Pannenkoeken — Dutch (Netherlands)

Pannenkoeken

Opties
Minion_training_program
Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
augustus 2015 aangepast in Recepten
Hallo allemaal,

Gisteravond hadden we pannenkoeken als avondeten, en zoals eigenlijk altijd hebben we dan beslag over. Dus dat bakken we op en eten we de volgende dag op (koud of ff opwarmen)

Nu gebruik ik het volgende recept voor (bijna altijd) 10 pannenkoeken:
500 ml magere melk
2 eieren
250 gram bloem
en 1 gram zout

Dit mixen tot een goed beslag en dan lekker pannenkoeken bakken (speciale tefal pan voor).
Nu vroeg ik me af, heeft iemand er ervaring mee om hier extra eiwitten aan toe te voegen dmv eiwitpoeder?

Ik heb ook van die speciale eiwitpancakes poeder keer gekocht bij Body&Fit, maar ten eerste krijg ik deze nooit mooi gebakken, echt heel apart, maar het is zo, terwijl ik toch behoorlijk goed pannenkoeken kan bakken over het algemeen. En ten tweede vind ik de smaak niet echt heerlijk.

Zou ik bijvoorbeeld 1 of 2 scheppen eiwitpoeder kunnen toevoegen bij mijn normale recept? Of misschien eiwit kopen in supermarkt (las ergens dat ze dat tegenwoordig ook verkopen, is weer iets wat overgewaaid is uit Amerika) en dat toevoegen?

Geen idee of ik namelijk de pannenkoeken nog wel goed krijg op die manier.

Nu kan ik het natuurlijk gewoon proberen, en dat ga ik van de week denk ik ook nog doen, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Vanmorgen heerlijk de pannenkoek samen met aardbeien erop gegeten als ontbijt en dat smaakt naar meer. Maar daarnaast toch ff shake genomen voor wat eiwit, want 1 pannenkoek met mijn recept is maar iets van 6 eiwitten
«1

Reacties

  • fxmhaast
    fxmhaast Berichten: 189 Member
    Opties
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    augustus 2015 aangepast
    Opties
    Hey dank je wel. Die site ook maar meteen opslaan voor andere ideeën :smiley:
    Diegene zonder eiwitpoeder ziet er ook goed uit, helaas wel havermout erin. Dus daar zal ik ff iets anders op moeten verzinnen

    Die van XXL zoiets heb ik dus, maar daar ben ik geen fan van

    Ook zit daar havermout in bij die van XXL dus helaas zal ik die niet doen
  • johan346
    johan346 Berichten: 23 Member
    Opties
    Ik maak graag havermout pannenkoeken, maakt ze toch net iets gezonder. Weliswaar krijg je dan meer vezels binnen en niet meer eiwitten, maar wellicht leuk om toch eens te proberen.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ik lust absoluut geen havermout, dus helaas
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Ik maak ook altijd havermoutpannekoeken. Ik ben een beetje verslaafd aan havermout mede door de G.I.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Je bent verslaafd aan havermout omdat het een lage G.I. heeft? Je bent toch verslaafd aan iets omdat iets lekker is?
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Wat is er mis met een gewone pannekoek? Waarom extra eiwit erin? Je kunt je eiwitten ook op een andere manier binnenkrijgen, toch? Gewoon uit melk, vlees...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Wil graag eens proberen met pannenkoek ontbijten, maar dan wel wat gezondere variant.
    Daarnaast, als ik 1 gewone pannenkoek eet, vult dit voor mij niet. Het extra eiwit zorgt voor een meer verzadigd gevoel

    Ben er overigens achter dat het niet zozeer havermout is wat ik niet lust, maar echt Brinta wat ik niet lekker vind.
    Heb nieuwe bars gekocht en daar zitten ook oats in, dus havermout, en ontbijt ook altijd met muesli (havermout met rozijnen, en noten)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    ik weet niet hoe je je pannenkoeken maakt. maar mischien kun je er wat havermout door mengen, om aan de smaak te wennen. kun je t beslag even in de blender doen, omdat havermout erg grof is. Boekweitmeel schijnt ook erg gezond te zijn, maar heeft wel een sterke (grond ) smaak
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Goed idee om het idd te mengen in beslag.
    Word die toch ook hartiger van.

    Ga wel eens experimenteren en laat resultaten wel weten :smile:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    nee dat idee heb ik niet dat het hartiger wordt. maar je kunt altijd kruiden zoals kaneel en kardemon ( of speculaaskruiden) toe voegen. Dat doe ik veel, zelfs in mn koffie hahaha
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Wat ik ook veel doe is havermout in de blender toevoegen bij een smoothie. Dan krijg je veel koolhydraten in je smoothie, en t geeft een meer verzadigd gevoel.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    ja bedoelde verzadigd gevoel ipv hartig haha. Kon alleen blijkbaar niet op het woord komen (tis nog vroeg :P)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    ja zeker meer verzadigd
  • TessaFitxx
    TessaFitxx Berichten: 10 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Ik gebruik kokosmeel of amandelmeel, bevat meer eiwitten dan gewoon bloem en is gezonder;)
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Maar is wel veel calorierijker... :wink:
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    TessaFitxx schreef: »
    Ik gebruik kokosmeel of amandelmeel, bevat meer eiwitten dan gewoon bloem en is gezonder;)

    Vind prijs daarvan echt belachelijk veel duurder, voor dat kleine beetje voordeel in eiwitten, maar dat is mijn mening
  • TessaFitxx
    TessaFitxx Berichten: 10 Member
    Opties
    Klopt! Maar wel meer voedingsstoffen. Het is maar net wat je wil ))
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Als men wil afvallen kijk je het beste naar kcal (naast de voedingsstoffen uiteraard).
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    OKE daar gaan we weer (zuchtttttttt) LAAT IEDEREEN LEKKER VRIJ IN ZIJN/HAAR MENING
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    daarom zei ik al bewust erachter, naar mijn mening!

    @itzhanne82
    Bloem of amandelmeel zou me qua kcal niet zo veel uitmaken, dat compenseer ik ergens anders dan wel weer mee. Broodje minder op dat soort dagen.

    Ging mij meer om het financiële aspect in deze.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Gezond eten is nu eenmaal duurder dan ongezond eten (helaas) Weet je wel de gezonde vis bij de visboer enz.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    OKE daar gaan we weer (zuchtttttttt) LAAT IEDEREEN LEKKER VRIJ IN ZIJN/HAAR MENING
    Jemig, doe eens even lekker normaal! Ik val toch niemand aan man! Ik zeg alleen dat het voor afvallen beter is te kijken naar kcal ipv voedingswaarde... en amandel- en kokosmeel zijn gewoonweg calorierijk... Jeez...
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Gezond eten is nu eenmaal duurder dan ongezond eten (helaas) Weet je wel de gezonde vis bij de visboer enz.

    Niet voor niets dat er steeds meer mensen zijn met overgewicht.

    Als je moet rondkomen van een uitkering (om wat voor reden dan ook) Dan is gezonde voeding gewoon niet betaalbaar en kies je al snel voor de verpakte producten.

    Ik zit gelukkig niet in die situatie, maar kan het me niet permitteren om alleen maar gezonde voeding te eten (helaas)
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Vertel me eens wat volgens jou gezonde voeding is. Ik vind het klinkklare onzin dat mensen met een uitkering niet gezond kunnen eten.