Nieuwe leden Welkom bij MFP — Dutch (Netherlands)

Nieuwe leden Welkom bij MFP

Opties
Betty
Betty Berichten: 45 MFP Staff
maart 2021 aangepast in Stel jezelf voor
Welkom bij de MFP Community. Dit is een groep die we hebben gemaakt om de nieuwe mensen in onze cummunity te verwelkomen. Dit is een geweldige plek om te beginnen met plaatsen zodat nieuwe mensen elkaar kunnen ontmoeten EN vragen kunnen stellen aan bestaande leden.

We moedigen onze geweldige veteranen aan om rond te hangen in de discussie als u geïnteresseerd bent om vragen te beantwoorden voor nieuwe leden.

Wij wensen u alle succes bij het bereiken en behouden van al uw dieet en fitness doeleinden!

Met vriendelijke groet,
Betty en het MyFitnessPal Community Team
«1

Reacties

  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Remmy, welkom en veel succes!
    Het meeste val je af door op je voeding te letten; datis 80%. Sporten maar 20%.
    Hoe ga je je voeding aanpassen? Kijk daar eens naar. Reken je BMR & TDEE uit online. In het forum staat er ook veel informatie over.
  • VanessaM1977
    VanessaM1977 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hallo, ik heb deze app sinds zaterdag en vandaag het forum ontdekt. Ik zie hier dat je je BMR & TDEE best berekent, want dat de app dit niet correct doet. Welke site gebruik je best hiervoor, want in kom verschillende gevallen uit. De app zegt dat ik 1200 kal per dag mag, maar een gemiddelde van mijn BMR komt op 1690 uit. Moet ik dit dan wijzigen? Waar doe ik dit?
    Bijkomende vraag, als ik hier een reactie krijg, krijg ik daar dan een melding van?
    THX.
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Je kunt https://tdeecalculator.net/ gebruiken. De uitleg op de site (Engelstalig wel) helpt je hierbij :)
    Je kunt 200kcal onder je TDEE eten en dan zou je af moeten vallen (of je registreert niet helemaal correct).
    Succes.
  • VanessaM1977
    VanessaM1977 Berichten: 4 Member
    januari 2020 aangepast
    Opties
    THX
  • daantjuh81
    daantjuh81 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo, ik heb de app net geinstalleerd en wil morgen ermee aan de slag gaan. Ik worstel al jaren met afvallen. In het begin gaat het goed, maar wil het nu echt volhouden. Ik wil er 30 kg af, al ben ik al blij als 10kg mij gaat lukken. Ik moet nog even ontdekken hoe alles hier werkt hoor! Groetjes, Danielle
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    Hoi Danielle welkom.
    Succes met het afvallen.
    Ik merk wel als je je voeding bijhoud in de app je dit veel bewuster maakt van wat je allemaal eet.

    je mag me altijd toevoegen,

    groet
    Vincent
  • blok_simone
    blok_simone Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo allemaal,

    Ik heb de app al jaren, maar nu al sinds september echt fanatiek bezig. En ik schaam me dood...vandaag pas ontdekt dat dit forum bestaat 😳😬
    Ben tot nu 9 kilo kwijt. Ik begon met 84 kilo in september.
    Ik heb een iPhone en iWatch, die zijn gekoppeld aan elkaar en aan deze app.
    Nu snap ik iets niet. De gezondheid app op de iPhone geeft meer calorieverbruik aan dan in MFP. Kan iemand mij dat uitleggen?😬
    Ook heb ik runkeeper, die gebruik ik als ik ga wandelen. Die staat ook gekoppeld aan deze app, maar ook met de gezondheid app op de iPhone. Na de wandeling geeft ie in MFP activiteiten 2 keer de wandeling aan. En van de gezondheid app én van de Runkeeper app. Snap er niks van. Doe denk ik iets niet goed??

    Verder ben ik heel blij met deze app. Ben me er veel meer bewust van wat ik binnenkrijg. Normaal at ik veel ste veel, maar MFP remt me af👍🏻

    Groetjes,
    Simone
  • vvroegop
    vvroegop Berichten: 120 Member
    Opties
    @blok_simone Ik heb zelf geen I-Phone maar een Samsung. Daar staat Samsung Health op en ik gebruik zelf Strava nog. Als ik deze beide koppel aan MFP dan sturen ze allebei hun data naar de app zodat het dubbel telt. Ik heb op een gegeven ogenblik 1 app ontkoppelt(Samsung Health) en alleen door gegaan met strava dat ging prima.
  • michelveenstra
    michelveenstra Berichten: 2 Member
    Opties
    Goedemiddag. Michel,44 jaar. Ik doe mee met het droogtrainen programma om verbeteringen in mn levensstijl aan te brengen en echt die stappen te maken. Alvast dank voor de inspiratie
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    januari 2021 aangepast
    Opties
    Goedemiddag. Michel,44 jaar. Ik doe mee met het droogtrainen programma om verbeteringen in mn levensstijl aan te brengen en echt die stappen te maken. Alvast dank voor de inspiratie
    Welkom en succes! Heb je precieze doelen? Des te beter je deze waarschijnlijk kunt halen!
  • michelveenstra
    michelveenstra Berichten: 2 Member
    Opties
    11,11 kilo afvallen. Ben gelukkig lang dus valt op zich niet op dat ik "zware botten" heb. Maar wil vooral ook weer meer energie hebben. Hele concrete doelen in het programma. Heb mn behoeften berekend en macro's en track ze nu. Gaat best goed eigenlijk
  • jilypiessens
    jilypiessens Berichten: 2 Member
    Opties
    Hoi. Ik ben Jily. Zou 40 kg willen afvallen.
    Begonnen met het droogtrainenprotocol.
    Dus begonnen met m'n food te tracken. Hoop mijn doel te bereiken en terug een gezond leven te kunnen hebben.
    De eerste stappen zijn gezet. Nu nog volhouden.
  • niekiepiekie
    niekiepiekie Berichten: 2 Member
    Opties
    Hallo allemaal!

    Ik ben nieuw hier op MFP!
    Sinds vorig jaar mrt 2020 mijn relatie na 1,5 jr uitging besloot ik het roer om te gooien!
    Echter kwam lockdown 1 en stagneerde m’n proces. Ben toen wel blijven bewegen. In november was ik de stagnatie zat en besloot ik een personal trainer te zoeken. Iemand die me de welbekende schop onder m’n kont kon geven. En dit wierp z’n vruchten af. Door niet extreem snoepen (uiteraard soms wel wat lekkers gewoon omdat t mag!) regelmatig te eten (& dit bij te houden) en door 3-5x te sporten. Ik kan nu zeggen dat ik van 94.4 nr 82.1 ben gegaan. Ben dus ruim 12 kg kwijt. Doel is 75 voor een gezonde bmi en gezond gewicht. Blijf helaas nu weer beetje hangen op de 82. Tips zijn uiteraard welkom! 😉

    Ik hoop door mijn verhaal te delen ook jullie te inspireren dat het ook kan zonder te diëten. Zolang je maar blijft geloven in jezelf en in je eigen kracht kunt omzetten in motivatie en doen!☺️ Tot zo ver mijn verhaal!
    Liefs
    Danique
  • MaureenSlinger
    MaureenSlinger Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo allemaal, net premium lid geworden. Ik wil proberen met bewustwording heel veel kilo’s af te vallen. Ik volg hiervoor een speciaal boek via Facebook, ben er erg tevreden over, maar wat extra controle van voedingsmiddelen is nooit weg. Nu nog beginnen met sporten, dat wil nog niet zo lukken helaas... ik ga ervoor
  • sharonpenn97
    sharonpenn97 Berichten: 1 Member
    Opties
    Hi allemaal! Mijn naam is Sharon, 24 jaar. Al mijn hele leven ben ik te zwaar. Ik heb altijd gezegt; ik wil nooit meer 80 kilo wegen. En als je dan op de weegschaal staat en deze geeft 79.8 aan doet dat wel een beetje pijn. Dus het roer moet om. Ik ga mezelf focussen op gezonde voeding en meer beweging
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Hoi Maureen en Sharon, welkom en succes!
  • Melissvegan
    Melissvegan Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo !

    Na een halfjaar ben ik weer terug om de laatste 8,3 kg er weer af te krijgen!
    Zou het leuk vinden om mensen te volgen en recepten te delen, elkaar te steunen!

    we can do it everyone!
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Hi Melis, welkom en succes!
  • guidorombaut
    guidorombaut Berichten: 1 Member
    Opties
    Hoi, ik ben Guido en ben 59 jaar. Ik wil een 5 tal kilo afvallen. In 2016 ben ik begonnen met start to run en loop zo een 40 tal kilometer per week. Van het lopen val ik niet echt af en met het ouder worden komen de kilotjes er terug vlot bij. Dus ga ik proberen wat meer op men voeding te letten. Succes allemaal
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Hey Guido, welkom en succes!
  • isauraaaaa7
    isauraaaaa7 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hey, Ik ben Isaura. Ik ben ook nieuw hier :)
    Lijkt me een gezellige groep hier! Wat leuk! Kijk ernaar uit jullie beter te leren kennen :)
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,446 MFP Moderator
    Opties
    Hi Isaura, welkom en succes! :)
  • isauraaaaa7
    isauraaaaa7 Berichten: 4 Member
    Opties
    Hi Laurens, bedankt! Jij ook succes! Hoe gaat het met jou/jullie?
  • annamkingma
    annamkingma Berichten: 1 Member
    Opties
    Hallo! Ik ben Anneke, 29 jaar en 18 kg afgevallen met WW. Ik weeg nu 81,5 kg en ben 1.78 lang. Het zou mooi zijn als ik uiteindelijk kan stabiliseren op 78 kg, maar ben hier ook al ontzettend blij mee. Doordat ze bij WW het één en ander veranderd hebben, ben ik daar gestopt. Nu begonnen met mijn voeding en beweging bij te houden in MFP. Wat werkt voor mij is koolhydraatbeperkt eten. Mijn huid en humeur heeft er veel profijt van om vooral minder suiker te eten, maar er van afblijven blijft een uitdaging!

    Ik hoop hier het een en ander bij te leren.