Stappenteller — Dutch (Netherlands)

Stappenteller

Het is mogelijk om je stappen in te geven onder de vorm van calorieën maar ik vroeg me af in hoeverre dat logisch is? Je moet namelijk je activiteit al aangeven. Ik heb een actieve job waar ik uiteraard ook wat stappen haal. maar is het niet tegenstrijdig als ik deze stappen dan nog eens ingeef mits je activiteit al voor een deel bepaald hoeveel je mag eten?

Reacties

  • KIF2901
    KIF2901 Berichten: 7 Member
    Ik voer alleen stappen in als ik 'bewust' gewandeld heb. Dus m'n rondje van 5 km of wanneer ik ergens heen loop ipv fiets om juist wat meer beweging te krijgen. Je moet ook het asntal minuten invoeren daarvoor.
    Iedereen beweegt immers elke dag. Die stappen dragen amper bij; zeker weggezet tegen de tijd.
  • Merenn
    Merenn Berichten: 4 Member
    Als je het echt graag wilt weten kan je eens nadeken over een activity tracker. Ik heb zelf een fitbit charge hr naast dat deze je stappen nauwkeurig telt kan deze dmv je hartslag en ingevoerde gegevens berekenen hoeveel calorieën je verbrandt hebt.

    Succes!!

    Marijn
  • groenvoer
    groenvoer Berichten: 1 Member
    Kun je de fitbit ook koppelen met deze app
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Die kun je koppelen inderdaad
  • Jacobscoaching
    Jacobscoaching Berichten: 14 Member
    Of een Polar horloge. Ik heb zelf de A300 model. Relatief goedkoop en zeker functioneel. Regristeerd stappen en makkelijk te gebruiken met trainingen + een hartslag meter voor doelgerichter trainen. Zeker een aanrader als je een activity tracker wil aanschaffen.
  • susanne807
    susanne807 Berichten: 5 Member
    Idd nu 2 weken activity tracker maar beste aankoop sinds jaren
  • aazenjean
    aazenjean Berichten: 5 Member
    Hier ook activity tracker in combinatie met MFP food diary. Probeer dagelijks zo'n 400 cal meer te verbranden dan op te eten. Heb zo op een maand een kleine 4 kg verloren.

    succes

    Jean-Pierre
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Begonnen met een garmin vivio hr.
    Super apparaatje voor relatief laag bedrag en waterdicht.

    Nu een feniks 3. Omdat ik toch meer horloge wou.

    Samen met mfp een goed inzicht gekregen van inname en verbruik van calorieën.

    Echter het blijft een hulpmiddel en is dus een richtlijn. Geen wetenschappelijk bewijs.
  • aazenjean
    aazenjean Berichten: 5 Member
    Daar heb je helemaal gelijk in. Het zijn alleen benaderende waardes. Ik heb een vivoactive HR. In het begin had ik er echt heel veel aan omdat hij mij inzicht gaf in mijn eet- en beweeggewoontes. Na een tijdje heb je hem eigenlijk niet echt meer nodig. Maar ik vindt het leuk om alles in garmin connect te blijven noteren. Ook mijn vorderingen in rusthartslag, wandelsnelheid, enz en het ingeven van doelen vind ik een aardige surplus.
  • mallepiet
    mallepiet Berichten: 3 Member
    > @corneaarts zei:
    > Begonnen met een garmin vivio hr.
    > Super apparaatje voor relatief laag bedrag en waterdicht.
    >
    > Nu een feniks 3. Omdat ik toch meer horloge wou.
    >
    > Samen met mfp een goed inzicht gekregen van inname en verbruik van calorieën.
    >
    > Echter het blijft een hulpmiddel en is dus een richtlijn. Geen wetenschappelijk bewijs.

    geweldig ding is dat gebruik hem zelf ook
  • tisento5
    tisento5 Berichten: 1 Member
    Gebruik zelf een Garmin vivosport : super apparaat, en icm mfp een succes! Geeft me inzicht en stimuleert :)
  • Jossyl1966
    Jossyl1966 Berichten: 4 Member
    Zit te twijfelen tussen een Samsung galaxy watch en een garmin vivoactive 3 iemand hier ervaring mee.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Ik heb se garmin viviosport gehad en nu de feniks 3. Vanwege de goede werking met mfp en garmin connect toch weer voor garmin gekozen
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Ohw had ik al geschreven
  • Sandraatje123
    Sandraatje123 Berichten: 372 Member
    Geen woord van gelogen dus 😁
  • Bibeltje
    Bibeltje Berichten: 2 Member
    > @LaurensE1 zei:
    > Die kun je koppelen inderdaad
    Weet je misschien ook waarom mfp de stappen niet registreert van mijn charge 3 terwijl deze wel gekoppeld is?
    Grt.-Bibi
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Ik heb de Samsung galaxy watch..... Altijd een Samsung gehad omdat het goed werkt met de telefoon van Samsung. En was de eerste smartwatch die naar mijn mening ook echt als een horloge oogde. Helaas nu een Huawei telefoon gekozen en loopt het minder goed met de Samsung health. Verder prima te koppelen met alle apps.
  • Jossyl1966
    Jossyl1966 Berichten: 4 Member
    lees alleen dat de hartslagmeter bij veel bewegen niet werkt bij de galaxy watch
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Ik heb sinds kort de Garmin Vivoactive 3. Qua stappenteller en smartwatch erg tevreden. Wat er bij mij minder goed werkt is de polshartslag accuraatheid. Bij wandelen (en denk bij hardlopen ook, maar dat doe ik niet) werkt 'ie perfect, maar zodra ik andere trainingen doe (roeien, krachttraining of CrossFit) dan laat de accuraatheid het afweten. Daarop heb ik een hartslagband gekocht, gepaired met mijn horloge en dat werkt stukken beter. Kan zijn dat het aan mijn pols ligt, want in de disclaimer van Garmin staat ook vermeld dat er verschil kan zitten in de accuraatheid van de metingen.

    Dus overall tevreden, alleen baal ik van de lak aan nauwkeurigheid als de pols veel beweegt of in een andere houding staat dan recht.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Bij mij is met cardio en krachttraining de accuraatheid ook een stuk minder.
    Dit hebben alle garmin modellen.
  • Jossyl1966
    Jossyl1966 Berichten: 4 Member
    we gaan het zien ik heb de vivoactive 3 aangeschaft.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 721 Member
    Daar ga je veel plezier van beleven
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Goeie keus B)
  • ReinderRendier
    ReinderRendier Berichten: 152 Member
    De hartslagmeting via de pols kan onnauwkeurig zijn bij snelle veranderingen, zoals met sprinten en krachttraining. Dan werkt een borst hartslagmeter beter, alhoewel het voor mijn doel niet zoveel uitmaakt.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,472 MFP Moderator
    Bibeltje schreef: »
    > @LaurensE1 zei:
    > Die kun je koppelen inderdaad
    Weet je misschien ook waarom mfp de stappen niet registreert van mijn charge 3 terwijl deze wel gekoppeld is?
    Grt.-Bibi

    Hi Bibi, helaas heb ik geen idee. Sinds de dag dat je ermee kan koppelen zijn er altijd issues mee helaas. Meer kan ik ook niet voor je betekenen hierin. Sommige gebruikers hebben het wel werkend gekregen, misschien kunnen die helpen. Ik heb geen sporthorloge ofzoiets, dus kan het verder ook niet uitzoeken voor je helaas.