Lekker, eenvoudig ontbijt - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Lekker, eenvoudig ontbijt

Opties
2»

Reacties

  • wendygwaim
    wendygwaim Berichten: 1 Member
    Opties
    > @ministepperfan zei:
    > Kwark of yoghurt met fruit (uit de diepvries) lepel lijnzaad en een beetje granola of cruesli.

    Eet ik oon elke ochtend. Magere griekse yoghurt met lijnzaad, chiazaad, hazelnoten, haverzemelen en frambozen. Super lekker!
  • floremesure
    floremesure Berichten: 8 Member
    Opties
    Hi, hier vaak yoghurt met fruit, een eitje of suikervrije boekweitpannenkoeken (ik moet glutenvrij eten).
  • sarahdoom19
    sarahdoom19 Berichten: 13 Member
    Opties
    Havermout in pan met amandelmelk + 1 geschilde peer. Mixen wanneer het voldoende ingetrokken is, kaneel toevoegen en als topping walnoten. Zalig ontbijt, precies een dessert 🙊
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,445 MFP Moderator
    Opties
    Dat klinkt lekker om eens te maken, deze dagen toch tijd zat en vaak thuis.
  • IkbenIris1989
    IkbenIris1989 Berichten: 5 Member
    Opties
    Bananenpannenkoek(en): 1 ei en 1 banaan, of 2 eieren en 1 banaan mixen met wat kaneel en bakken.
    Omelet: 3 eieren, een bosui en 2 champignons (en daar kun je natuurlijk verder in doen wat je lekker vindt)
    Kwark met fruit

    En die havermout van Sarahdoom19 wil ik nu ook wel eens proberen ;) Is het ook lekker voor mensen die geen (amandel)melk lusten denk je?
  • aliciaooms
    aliciaooms Berichten: 7 Member
    Opties
    Pompoen cake (nou ja, cake)
    1 kop pompoen
    2 kopjes havermoutmeel
    1 theelepel zout
    1 theelepel kaneel
    1 theelepel gemberpoeder
    1/2 theelepel nootmuskaat
    1 theelepel bakpoeder
    1 theelepel natriumbicarbonaat
    2 zakjes vanillesuiker
    1/4 kopje suiker of zoetstof
    3 eitjes
    1/4 kopje olie naar smaak

    Eerst alle droge ingrediënten mengen. In aparte kom alle natte ingrediënten mengen en daarna bij elkaar mengen.
    In cakevorm op 170 graden gedurende ca 1 uur.
    2 plakjes geeft echt een vol gevoel voor lange tijd!
  • johnyvandamme
    johnyvandamme Berichten: 1 Member
    Opties
    Havermout met rozijnen en magere melk
  • YvetteBiancaC
    YvetteBiancaC Berichten: 18 Member
    Opties
    Goedemorgen, ik ga da nu maken, bedankt.
  • xchantal92
    xchantal92 Berichten: 30 Member
    Opties
    Ik lust ook geen havermout, maar met ongezoete soja drink ipv melk lust ik het weer wel. Hier doe ik vaak ook iets van kaneel of wat fruit bij.

    Brinta vind ik ook lekker, eventueel met banaan erdoorheen.

    Als ik meer tijd heb snijd ik appels in stukjes, doe ik ze door de kaneel heen en dan in de oven, zodat ik deze warme appelstukjes door de kwark of yoghurt kan doen (dit is met koude appel overigens ook lekkere. Je kunt er eventueel nog wat extra noten doorheen doen).

    Als ik haast heb eet ik een boterham met pindakaas of een rozijnenbol, die kan ik eventueel ook op de fiets meenemen.
  • beaduinmeijer
    beaduinmeijer Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik hou ook niet van gekookte havermout . Maar overnightoats via volgend recept is mijn lievelingsontbijt: Fage yoghurt 0% in een glas doen en daarop havermout fijne vlokken, daarop fruit met aanhangend vocht en dan weer wat Yoghurt of drinkyoghurt ( zonder suiker en vet in div smaken of Vanillevla ( die laatste 2 zonder suiker en vet en echt heel klein beetje als topping) erover en een nacht in de koelkast plaatsen. De volgende ochtend staat daar dan een heerlijk ontbijt voor je klaar. Je kunt het eventueel in kleiner bakjes met deksel doen en voor enkele dagen tegelijk in de koelkast plaatsen.
    Met zelf gestoofde peertjes of zelfgemaakte grove appelmoes is het ook heerlijk.
  • amatinss
    amatinss Berichten: 27 Member
    Opties
    Ik hou ook echt niet van havermout, maar overnight oats zijn nog wel te doen! Met wat cacao en een beetje banaan erdoor :p Of de basic banaan-ei pannekoekjes, ook altijd goed!
  • benjo001
    benjo001 Berichten: 2 Member
    februari 2021 aangepast
    Opties
    Vandaag 7 granen brinta 30 gram en 200 ml melk
    En 9 gr bastaard suiker
    En 150 gram vruchten yoghurt kaneel.kers.aardbei bij de zuivelboerderij weg

    Lekkerrrrrrr
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    > @benjo001 zei:
    > Vandaag 7 granen brinta 30 gram en 200 ml melk
    > En 9 gr bastaard suiker
    > En 150 gram vruchten yoghurt kaneel.kers.aardbei bij de zuivelboerderij weg
    >
    > Lekkerrrrrrr
    >
    >

    Grappig! Bastaard suiker 😄 het heet bastert suiker.
  • nathalieamsterdam2404
    Opties
    Voor mij ook overnight oats. 3 eetlepels havermout met 150 ml melk, 2 eetlepels yoghurt om het romiger te maken en dan fruit en kruiden of noten toevoegen en een nachtje laten staan. Zo wordt de havermout zachter.
    Favorieten:
    Ananas met een beetje kokosrasp
    Appel met kaneel (evt. krenten)
    Peer met koek en speculaaskruiden (evt. walnoten)
    Banaan met cacao
    Blauwe bessen en honing
  • aragog4532
    aragog4532 Berichten: 8 Member
    Opties
    Bolletje Krokante Ontbijtgranen Notenmix 375g (Jumbo) in 0% vet yoghurt of kwark neem ik geregeld. Ook lekker als overnight oats, en eventueel kun je er nog wat (diepvries) fruit doorheen doen
  • Minihorseworld
    Minihorseworld Berichten: 1 Member
    Opties
    Gepoft spelt met wat melk en eigen gemaakte granola