ontgiften/
    http://fitgirlcode.nl/feiten-en-fabels-over-detoxen/

    Het is een logisch gevolg dat als mensen inééns groentesappen gaan drinken zich prettiger voelen, als zij voorheen een belabberd eetpatroon hebben gehad.
    En de sapjes geven de rust om je lichaam langzaam sterker te maken
    Wat bedoel je hiermee? Of wat versta jij onder 'sterker maken'?

    Daarnaast wil ik benadrukken dat ik geen tegenstander ben van het drinken van groentesappen, wel van onjuiste informatie zoals 'detoxen'. Het alleen leven op groentesappen en dat detoxen noemen is simpelweg niet gezond. Je krijgt a) veel te weinig voeding binnen en b) mis je een hoop andere macronutriënten.
  • WilmaWater
    WilmaWater Berichten: 8 Member
    Opties
    Hi,, ik promoot detoxen niet, het is een naam gegeven aan het drinken van vloeistoffen. Ik noem het liever sapvasten.
    Het enige bewjs dat ik jou kan geven IS mijn eigen gezondheid en hoe het gaat met mij. .

    Mensen die ernstige obesitas hebben, eten teveel , soms heel erg veel. En om die hoeveelheid drastisch te minderen en meer grip te krijgen op normaal eten, is het drinken van groente sappen een rust voor je lijf. Verslaafd zijn aan eten is niet iets wat je even veranderd. Je wilt niets liever dan gezonder leven, een gezond gewicht behalen , Maar dat is heel moeilijk als je altijd honger hebt .

    Mij en vele anderen konden d.m.v groentesap drinken op een gezonde manier terug naar het ,,normale,,eten. Je maag wordt kleiner , je valt af en dat motiveerd. Afvallen doe je niet alleen d.m.v je eet patroon veranderen. Er komt veel meer bij. En mensen zoals ik met extreem obesitas hebben vele wegen te bewandelen. Dan is het fijn dat er zoiets als groentensappen bestaat. Die je net als eten koken,zelf bereidt..

    uitzoeken wat je lichaam nodig heeft, aan calorieën vezels en alles wat er bij komt . Je drinkt je sap , geen honger , hoera. Weer een stap verder in de goede richting.

    Ik spreek uit eigen ervaring. En wat ik zie bij mijn vrienden (die ook deze strijd leveren tegen overgewicht) dat wij ons doel bereiken met een lach ☺ Onze artsen zijn in ieder geval tevreden over de resultaten... .

    Groetjes Wilma
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb zeker meer dan respect voor je proces, begrijp me niet verkeerd. Het is alleen dat wanneer er met termen en conclusies gegooid worden die niet kloppen, ik dit meteen (onderbouwd) de wereld uit wil helpen.

    Dus ga zo door en als je je er goed bij voelt en je het motiveert dan chapeau.
  • WilmaWater
    WilmaWater Berichten: 8 Member
    Opties
    hi Itzhanne ,, ik begrijp je maar al te goed , en ik ben blij dat je mij er om vraagt ,, dan kan ik tenminste uitleg geven,, ik heb je links gezien bedankt daarvoor .. Wens jou een hele mooie avond ,, Groetjes Wilma
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    juli 2016 aangepast
    Opties
    Even los van de detox-discussie. Het was vandaag mijn weegdag en zag op de weegschaal, een beetje (blij) verbaasd, dat ik 1.4 kilo kwijt was. In totaal ben ik nu ruim 17 kilo kwijt. Dit had ik in het begin niet echt voor mogelijk gehouden.

    Ik loop nog altijd (bijna) elke avond minimaal 8 km. Eind van de week zit ik op ong. 50 km en 105k stappen. Qua voeding gaat het ook goed. Van de week zag / sprak ik een vriend die mij gaat begeleiden met krachttraining. Ik wil namelijk graag wat meer spieren hebben en sterk(er) worden. Eerst vakantie vieren binnenkort.
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Even een update hier:

    Ik ben volop bezig op MFP. Inmiddels ben ik in totaal 23 kg kwijt. Ik merk dat het in de wintermaanden wel wat lastig is om de nodige extra stappen te zetten buiten. Ik loop nu minder vaak buiten maar toch regelmatig. Ik ben blij als ik dagelijks de grens van 10k stappen haal maar neem ook genoegen met minimaal 6k.
    Even naar mijn ouders, even naar de supermarkt of de bakker doe ik te voet. Auto laat ik gewoon vaker staan. Elke beweging pak ik. You can feel the difference! Me happy!

    Wie mij wil volgen, voeg me gerust toe.

    Groetjes en succes allemaal.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Goed bezig! Houd het vol :)
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    augustus 2017 aangepast
    Opties
    Even een update:

    Tijdje niet echt actief geweest qua sporten maar wel blijven registreren op MFP. Het gevolg is dat ik sinds maart 3 kilo ben aangekomen.

    Ik heb mij wederom ten doel gesteld om 5 kilo af te vallen en dit keer spieren op te bouwen.
    Gisteren lekker 7.5 km stevig wezen wandelen. In totaal heb ik gisteren 21k stappen gezet. Een persoonlijk record na een tijdje. Nu al 3 dagen bezig
  • Sandraklneng
    Sandraklneng Berichten: 19 Member
    Opties
    Goed bezig!
  • Yuxel1978
    Yuxel1978 Berichten: 66 Member
    Opties
    Senk joe
  • jolandad68
    jolandad68 Berichten: 43 Member
    Opties
    Echt goed bezig
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Wat itzhanne zegt is goed onderbouwd en waar. De balance moet goed zitten in je macros dat is de basis van bodybuilding dus....