Ingrid-Marie mezelf effe voorstellen — Dutch (Netherlands)

Ingrid-Marie mezelf effe voorstellen

Opties
Hoi iedereen
Ik ben Ingrid-Marie, 53j en mama van 3 kinderen. Sinds mijn 49 in instant menopauze door een operatie. 2j bleef ik nog op mijn ideale gewicht (58/60), maar sinds november gaat het de verkeerde kant op. Heb ook medicijnen moeten nemen, waardoor ik meteen aan gewicht toeneem. Ook water retentie. Nu ben ik dus beland op 65,5. Kledij past mij niet meer goed en persoonlijk voelt ik er mij niet lekker bij. Dus ga ik opnieuw maar mijn calorieën tellen. Intermittent fasten doe ik sowieso al jaren, maar mijn voeding is niet meer de gezondste. Gemak en financiële redenen
Eigenlijk weet ik prima wat ik moet doen, heb mijn kennis doorgegeven aan mijn zoon en hij is 10kg afgevallen hiermee. Nu moet ik het zelf ook weer gaan toepassen, gek toch? 🙃
Alleen is het wat moeilijker geworden door de menopauze en fysiek ben ik ook wat achteruit gegaan. Ik heb nl. Ehlers-Danlos syndroom type 3, CVS, Fibro, RA, vastgezette rug en nek, kapotte knie. Toch beweeg ik nog veel. Ga ik wandelen met mijn jonge hond Mona, kruising Labrador en Berghond. Alleen lukt het niet altijd om elke dag lange afstanden te gaan stappen, toch doe ik mijn best om minstens 40min. /dag haar uit te laten en samen te genieten.
Wat nog speelt is stress, ik kom er blijkbaar niet zo goed van af.
Steun, receptjes ( pescotariër ) en adviezen zijn welkom! 😊
Fijne dag verder.
Groetjes IM

Reacties