30 Day Challenge — Dutch (Netherlands)

30 Day Challenge

Opties
Hoi iedereen, ik wil weer eens een 30-day challenge doen, nog niet eens zo zeer voor het afvallen qua gewicht, maar meer voor de mindset.
Ik heb gemerkt uit verleden dat jezelf 30 dagen lang tot iets "dwingen" een grote impact kan hebben om je andere doelen.

Ik weet alleen nog niet zo goed welke 30-day challenge ik wil gaan doen, planks, abs, Bodyweight squats, push ups of iets totaal anders.

Ben benieuwd wie er interesse heeft om samen met mij dit aan te gaan en we elkaar gemotiveerd kunnen houden.
«1

Reacties

  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Ik heb dit 6maanden geleden gedaan. 30 dagen80 pushups / dag
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Oei push ups
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Eeh de rest van mijn bericht zie ik niet meer dus ik doe het even overnieuw.
    Pushups lukken mij nooit. Ik zak altijd meteen Door mijn armen op de grond en ik kom ook nooit meer op in een goede push up houding omhoog. Ik zit te denken aan situps.
    Die kan ik redelijk en ik werk meteen aan mijn buikspieren.
    Maar ik begin wel aan een makkelijke.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    O ik had een ab challenge van darebee die ik hier wilde delen maar dat lukt niet. Jammer.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Je kunt opbouwen kamille. Eerst op je knieen pushups van vijf naar tien en dan langzaam naar een volle. Al begin je met 1 beter 1 goeie dan 10 slechte
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ja je hebt gelijk maar ik ben zo zwak in mijn armen. Ik denk dat ik het wel ga proberen. Het zou wel fijn zijn als ik op een dag er 1 goed zou kunnen doen. Als is het er maar 1.
  • mblaasse32
    mblaasse32 Berichten: 208 Member
    Opties
    Juist dan moet je je armen trainen. Ik weet zeker dat het je gaat lukken. Kleine stapjes
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @Kamille68 je kan ook beginnen met push ups tegen de muur en dan steeds iets schuiner gaan, totdat je uiteindelijk een "normale" push up kan.

    Qua challenge zat ik zelf te denken aan deze (is een goede om je armen sterker te maken)
    67xqso9mxtut.jpg

    Of deze:
    lcubua6bjhcy.jpg

    Of deze (vind ik zelf de moeilijkste van de 3)
    ntushc2cbucr.jpg

    Wie doet er mee, en met welke doe je mee?

  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Hoe krijg jij deze toegevoegd?Ik ben niet zo technisch maar ik wil wel eten Hoe je dit gedaan hebt want dit is wel handig.
  • Kamille68
    Kamille68 Berichten: 84 Member
    Opties
    Ik heb al heel lang last van de bovenkant van mijn voeten dus planken lukt nog niet maar de squats wel. Moet je die dan achter elkaar doen of kun je het uitspreiden over de dag?
  • mrxian
    mrxian Berichten: 30 Member
    Opties
    Lijkt me wel leuk.

    Alleen lastig om iets te kiezen dat iedereen kan.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @mrxian vandaar dat ik ook al meerdere opties gaf. Ik wil het desnoods wel bijhouden in een bestandje wie welke challenge doet, maar als we dan gewoon allemaal tegelijk starten is het misschien wel leuk om elkaar op die manier gemotiveerd te houden.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2017 aangepast
    Opties
    Kamille68 schreef: »
    Hoe krijg jij deze toegevoegd?Ik ben niet zo technisch maar ik wil wel eten Hoe je dit gedaan hebt want dit is wel handig.

    Ik kan dit alleen op PC, want op mobiel kan ik niet eens op het forum komen.
    Als je het volgende logo aanklikt:
    uw7uzwq0c8kk.jpg
    Dan krijg je het volgende downscherm:
    7fxsija60wx5.jpg

    Als je op bestanden kiezen klikt kan je plaatjes toevoegen die op je PC zijn opgeslagen.
    Bij "Beeld URL" kun je een link toevoegen.
    Bijvoorbeeld zoek even op google onder afbeeldingen naar myfitnesspall
    ik pak dan een plaatje, klik op rechtermuis en dan Adres van afbeelding kopiëren
    Dan krijg ik de volgende link:

    http://dakd0cjsv8wfa.cloudfront.net/images/photos/user/180e/bcd7/4a02/c897/fb0a/496f/2b21/d0d93d80012ed8bab48540f59f795449236e.jpg

    Deze zo los als tekst geeft alleen een link naar het plaatje.
    Maar plaats ik dat bij "Beeld URL"dan zet deze er {img} voor en {/img} achter
    PS de {en} vervangen voor [ en ] maar anders plaats die deze tekst niet

    Dan krijg je dus
    d0d93d80012ed8bab48540f59f795449236e.jpg

    Als je dus de link van een plaatje weet en je plaatst deze 2 tags ervoor en achter dus img] en /img]) dan krijg je visueel plaatje.

    Er moet bij een plaatjes link dacht ik wel alitjd .jpg of .png achter staan voor deze site


  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    hmm...mijn uitleg mbt de plaatjes is verdwenen, kreeg iets onderin dat dit eerst goedgekeurd moet worden. Grote kans dat deze er straks weer tussen staat
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Die challenges die jullie doen, hebben jullie daar ook een doel mee? Of is dit echt voor de fun?
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    @itzhanne82 doel is om 30 dagen achter elkaar te sporten voor mij, nu doe ik het 3 keer per dag.
    Ik vind het zelf lastig om mijzelf er elke dag toe te zetten om oefeningen te doen.

    Daarnaast ga ik mijzelf wel meten en wegen om te zien of het ook nog enige invloed heeft op die cijfers icm met mijn huidige eetpatroon.

    Volgende week loopt mijn eerste maand meting af, waarbij ik mijzelf elke dag heb gewogen, en gemeten aan begin van de maand, en mezelf volgende week weer ga meten.
    Gewoon +/- 2000 kcal gemiddeld per dag gegeten en 3 keer per week sporten.

    Wil met die 30-day challenge kijken hoeveel extra effect dit gaat hebben op mijn lichaamscompositie
  • viwa1975
    viwa1975 Berichten: 33 Member
    Opties
    Ik wil wel meedoen. Persoonlijk kies ik de planking. Core-training is altijd welkom.
    Maar ben evengoed fan van de squads.
    Maar liefst geen mountainclimbers. ;-)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Er zijn natuurlijk nog veel meer 30-day challenges.

    Voor iedereen die mee wil doen graag het volgende invullen:
    Naam
    Startgewicht
    Startmeting van heup, buik, borst
    Welke challenge

    Ik wil dan met z'n allen starten op 1 oktober
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Kamille68 schreef: »
    Ik heb al heel lang last van de bovenkant van mijn voeten dus planken lukt nog niet maar de squats wel. Moet je die dan achter elkaar doen of kun je het uitspreiden over de dag?

    Je mag dit over de dag verspreiden, zeker bij de squat challenge zou ik dat doen.
    Heb die destijds ook al eens gedaan, en deed toen ik boven de 100 kwam deze meestal in 3 setjes gedurende de dag. En bij 200 in 4
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ok, ik ga de volgende 2 30-day challenges doen, beginnend op 1 oktober, benieuwd wie er met mij mee wil doen

    rxgm162ekcq7.jpg
    y2cq39ujc37v.jpg
  • lieselooooott
    lieselooooott Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik zou graag de plank meedoen :) Is het ook niet gemakkelijker om eerst de plank te doen en daarna push ups? Dan leert ge sowieso al om langer gewicht op uw armen uit te oefene
  • Maujestic
    Maujestic Berichten: 11 Member
    Opties
    Dus vandaag gaat het van start!
    Ik ga voor de arm challenge.. heb helaas geen meetlint, maar mijn gewicht is 64 kg.

    Ik ben benieuwd of het lukt om iedere dag een oefening te doen, of die motivatie ergens diep in mij te vinden is.

    Leuk initiatief Gustaaf85
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Day 1 - Complete
    Day 2 - In progress (doe ik tijdens mijn workout van vandaag)
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Day 2 - Complete (gisteren)
    Day 3 - Complete, vanmorgen tijdens opstarten PC op werk
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Day 4 - Complete
    Day 5 - Restday on arms, bij planks pas bij dag 6