Stappenteller
Ilonavanmechelen
Het is mogelijk om je stappen in te geven onder de vorm van calorieën maar ik vroeg me af in hoeverre dat logisch is? Je moet namelijk je activiteit al aangeven. Ik heb een actieve job waar ik uiteraard ook wat stappen haal. maar is het niet tegenstrijdig als ik deze stappen dan nog eens ingeef mits je activiteit al voor een deel bepaald hoeveel je mag eten?
2
Reacties
-
Ik voer alleen stappen in als ik 'bewust' gewandeld heb. Dus m'n rondje van 5 km of wanneer ik ergens heen loop ipv fiets om juist wat meer beweging te krijgen. Je moet ook het asntal minuten invoeren daarvoor.
Iedereen beweegt immers elke dag. Die stappen dragen amper bij; zeker weggezet tegen de tijd.1 -
Als je het echt graag wilt weten kan je eens nadeken over een activity tracker. Ik heb zelf een fitbit charge hr naast dat deze je stappen nauwkeurig telt kan deze dmv je hartslag en ingevoerde gegevens berekenen hoeveel calorieën je verbrandt hebt.
Succes!!
Marijn3 -
Kun je de fitbit ook koppelen met deze app0
-
Die kun je koppelen inderdaad0
-
Of een Polar horloge. Ik heb zelf de A300 model. Relatief goedkoop en zeker functioneel. Regristeerd stappen en makkelijk te gebruiken met trainingen + een hartslag meter voor doelgerichter trainen. Zeker een aanrader als je een activity tracker wil aanschaffen.0
-
Idd nu 2 weken activity tracker maar beste aankoop sinds jaren1
-
Hier ook activity tracker in combinatie met MFP food diary. Probeer dagelijks zo'n 400 cal meer te verbranden dan op te eten. Heb zo op een maand een kleine 4 kg verloren.
succes
Jean-Pierre1 -
Begonnen met een garmin vivio hr.
Super apparaatje voor relatief laag bedrag en waterdicht.
Nu een feniks 3. Omdat ik toch meer horloge wou.
Samen met mfp een goed inzicht gekregen van inname en verbruik van calorieën.
Echter het blijft een hulpmiddel en is dus een richtlijn. Geen wetenschappelijk bewijs.1 -
Daar heb je helemaal gelijk in. Het zijn alleen benaderende waardes. Ik heb een vivoactive HR. In het begin had ik er echt heel veel aan omdat hij mij inzicht gaf in mijn eet- en beweeggewoontes. Na een tijdje heb je hem eigenlijk niet echt meer nodig. Maar ik vindt het leuk om alles in garmin connect te blijven noteren. Ook mijn vorderingen in rusthartslag, wandelsnelheid, enz en het ingeven van doelen vind ik een aardige surplus.0
-
> @corneaarts zei:
> Begonnen met een garmin vivio hr.
> Super apparaatje voor relatief laag bedrag en waterdicht.
>
> Nu een feniks 3. Omdat ik toch meer horloge wou.
>
> Samen met mfp een goed inzicht gekregen van inname en verbruik van calorieën.
>
> Echter het blijft een hulpmiddel en is dus een richtlijn. Geen wetenschappelijk bewijs.
geweldig ding is dat gebruik hem zelf ook1 -
Gebruik zelf een Garmin vivosport : super apparaat, en icm mfp een succes! Geeft me inzicht en stimuleert1
-
Zit te twijfelen tussen een Samsung galaxy watch en een garmin vivoactive 3 iemand hier ervaring mee.0
-
Ik heb se garmin viviosport gehad en nu de feniks 3. Vanwege de goede werking met mfp en garmin connect toch weer voor garmin gekozen0
-
Ohw had ik al geschreven0
-
Geen woord van gelogen dus 😁0
-
> @LaurensE1 zei:
> Die kun je koppelen inderdaad
Weet je misschien ook waarom mfp de stappen niet registreert van mijn charge 3 terwijl deze wel gekoppeld is?
Grt.-Bibi0 -
Ik heb de Samsung galaxy watch..... Altijd een Samsung gehad omdat het goed werkt met de telefoon van Samsung. En was de eerste smartwatch die naar mijn mening ook echt als een horloge oogde. Helaas nu een Huawei telefoon gekozen en loopt het minder goed met de Samsung health. Verder prima te koppelen met alle apps.0
-
lees alleen dat de hartslagmeter bij veel bewegen niet werkt bij de galaxy watch0
-
Ik heb sinds kort de Garmin Vivoactive 3. Qua stappenteller en smartwatch erg tevreden. Wat er bij mij minder goed werkt is de polshartslag accuraatheid. Bij wandelen (en denk bij hardlopen ook, maar dat doe ik niet) werkt 'ie perfect, maar zodra ik andere trainingen doe (roeien, krachttraining of CrossFit) dan laat de accuraatheid het afweten. Daarop heb ik een hartslagband gekocht, gepaired met mijn horloge en dat werkt stukken beter. Kan zijn dat het aan mijn pols ligt, want in de disclaimer van Garmin staat ook vermeld dat er verschil kan zitten in de accuraatheid van de metingen.
Dus overall tevreden, alleen baal ik van de lak aan nauwkeurigheid als de pols veel beweegt of in een andere houding staat dan recht.0 -
Bij mij is met cardio en krachttraining de accuraatheid ook een stuk minder.
Dit hebben alle garmin modellen.0 -
we gaan het zien ik heb de vivoactive 3 aangeschaft.0
-
Daar ga je veel plezier van beleven0
-
Goeie keus0
-
De hartslagmeting via de pols kan onnauwkeurig zijn bij snelle veranderingen, zoals met sprinten en krachttraining. Dan werkt een borst hartslagmeter beter, alhoewel het voor mijn doel niet zoveel uitmaakt.0
-
> @LaurensE1 zei:
> Die kun je koppelen inderdaad
Weet je misschien ook waarom mfp de stappen niet registreert van mijn charge 3 terwijl deze wel gekoppeld is?
Grt.-Bibi
Hi Bibi, helaas heb ik geen idee. Sinds de dag dat je ermee kan koppelen zijn er altijd issues mee helaas. Meer kan ik ook niet voor je betekenen hierin. Sommige gebruikers hebben het wel werkend gekregen, misschien kunnen die helpen. Ik heb geen sporthorloge ofzoiets, dus kan het verder ook niet uitzoeken voor je helaas.0
Categorieën
- Alle Categorieën
- 2.3K Hoofdfora
- 855 Stel jezelf voor
- 326 Algemene hulp bij diëten en gewichtsverlies
- 41 Succesverhalen
- 396 Voedsel en voeding
- 254 Fitness en training
- 312 Motivatie en steun
- 65 Recepten
- 38 Kletsen, gezelligheid en spelletjes
- 473 MyFitnessPal-Fora