Dames, hoeveel kcal nuttigen jullie om af te vallen? — Dutch (Netherlands)

Dames, hoeveel kcal nuttigen jullie om af te vallen?

Opties
Een simpele vraag, maar ben er wel nieuwsgierig naar.. ik zit nu rond de 1500 per dag met af en toe een uitschieter rond de 1800. Ik tel nu puur de kcal, want heb een tijdje koolhydraatarm gedaan maar dat houdt ik niet vol. Dit is goed te doen! Of het blijft werken is een ander verhaal. (Ben 22 jaar, 1.66 en 84 kilo nu en sport 3 keer 45 minuten in de week)
«1

Reacties

  • mrs_hekate
    mrs_hekate Berichten: 234 Member
    Opties
    ik 1400 kcal zonder sport
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ga vanaf volgende week weer in een cut (na een jaar lang in een bulk te hebben gezet) en zal denk, om te beginnen, rond de 3000 gaan zitten. Momenteel eet ik 3200 en blijf daar nu redelijk van op gewicht. Voordat ik bij Bell coaching kwam zat ik ook rond de 1600-1750, maar daar ga en wil ik nooit meer naartoe. Ik ben momenteel 72kg bij een lengte van 1.78, maar dit is redelijk wat spier. Ik ben in dit jaar 6kg aangekomen, dus ben begonnen toen ik rond de 66kg woog.

    @Demirodenrijs Jouw BMR is al 1663kcal (dat is je ruststofwisseling). Je TDEE zou zitten rond de 2280kcal. Met 1500 zit je dus onder je BMR en dat is eigenlijk niet wenselijk, zeker niet op lange termijn.

    Je caloriebehoefte is wel héél individueel, dus ga niet vergelijken met de reacties die worden geplaatst.
  • Demirodenrijs
    Demirodenrijs Berichten: 2 Member
    Opties
    Bedankt voor de duidelijke info Hanne! Heb ik echt veel aan.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Ik heb de kcal ingesteld op 1620. Zit er vaak onder en soms er boven. In het wekend wel.1800 oid . Dat vind ik niet erg.Ik moet mezelf ruimte geven..anders gaat het mis
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Verder heb ik geen haast.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Ik heb geen verstand van bmr's. Hoe beteken je dit alles met kcal?
  • Naruya
    Naruya Berichten: 23 Member
    Opties
    @merel62 Google eens naar BMR berekenen o.i.d. dan kom je genoeg tools tegen waarmee je hier achter kan komen. Je kan dit uitrekenen op basis van je gewicht, lengte, leeftijd en eventueel vetpercentage. Je TDEE kun je op dezelfde manier berekenen.
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    null
    Gedaan, dank je
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Ik zit zelf in het weekend ook er wat over vanwege nuttigen van drankjes in de kroeg / club...
  • rachelps22
    rachelps22 Berichten: 40 Member
    Opties
    Ach ja gewoon gelijk..anders hou je het niet vol. Ik zit in het weekend ook hoger.
  • Monicaslifestyle
    Monicaslifestyle Berichten: 29 Member
    Opties
    Ik doe niet aan bulken, cutten enz, gewoon mijn eetschema bij houden en twee tot drie keer per week sporten en vaker wandelen buiten het sporten om en daarmee moet ik die laatste 5 kilo af kunnen vallen. Ik heb mijn MFP op 1500 kcal ingesteld maar zit meestal tussen de 1200-1400 kcal en dan heb ik echt wel goed gegeten op zo'n dag en dat bevalt tot nu toe wel
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    Monatoetjes zit je met je 1200 tot 1400 kcal dan niet onder je BMR?
  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
    hehe laat maar zie al verder op in andere topic dat je hier al mee bezig bent ;)
  • loesli
    loesli Berichten: 2 Member
    Opties
    Op dit moment sport ik niet. Ik probeer rond de 1200 kcal te zitten. De ene dag lukt me dat beter dan de andere dag.
  • 030derya
    030derya Berichten: 26 Member
    Opties
    ik 1200 calorieen zonder sport.. ( ik heb een hekel aan sporten ) 1200 was niet aanbevolen MFP maar ik doe het toch :)
  • ravenzwart
    ravenzwart Berichten: 19 Member
    Opties
    Ik op 1480 (ben 1.68 en weeg 72). Maar ik sport niet (of nauwelijks).
    Ik sluit me wel aan bij itzhanne82, je eetbehoefte is persoonlijk, dus zoek naar wat voor jouw werkt en vooral wat je vol kan houden.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    030derya schreef: »
    ik 1200 calorieen zonder sport.. ( ik heb een hekel aan sporten ) 1200 was niet aanbevolen MFP maar ik doe het toch :)
    Let je wel op dat je hier wel boven komt? Onder 1200 is echt heel ongezond en verbieden we ook hier.
  • 030derya
    030derya Berichten: 26 Member
    Opties
    Tja ik wil 1 kilo per week afvallen en MFP geeft aan 0.5. en dat wil ik niet .. ik ben geen sprietje hoor
  • 030derya
    030derya Berichten: 26 Member
    Opties
    wat betreft eten ben ik gewoon streng voor mij zelf vandaar mijn doel naar die 1 kilo per week.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2017 aangepast
    Opties
    Tja ik wil 1 kilo per week afvallen en MFP geeft aan 0.5. en dat wil ik niet .. ik ben geen sprietje hoor
    Gewicht verliezen is niet lineair en verloopt dus ook niet op die wijze. 1kg per week is veel te veel. Dat je geen sprietje bent, maakt niets uit, des te slechter is het eigenlijk om zo laag in je kcal ineens te gaan zitten. Je ontregelt je lichaam op die wijze heel erg. Het lijkt alsof je aan het crashen ben (crashdieet) en dat is alles, maar dan ook alles behalve gezond. Je bent A) jezelf aan op een ongezonde manier aan het uithongeren, B) is je hongergevoel hierdoor te verklaren en C) werken dit soort diëten of kcal. restricties niet op lange termijn en zullen je ook niet gaan helpen in the long term. Het lijkt alsof je op zoek bent naar een quick fix en ik kan je vertellen dat dit verre van ideaal is.
  • 030derya
    030derya Berichten: 26 Member
    Opties
    Nee hoor,ik zoek geen snelle oplossing. Ik wil het proberen .Alleen van maat 38 naar 40,dit heeft mij een beetje boos gemaakt. dit is de 2 dag dat ik niet over mijn calorieen heen ben gegaan,wel in alle eerlijkheid is het enorm zwaar,soms voel ik mij zwakjes of futloos,maar ik denk als ik dit zo een dikke week vol zou houden dat het mij wel gaat lukken,en zoniet, dan zal ik beetje mijn calorieen verhogen... ik ben 160 en weeg 72. als er nog advies of tips zijn wil ik het graag horen. alvast bedankt.
  • tanja_beijleveld
    tanja_beijleveld Berichten: 77 Member
    Opties
    Zo weinig eten is echt niet handig. Heb zelf ook een tijd te weinig gegeten, gewoon omdat ik mezelf de tijd er niet voor gaf en het vaak vergat. At dan alleen wat avond eten. Maar dan gaat je lichaam zich heeeeel zuinig afstellen en kom je op den duur als nog aan. Zit nu rond de 1500 per dag met op zware sportdagen als ik een hongergevoel hou 1700. Hiermee ben ik al 25kilo kwijt. (Tegen bijna niets tot weer aankomen met onder de 1200calorien.) Dus persoonlijk raad ik het af om zo weinig te eten. Zodra je weer normaal eet zit het er direct aan en als je het op langer termijn wel volhoud helpt het als nog niets.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Logisch dat het heel zwaar is, omdat je van 'veel' naar heel 'weinig' gaat. Je lichaam is dat niet gewend en sputtert tegen. Ik denk dat het wel duidelijk is dat ons advies is om niet zo laag in kcal te zitten. Ondanks dat je wellicht snel afvalt, heeft het verder geen nut op lange termijn. Het moment dat jij weer 'normaal' gaat eten komt het er dubbel zo hard weer bij. Afvallen dien je geleidelijk te doen, te beginnen met een tekort van omstreeks 200-300kcal op je TDEE.
  • daisyvanwezel
    daisyvanwezel Berichten: 11 Member
    Opties
    Ik ben helemaal nieuw met begrippen als BMR en TDEE. Ik heb het betekent en mijn BMR is1631. Mijn TDEE is 2243. Ik ben 167cm, 88kg en 34jaar. Wat zou dan een wenselijke kcal inname zijn? De app geeft nu 1420 aan. Is dat niet te weinig? En op de dag dat ik sport is het dan wenselijk om meer of hetzelfde aantal kcal te eten??
    Gr. Daisy
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Mijn TDEE is 2243. Ik ben 167cm, 88kg en 34jaar. Wat zou dan een wenselijke kcal inname zijn?
    Het antwoord heb ik al geschreven boven jouw post :wink: