TDEE en BMR - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

TDEE en BMR

Opties
2»

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik had dat ook, maar zie nu, een dag later, wel mijn getikte post! :smile:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Oh hij staat er nu wel tussen zie ik...vaag MFP
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Het forum heeft soms z'n mysterieuze manieren ;)
  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > linahosking schreef: »
    >
    > Hoi iedereen,
    > ik heb via internet mijn TDEE berekend (ze zeggen dat je hier 300 kcal onder moet zitten om af te vallen) en mijn BMR berekend (waar je absoluut niet onder mag zitten).
    > Nu is mijn TDEE 1300 kcal en mijn BMR 1450. Daar klopt dan toch iets niet?
    > Iedereen hier zegt dat je niet onder je BMR mag gaan zitten, maar dan verbrand je toch geen vet? Ik zit de hele dag achter mijn bureau, dus dan moet ik toch juist minder kcal binnenkrijgen dan mijn lichaam verbruikt?
    >
    >
    >
    >
    > Welkom op MFP
    >
    > Even korte les BMR en TDEE
    >
    > BMR = Basic Metabolic Rate
    > Dit houd in, je minimale calorie inname om je organen te laten functioneren.
    > Stel je zou de hele dag op bed liggen, dan is dit wat je nodig hebt.
    > Een keer hieronder zitten kan geen kwaad, maar, en hier spreek ik uit ervaring, langere periode (meer dan 3 weken) onder je BMR eten, kan zeer schadelijk zijn voor je organen, en blijvende schade opleveren (hart, nieren, longen, hersenen)
    >
    > TDEE = Total Daily Energy Expenditure
    > Dit zijn je calorieën berekent op basis van je (sport)activiteiten.
    > Als je je TDEE eet zou je op gewicht moeten blijven, uiteraard blijft dit altijd een schatting en zul je moeten uitvinden door trial and error waar je grens ligt.
    > Daarnaast verschuift deze grens weer als je bijvoorbeeld een paar kilo bent afgevallen.
    >
    > In basis komt je TDEE neer op je BMR plus al je lichamelijke activiteiten, en dus verbrande calorieën. Dit kan zijn je dagelijkse bezigheden, maar ook het sporten erbij.
    >
    > TDEE is een gemiddelde meestal genomen op basis van 1 week.
    > Geef je bij een TDEE calculator aan dat je bijvoorbeeld 3 keer per week sport, dan houd die daar rekening mee.
    > Deze calorieën eet je dus ook niet meer terug.
    >
    > Ik ben zeer benieuwd welke TDEE calculator je gebruikt hebt, want meestal word op zo'n site zowel BMR als TDEE weergegeven, en TDEE kan nooit! lager zijn dan je BMR.
    >
    > Een site die ik gebruik is http://1percentedge.com/ifcalc/
    >
    > Hierop kun je best veel nog handmatig aanpassen mocht je echt heel erg op je macro's willen letten (als je bijvoorbeeld een Bodybuilder competitor bent).
    > Maar voor afvallen zou ik de standaard in eerste instantie gebruiken.
    >
    > Class dismissed

    Hoi hoiii, wat is nu het verschil tussen tdee en amr?
    Het is toch beide bmr plus energiebehoefte...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @rs_b

    De term AMR word nagenoeg niet meer gebruikt dacht ik, maar volgens mij is TDEE de vervangende term daarvoor geworden.

    "De AMR is uw BMR met het aantal calorieën dat iedere dag nodig is voor basisbeweging en andere activiteiten. Omdat de AMR afhankelijk is van de hoeveelheid dagelijkse activiteit, zal deze hoger liggen als u meer beweegt."

  • rs_b
    rs_b Berichten: 76 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > @rs_b
    >
    > De term AMR word nagenoeg niet meer gebruikt dacht ik, maar volgens mij is TDEE de vervangende term daarvoor geworden.
    >
    > "De AMR is uw BMR met het aantal calorieën dat iedere dag nodig is voor basisbeweging en andere activiteiten. Omdat de AMR afhankelijk is van de hoeveelheid dagelijkse activiteit, zal deze hoger liggen als u meer beweegt."

    Dankje voor de uitleg. Ja nu snap ik het. Ik ben echt bekend met amr haha