Eetbuien — Dutch (Netherlands)

Eetbuien

Opties
Hebben jullie eetbuien? Zo ja, uit hoeveel calorieën bestaan ze en wat doe je ertegen?
«1

Reacties

  • colliebollie89
    colliebollie89 Berichten: 14 Member
    Opties
    Oh ja helaas wel, heb er vorige week nog 2 gehad en die bestaat uit meer dan 2000 kcal. Taart, koeken, toetjes, chocolade gaat er door.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 702 Member
    Opties
    1 dag in de week jezelf wat extra's gunnen. Beetje los gaan.
    Als ik hard getraind heb en dus veel calorieën verbruikt heb, eet ik ook wat meer.
    Maar ik hou dan wel rekening met wat ik eet.
    Lekker hoeft niet persé taart snoep en koek te zijn. Een gezonde snack kan ook lekker zijn.
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Gister 1 gehad😳
    Gemiddeld komt er iedere 2 weken 1😬
    Maar ach.. kom die dag uiteindelijk totaal uit op zo’n 2300 kcal. Kom je echt geen kilo van aan. En is niets mis mee om af en toe wat extras te eten. Kan je ook extra van genieten en we kunnen er weer 2 weken tegen💪
  • Joyce040617
    Joyce040617 Berichten: 15 Member
    Opties
    Ik las 1x per week een dag in dat ik eens niet moet kijken wat ik eet. Helpt hier. Ik heb het vooral zooooo moeilijk savonds als iedereen lekker een dessert neemt 🤦‍♀️
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    sgdvoo schreef: »
    Hebben jullie eetbuien? Zo ja, uit hoeveel calorieën bestaan ze en wat doe je ertegen?

    Als ik een eetbui heb kan dat van alles zijn, kan dus ook 400 kcal of 2000 kcal zijn afhankelijk van wat ik eet
  • peterfitters
    peterfitters Berichten: 11 Member
    Opties
    Vanavond staat er een pizza calzone (minimum800 kcal) op het menu en morgen moeten wij op restaurant.(?kcal) Ik ga er van genieten. Daarna terug verse producten en wat soberder een "sociale eetbui"zeg maar.
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 702 Member
    Opties
    Als dessert neem ik skyr. Past in mijn calorieën aantal
  • sgdvoo
    sgdvoo Berichten: 2 Member
    Opties
    Bedankt voor jullie reakties! Ik heb 1 a 2 x per week een eetbui en dat kan tot wel 2000 cal oplopen. Echt alles al geprobeerd... wil nu 5 kilo afvallen maar telkens als ik dan een paar kilo minder weeg krijg ik een eetbui... wel goed om te lezen dat ik niet de enige ben...
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Kan je achterhalen waarom je die eetbuien hebt? Misschien ben je tijdens het afvallen juist te streng en heb je enorme honger waardoor je ineens alles wilt eten.
    Ik herken die eetbuien niet. Wel eet ik vaak een stukje chocolade. Maar omdat ik het lekker vind niet omdat ik honger heb want dan zou wel de hele reep eraan gaan.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Eens met Manga, je eetbuien zijn vaak gerelateerd aan andere dingen dan aan voeding. Het bijvoorbeeld strict ontzeggen van bepaalde voeding kan er al voor zorgen dat je door een trigger 'breekt' en gaat bingen. Probeer deze trigger te achterhalen en maak daarvoor een andere keuze dan eten. Zo kun je het patroon doorbreken. De trigger kun je niet altijd wegnemen, maar wel het gedrag. Als je de trigger inzichtelijk hebt kun je bijvoorbeeld kiezen voor een andere afleiding; wandelen of iets anders.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Eens met Manga, je eetbuien zijn vaak gerelateerd aan andere dingen dan aan voeding. Het bijvoorbeeld strict ontzeggen van bepaalde voeding kan er al voor zorgen dat je door een trigger 'breekt' en gaat bingen. Probeer deze trigger te achterhalen en maak daarvoor een andere keuze dan eten. Zo kun je het patroon doorbreken. De trigger kun je niet altijd wegnemen, maar wel het gedrag. Als je de trigger inzichtelijk hebt kun je bijvoorbeeld kiezen voor een andere afleiding; wandelen of iets anders.

    maar, maar, maar....wat nou als er pizza ligt te wachten :smirk:
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Dan eet je de pizza... No question... B)
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @Gustaaf85 zei:
    > itzhanne82 schreef: »
    >
    > Eens met Manga, je eetbuien zijn vaak gerelateerd aan andere dingen dan aan voeding. Het bijvoorbeeld strict ontzeggen van bepaalde voeding kan er al voor zorgen dat je door een trigger 'breekt' en gaat bingen. Probeer deze trigger te achterhalen en maak daarvoor een andere keuze dan eten. Zo kun je het patroon doorbreken. De trigger kun je niet altijd wegnemen, maar wel het gedrag. Als je de trigger inzichtelijk hebt kun je bijvoorbeeld kiezen voor een andere afleiding; wandelen of iets anders.
    >
    >
    >
    >
    > maar, maar, maar....wat nou als er pizza ligt te wachten :smirk:

    Gewoon pizza eten....... Als het binnen je calorieëndoel valt is er helemaal niks aan de hand toch!!
    Er zijn gezondere keuzes maar het moet wel leuk blijven hé 😜 Kwestie van balans
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Dan eet je de pizza... No question... B)

    Kijk, wij zitten op 1 lijn Hanne :sunglasses:
  • piercinggirl83
    piercinggirl83 Berichten: 26 Member
    Opties
    Ik kan met mijn calorieën vaak nog wel elke dag een toetje nemen en wat lekkers. Ik besluit vaak om het niet te doen, maar af en toe zeker wel. Of een keertje uit eten. Moet ook allemaal kunnen. Je mag ook wel eens genieten. Sinds ik het mij niet verbied maar wel met op wat ik naar binnen schuif heb ik er geen moeite meer mee om het te laten staan, of toch 1 blokje chocola te nemen in plaats van een hele reep.
  • sorayavries
    sorayavries Berichten: 2 Member
    Opties
    Gebruik magnesium!
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @sorayavries zei:
    > Gebruik magnesium!

    Of eet een banaantje...... Stilt de stevige trek en je hebt magnesium 🤗
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 702 Member
    Opties
    En kalium en nog meer belangrijke mineralen
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 702 Member
    Opties
    Ben niet zo van de tabletten als het ook in voedingsstoffen zit.
  • healthywithnur
    healthywithnur Berichten: 2 Member
    april 2019 aangepast
    Opties
    Gisteren nog een eetbui gehad, bestond uit 1500kcal. Ach, gebeurt wel eens. Nu gewoon weer er tegen aan!
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik ben eigenlijk oprecht benieuwd wat jullie eetbuien triggeren. Wat gaat eraan vooraf dat je plots een binge-aanval krijgt?
  • sorayavries
    sorayavries Berichten: 2 Member
    Opties
    @Itzhannen82
    Kan te maken hebben dat je te weinig eet over de dag. Een week of tijdens ongesteldheid kan je er ook meer moeite mee hebben. Slecht slapen, stress, emoties.. zoveel redenen.
    Meeste mensen met een binge-aanval denken: oh ik heb het toch al verpest, dus dan kan ik beter helemaal los gaan en hebben ze geen rem meer. Juist in zo'n fase moet je echt weglopen van het eten, jezelf volgooien met water of gezonde snacks( in ergste geval).
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Kan het ook niet zo zijn dat er op andere momenten te weinig wordt gegeten en dat je door honger ineens gaat aanvallen op snoep/koek/chips of whatever?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Kan te maken hebben dat je te weinig eet over de dag. Een week of tijdens ongesteldheid kan je er ook meer moeite mee hebben. Slecht slapen, stress, emoties.. zoveel redenen.
    Meeste mensen met een binge-aanval denken: oh ik heb het toch al verpest, dus dan kan ik beter helemaal los gaan en hebben ze geen rem meer. Juist in zo'n fase moet je echt weglopen van het eten, jezelf volgooien met water of gezonde snacks( in ergste geval).
    Ik ben op de hoogte dat stress en slecht slapen invloed kunnen hebben op de hongerregulatie, echter dat is niet helemaal wat ik bedoelde. Eetbuien zitten vaak gekoppeld aan gedrag en gedrag is weer gekoppeld aan triggers. Dit kan bijvoorbeeld een reclame zijn, verveling, een geluid, een geur etc. Ik weet dat die heel lastig te ontdekken zijn, maar als je die eenmaal inzichtelijk hebt of herkend, ben je gelijk bij het punt waarbij je hier iets aan kan doen (áls je dat zou willen).