Sportschool dicht door corona, thuis sporten? — Dutch (Netherlands)

Sportschool dicht door corona, thuis sporten?

Opties
Nu door corona het leven stil valt, sluit ook de sportschool. Mijn normale routine was in de sportschool een uurtje te sporten. Maar dat valt nu weg.
Vanochtend dus maar wezen hardlopen. Zit er over na te denken, voor de kracht, een Nintendo switch met fit ring te kopen.

Iemand ervaring met de ring? Of andere suggesties voor thuis krachtsport?

Laat maar weten!
«1

Reacties

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik denk persoonlijk dat krachttraining niet te vervangen is door een nintendo. Je kunt een set DB's aanschaffen en de basics doen als squats, pushups en rows, maar dat is dan echt alleen als nood scenario.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    Ik heb gewichten thuis. Je kan ook wat bodyweight oefeningen zelf doen zoals push ups, dippen, squats met dumbells, buikspieroefeningen etc maar dan houd het wel op. Niet te vergelijken met de apparatuur en gewichten die je op de sportschool hebt maar je moet iets.
    Ik zoek vanavond mijn hardloopschoenen weer op en mijn racefiets hangt gepoetst dus cardio is zeker geen probleem.😄😄
  • ilseverhees
    ilseverhees Berichten: 39 Member
    Opties
    Alles maar naar beneden gehaald.. code rood 🤣
  • corneaarts
    corneaarts Berichten: 703 Member
    Opties
    Ik heb 2 dumbels, een fitness mat en een ab roller.
    Mijn eigen gewicht en hardloop schoenen.
    Gewoon in beweging blijven.
    Beetje creatief zijn.
    Hiit trainingen zat op youtube
  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    Als je een garage, auto en grote flessen water of emmers hebt staan heeft Alan Thrall op youtube wel suggesties om thuis te trainen 😜.
  • lindav33
    lindav33 Berichten: 5 Member
    Opties
    Met een trx kun je thuis ook veel goede oefeningen doen. En een set gewichten is ook handig.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @lindav33 zei:
    > Met een trx kun je thuis ook veel goede oefeningen doen. En een set gewichten is ook handig.

    Een TRX zou top zijn.......alleen geen idee waar ik die zou kunnen bevestigen. Als je hem goed gebruikt hang je er met je volle gewicht in. Leuk als je een garage hebt inserdaad want alleen daarmee kan je alles aanpakken.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    > @raaab666 zei:
    > Als je een garage, auto en grote flessen water of emmers hebt staan heeft Alan Thrall op youtube wel suggesties om thuis te trainen 😜.

    Ik zal het eens opzoeken :)
  • Kimmetje1511
    Kimmetje1511 Berichten: 1 Member
    Opties
    Ik weet dat een kennis van mij leuke ervaringen heeft met de Fit Ring, maar het is geen volwaardige training. Het leek ons leuk voor de kinderen, maar dat ding is overal uitverkocht/niet leverbaar. Ik vind zelf de training app van Nike ook wel fijn.
  • Friedaxxxxx
    Friedaxxxxx Berichten: 43 Member
    Opties
    Ik heb de app SWEAT en dat bevalt goed. Ik doe het programma FIERCE.
  • vallieveropdanaf
    vallieveropdanaf Berichten: 90 Member
    Opties
    Ik doe nu een online bootcamp, nederland in beweging en een krachtsportapp
  • temetnosce73
    temetnosce73 Berichten: 4 Member
    Opties
    Ik doe een HIIT van OptimaVita (in mijn geval voor beginners omdat ik weer aan het opbouwen ben) op Youtube. Het enige dat je nodig hebt is een matje en een stoel, ik en nog zweten ook! 👍🏼👍🏼
  • ruudsint
    ruudsint Berichten: 26 Member
    Opties
  • LaurensE1
    LaurensE1 Berichten: 1,452 MFP Moderator
    Opties
    Sportscholen mogen nu buiten beginnen. Een petitie gaat niet veel uithalen denk ik. Laten we gewoon de adviezen opvolgen en niets overhaasten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    True, alleen ben ik flabergasted dat je straks vanaf 1 juli gezellig met 100(!) man bij elkaar mag zijn, maar de sportscholen tot maar liefst 1 september hun deuren gesloten moeten houden. Ze krijgen niet eens de kans om te laten zien dat alle maatregelen gehandhaafd kunnen worden of dat ze plannen hebben hoe ze dit 'nieuwe' normaal kunnen vormgeven; niets van dat alles. Daar komt ook nog bij; er is verschil in sportscholen. Ikzelf train in een CrossFit box, waar er sowieso altijd al met een inschrijfsysteem wordt gewerkt, dus controle op populatie, en er meer dan voldoende ruimte is om te trainen. Dat ze dit soort locaties op slot laten tot maar liefst 1 september is bespottelijk.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    True, alleen ben ik flabergasted .......... Dat ze dit soort locaties op slot laten tot maar liefst 1 september is bespottelijk.

    Inderdaad. Flabbergasted en bespottelijk. Je haalt me de woorden uit de spreekwoordelijke mond!
    De horeca wel open? Ja, met beperkingen, uhuh.. half Nederland zit zich daar vol te stouwen... En tussen twee gangen door gaat men dan even roken.. om vervolgens iemand in het gezicht te rokershoesten...

    "Ze" (Den Haag) zijn bang voor "hijgen" in de sportschool.. Alsof ik iemand in z'n gezicht ga staan hijgen?! En inderdaad ook hier heeft de sportschool overal markeringen aangebracht, werken ze met een app om je te kunnen aanmelden, kunnen ze de luchtcirculatie op alle mogelijke manieren aanpassen en zijn er allerlei protocollen beschikbaar. Ik vrees echter dat de "zittende macht" zelden een sportschool van binnen ziet of heeft gezien. Dat klinkt als een vooroordeel, en dat is het eigenlijk ook... :D Onbegrijpelijk dat er niet meer maatwerk wordt geleverd. Ik vond het pleidooi van Arie Boomsma vorige week ergens bij Op1 (geloof ik) een prima pleidooi. En ik begreep dat er gisteren overleg is geweest tussen de koepel van sportscholen en Den Haag... Ben zeer benieuwd of daar nog wat uit komt. Net als het Kort Geding dat 20 mei dient voor de rechter in Den Haag; is aangespannen door een keten (BigGym) uit Noord-Holland.


    Ik realiseer me dat ik wellicht enigszins ongenuanceerd uit de hoek kom, maar neem het me niet kwalijk s.v.p. o:)

  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    .... Dat ze dit soort locaties op slot laten tot maar liefst 1 september is bespottelijk....

    Nou @itzhanne82 .. Let's keep our fingers crossed for one more week! Ik hoor zojuist dat het OMT volgende week met een advies komt inzake het al dan niet eerder (dan 01-09) openen van de sportscholen. Van Rijn heeft vorige week inderdaad overleg, op afstand weliswaar ( ;) ) gehad met de koepel van sportscholen en naar aanleiding daarvan een verder onderzoek en overleg gelast.
    Volgende week komt het OMT met een (bindend?) advies..... Had zelf vurig gehoopt vandaag om 19.00 meer te horen, maar goed. "Die 7 dagen kunnen er dan ook nog wel bij..."

  • rddd8
    rddd8 Berichten: 35 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Sportscholen mogen nu buiten beginnen. Een petitie gaat niet veel uithalen denk ik. Laten we gewoon de adviezen opvolgen en niets overhaasten.


    En alles maar over je heen laten komen, omdat het kabinet wat beslist? In een democratisch land heeft het volk ook wat te zeggen. Het is absurd dat sportscholen pas in september open mogen. Samen met de sekswerkers etc? Dat ze die twee dingen onder 1 categorie laten vallen is al te gek voor woorden.
    Maar goed, gelukkig gaan ze inderdaad zoals @ErwinJ70 dat ook vermeld het opnieuw bekijken of het wellicht eerder open kan.
  • Manga23
    Manga23 Berichten: 395 Member
    Opties
    > @LaurensE1 zei:
    > Sportscholen mogen nu buiten beginnen. Een petitie gaat niet veel uithalen denk ik. Laten we gewoon de adviezen opvolgen en niets overhaasten.

    Tja.....ook mijn sportschool bied buiten lessen aan maar optimaal is het zeker niet......ze kunnen niet alles van binnen naar buiten slepen, we zitten midden in een woonwijk dus gezeur van omwonenden......Ik betaal braaf mijn gezins abonnement door hopend dat mijn sportschoolhouder (Geen mega keten) het red.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Vanaf morgen heeft onze crossfit box 2x 45min. aan open gym (vrij trainen) op het rooster gezet. Je kunt je voor 1x 45 per dag inschrijven, dus mijn coach heeft al een programma opgesteld wat hopelijk in die 45 min. past. Het is in ieder geval iets. Sinds dat de Corona heerst train ik nog altijd met mijn vriendin samen in mijn tuin, maar staat niet gelijk aan mijn powerlift schema. Nu we in het weekeind, ook al is het maar beknopt, barbell werk kunnen doen is in ieder geval iets.
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    ..... Nu we in het weekeind, ook al is het maar beknopt, barbell werk kunnen doen is in ieder geval iets.

    En? Heb je er ondanks de beperkingen van kunnen genieten en ben je lekker aan het trainen geweest? :)

  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ik heb sowieso door blijven trainen, alleen zonder hip thruster en barbell. Voelde goed. Ben sowieso kracht kwijt maar die bouw ik wel weer op. 😎
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    Gaat redelijk snel is mijn ervaring. Goed om te lezen iig . 💪👍
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    mei 2020 aangepast
    Opties
    Ik weet niet of je insta hebt, maar je kunt alles volgen op mijn pagina :smile: https://www.instagram.com/1982hanne/
  • ErwinJ70
    ErwinJ70 Berichten: 53 Member
    Opties
    > @itzhanne82 zei:
    > Ik weet niet of je insta hebt, maar je kunt alles volgen op mijn pagina :smile: https://www.instagram.com/1982hanne/

    Geen insta, noch FB. LinkedIn, maar dat is zakelijk... ;)
    Maar zal eens een kijkje wagen als dat kan zonder account. ;) Leuk!