Hoe registeer je alles juist? — Dutch (Netherlands)

Hoe registeer je alles juist?

Opties
ynegin
ynegin Berichten: 1 Member
Hallo,
Ik heb een vraag en deze luidt als volgt: hoe kan je alles juist registeren? Bijv. Je hebt een banaan op, maar als je dat registeert krijg je ten eerste heel veel soorten opties en ten tweede verschillen ze allemaal qua calorieen. Of bijv je hebt brood op. 1 snee om zo te zeggen maar dat aantal klopt ook niet want hoe weet je hoeveel gram een sneetje brood weegt. Ik snap die portiegrootte ook niet.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt.

Gr.

Reacties

  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    Hoi @ynegin

    Als eerste, welkom!

    Het is het makkelijkst als je echt alles wat je eet afweegt of afmeet voordat je het bereidt. Dus leg die banaan en dat sneetje brood maar op de keukenweegschaal :-) Maar ook bijvoorbeeld ongekookte spaghetti, onbereid vlees en zelfs de olie waarin je het vlees bakt kun je het beste afmeten in een maatbeker.

    Daarnaast klopt het dat er nogal wat verschillende opties in de database staan. Die waar een groen vinkje bij staat zouden gecontroleerd moeten zijn, maar ook dat klopt wel eens niet. Voor groente en fruit pak ik daarvoor soms de site van het voedingscentrum bij, ervan uitgaand dat de waardes die daarop staan correct zijn.

    Voor verpakte producten heeft de app een heel handig trucje: je kunt namelijk de streepjescode scannen en dan geeft hij automatisch de juiste voedingswaarden aan. Je moet dan alsnog wel wegen of afmeten, maar het scheelt veel puzzelwerk.

    Dus zo weinig mogelijk uitgaan van portiegroottes, maar wegen en meten!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wat ik eigenlijk ook altijd doe is mijn eigen database aanmaken van alle producten die ik gebruik. Ik neem alles van het label over en dan weet ik in ieder geval dat alle voedingswaarde juist zijn.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Wat ik eigenlijk ook altijd doe is mijn eigen database aanmaken van alle producten die ik gebruik. Ik neem alles van het label over en dan weet ik in ieder geval dat alle voedingswaarde juist zijn.

    Dit inderdaad.
    In de afgelopen 2 jaar gedaan en nu geen onnauwkeurigheid meer
  • aimeiliii
    aimeiliii Berichten: 24 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Wat ik eigenlijk ook altijd doe is mijn eigen database aanmaken van alle producten die ik gebruik. Ik neem alles van het label over en dan weet ik in ieder geval dat alle voedingswaarde juist zijn.
    Oh, dat vind ik een goed idee. Ga ik ook proberen. Dank voor de tip! Sowieso heb ik recepten die ik regelmatig maak geregistreerd als recept in mijn eigen database op myfitnesspal.