calorieën innemen en meer calorieën verbruiken - Pagina 3 — Dutch (Netherlands)

calorieën innemen en meer calorieën verbruiken

Opties
13

Reacties

  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Mag ik vragen waarom je je voedsellogboek nu verborgen hebt?
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Het belang van zelf je producten invoeren is , omdat er erg veel fouten zitten in de producten die je op MFP vind.
  • Commot
    Commot Berichten: 168 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    19Betty50 schreef: »
    Hoezo is Cambridge heel erg? Als dat zo erg is, begrijp ik niet dat het hier in deze lijst voorkomt.
    Welke lijst bedoel je? Al je de database van MyFitnessPal bedoeld, daar kan iedere gebruiker items aan toevoegen.
    19Betty50 schreef: »
    En wat is er onnauwkeurig aan als je 90 procent van de artikelen scant? Dat is toch beter dan dat ik het handmatig invul of niet soms?
    En omdat iedereen gegevens kan toevoegen is er geen garantie dat wanneer je een barcode scant de gegevens ook daadwerkelijk kloppen. Het klopt wellicht vaker dan als je gewoon op productnaam zoekt, maar er staat genoeg foute informatie in de MyFitnessPal database, al is het maar dat iemand een typfout heeft gemaakt. Altijd even checken met wat er op de verpakking staat dus.
    19Betty50 schreef: »
    De gewichtstoename kan natuurlijk ook nog liggen in het feit dat ik sinds zondag geen stoelgang heb gehad. Of zie ik dat fout?
    Kan inderdaad. Fluctuaties over korte periodes zijn niet veelzeggend. Over een periode van een aantal weken kan je beter de echte trend zien.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    En wat is er onnauwkeurig aan als je 90 procent van de artikelen scant? Dat is toch beter dan dat ik het handmatig invul of niet soms?
    Betty, het gaat erom dat je aangeeft dat je met 1200 calorieën aankomt. Theoretisch en volgens de wet van de thermodynamica (met je BMR in ogenschouw) is dit gewoonweg NIET mogelijk. Het nadeel van scannen of producten uit de MFP database (dus zoeken naar producten en dan de hoeveelheid invoeren) klopt voor 99% niet. Dit resulteert dus in een onjuiste registratie en je perceptie dat je dénkt 1200, 1000 of 1400 te eten. In werkelijkheid overschatten mensen hun inname met soms boven de 300 of 400 calorieën... Daarom hameren wij er ook op om eerst zélf alle producten aan te leggen, zodat je precies weet wát je neemt.
    Die koekjes en snoepjes heb ik genomen omdat ik anders de dag niet kan afsluiten.
    Je kunt je calorieën beter opvullen met voedzame producten. Als je stoelgang al niet al te best is, voegen dit soort producten daar niet veel aan toe. Je kunt beter een extra schep aardappels of groente nemen bijvoorbeeld.

    Je bent je er tevens van bewust dat je af en toe op je eigen quotes aan het reageren bent? :confused:
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Die koekjes en snoepjes heb ik genomen omdat ik anders de dag niet kan afsluiten

    Neem dan fruit ,noten , chocolade van 70 a 85 % , magere kwark etc.

    En kies voor de stoelgang koolhydraten uit volkoren producten .
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    ik stop met deze discussie.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    wat een geneuzel
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    jammer dat je deze discussie niet kunt verwijderen...
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Betty, hoezo is dit geneuzel? Als je al het advies in de wind slaat, maar wel blijft klagen dat je niet afvalt dan lijkt MFP niet helemaal de geschikte plek. We dragen allerhande oplossing aan voor je probleem en dan vind je het geneuzel. Erg jammer.
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Betty, hoezo is dit geneuzel? Als je al het advies in de wind slaat, maar wel blijft klagen dat je niet afvalt dan lijkt MFP niet helemaal de geschikte plek. We dragen allerhande oplossing aan voor je probleem en dan vind je het geneuzel. Erg jammer.

    Mooi gezegd ;)

  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Jongens, jongens (en meisjes). Bedenk nou eerst eens dat een geschreven woord heel anders over kan komen dan dat je bedoelt. Ik moet zeggen dat ik Betty wel begrijp: ze krijgt ineens een lawine van kritiek over zich heen. Waarschijnlijk niet als kritiek bedoeld, maar zo komt dus wel bij haar over (en bij mij ook).

    @Betty: je hebt al meerdere keren aangegeven dat je een zeer trage stoelgang hebt en daarvoor ook bij een dokter loopt. Misschien dat je je pogingen tot afvallen eens met hem kan bespreken. En wat mij nu zo opkomt, is dat je je voortaan weegt, nadat je goed naar het toilet bent geweest. Want inderdaad: als je er alleen maar van alles in stopt, en er gaat niks uit dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je niet afvalt... Maar goed, ik ben blondt he!
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    19Betty50 schreef: »
    Ik ben nieuw hier, maar weet wel dat je meer calorieën moet verbruiken dan je aan calorieën opeet.
    Met deze app Myfitnesspal.nl gekoppeld aan de app Endomondo.com krijg je echt een heel goed inzicht in waar je mee bezig bent. Zo kun je telkens je doel bijstellen.
    Mijn doel komt uit op 1200 calorieën en dat betekent dat ik 1300 of 1400 calorieën moet verbruiken als ik wil afvallen. Dat is best veel, maar door 15 km te lopen in een rustig tempo heb ik dat gehaald. Vandaag heb ik niets gedaan, dus heb ik mijn doel bijgesteld op 1.000 calorieën. Ik hoop dat ik het goed doe. In ieder geval is het resultaat 2,1 kilo in 4 dagen.
    Is mijn redenering de juiste? Graag reacties.

    Hiermee is Betty deze topic begonnen, Ze schrijft "Graag reacties" en als ze die dan krijgt bestempeld ze dat als geneuzel. En vind zeker niet dat zij een lawine van kritiek over zich heen gekregen heeft. Er is mijns inziens alleen maar met haar meegedacht met de bedoeling haar te helpen
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Kan en moderator hier een slotje op gooien, zoals Betty ook al vroeg?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Weet je wat het denk ik ook is, ik steek ook wat energie in iemand's issue... ik help haar haar BMR uit te rekenen, zoek dingen op en het frustreert dan ook als het ineens wordt afgedaan als geneuzel. Kijk, ik krijg dan de indruk dat als iets ineens moeite kost of tijd, dat mensen daar dan geen zin in hebben... en dan denk ik... nou, dan niet en zoek het het ook uit. Kijk Betty komt met een vraag hier en vraagt om reacties, die heeft ze gekregen.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    Ten eerste: ik klaag niet dat ik niet afval, want ik val wel af. Als ik zeg dat ik onder behandeling ben van een internist i.v.m. mijn stoelgang, dan hoef ik hier geen adviezen te hebben die gaan over het eten van vezels e.d. Dat station is allang gepasseerd en wordt via de internist aangepakt. En ik kan je meedelen dat ik zelfs niet naar de wc kan na een kuur die men moet doen als je voor een darmoperatie staat. Toen ik voor darmonderzoek moest ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis en zelfs na de kuur van 1 dag en 1 nacht en daarna 3 klysma's kon het onderzoek pas plaatsvinden. Deze darmproblemen worden met de internist besproken en via hem wordt daar iets aan gedaan.
    Ik wil graag open staan voor adviezen, maar als iedereen door elkaar praat en met elkaar, dan is dat verwarrend voor de persoon in kwestie. Ook vind ik myfitnesspal absoluut niet duidelijk met hun informatie over hoe te beginnen met je account. Zo weet ik ook niet wat jullie bedoelen met een database. Dussss
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    @Betty: je hebt al meerdere keren aangegeven dat je een zeer trage stoelgang hebt en daarvoor ook bij een dokter loopt. Misschien dat je je pogingen tot afvallen eens met hem kan bespreken. En wat mij nu zo opkomt, is dat je je voortaan weegt, nadat je goed naar het toilet bent geweest. Want inderdaad: als je er alleen maar van alles in stopt, en er gaat niks uit dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je niet afvalt... Maar goed, ik ben blondt he![/quote]

    @Ave1969: Kijk, de leek onder ons begrijpt enigszins wat er aan de hand is. Maar het station dokter/huisarts is al lang voorbij. Ik loop al zo'n 30 jaar met dit probleem en ben al sinds jaar en dag onder behandeling van de internist en er zijn zelfs internisten uit het buitenland die zich er mee bezig houden. Wegen nadat ik eens goed naar de wc (dat ken ik niet) ben geweest scheelt inderdaad soms 2 kilo. Jouw opmerking dat je het logisch vindt dat je niet afvalt als er niks uitkomt, is geen blonde opmerking, want dat klopt wel.
    Waar ik vooral informatie over wilde hebben is of mijn gedachtegang juist was: meer calorieën verbranden dan dat je opeet. Dat was de issue.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    19Betty50 schreef: »
    Ik ben nieuw hier, maar weet wel dat je meer calorieën moet verbruiken dan je aan calorieën opeet.
    Met deze app Myfitnesspal.nl gekoppeld aan de app Endomondo.com krijg je echt een heel goed inzicht in waar je mee bezig bent. Zo kun je telkens je doel bijstellen.
    Mijn doel komt uit op 1200 calorieën en dat betekent dat ik 1300 of 1400 calorieën moet verbruiken als ik wil afvallen. Dat is best veel, maar door 15 km te lopen in een rustig tempo heb ik dat gehaald. Vandaag heb ik niets gedaan, dus heb ik mijn doel bijgesteld op 1.000 calorieën. Ik hoop dat ik het goed doe. In ieder geval is het resultaat 2,1 kilo in 4 dagen.
    Is mijn redenering de juiste? Graag reacties.

    Hiermee is Betty deze topic begonnen, Ze schrijft "Graag reacties" en als ze die dan krijgt bestempeld ze dat als geneuzel. En vind zeker niet dat zij een lawine van kritiek over zich heen gekregen heeft. Er is mijns inziens alleen maar met haar meegedacht met de bedoeling haar te helpen

    Ja inderdaad Jan, mijn vraag is of mijn redenering de juiste is. Meer calorieën verbruiken (sporten) dan je opeet. Ik heb nog steeds geen idee of dat een juiste gedachtegang is. Zo niet, hoe moet je het dan doen?
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Ja, je beredenering is juist... daarnaast hebben het al gehad over dat je BMR rond de 1350 ligt en je dus zeker met 1200 moet afvallen. jij zegt dat dit niet het geval is en daarop hebben wij al aangegeven dat dit niet mogelijk is. Daarna hebben we in je logboek gekeken en is ons opgevallen dat je de database van MFP hanteert en dit 9 van de 10x niet correct is. Daar hebben we aangegeven dat je het beste je eigen database kunt aanleggen, wat ik tevens al heb aangegeven HOE je dit kunt doen (dus even terug scrollen). Omdat je tevens problemen hebt met je stoelgang hebben we enkel geopperd om koekjes en snoepjes te wijzigen in vezelrijke producten. Want ondanks dat je aangeeft hier al bij een internist te lopen, krijg je bar weinig vezels binnen... Ik denk dat je nog niet eens aan de 10gr komt, terwijl een gezond iemand tussen de 30-40gr vezels binnen dient te krijgen.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Weet je wat het denk ik ook is, ik steek ook wat energie in iemand's issue... ik help haar haar BMR uit te rekenen, zoek dingen op en het frustreert dan ook als het ineens wordt afgedaan als geneuzel. Kijk, ik krijg dan de indruk dat als iets ineens moeite kost of tijd, dat mensen daar dan geen zin in hebben... en dan denk ik... nou, dan niet en zoek het het ook uit. Kijk Betty komt met een vraag hier en vraagt om reacties, die heeft ze gekregen.

    Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn gesteld vraag.
  • ave1969
    ave1969 Berichten: 336 Member
    Opties
    Jouw vraag: Mijn doel komt uit op 1200 calorieën en dat betekent dat ik 1300 of 1400 calorieën moet verbruiken als ik wil afvallen. Dat is best veel, maar door 15 km te lopen in een rustig tempo heb ik dat gehaald. Vandaag heb ik niets gedaan, dus heb ik mijn doel bijgesteld op 1.000 calorieën. Ik hoop dat ik het goed doe. In ieder geval is het resultaat 2,1 kilo in 4 dagen.
    Is mijn redenering de juiste? Graag reacties.

    Mijn mening hierover:
    Het doel (in deze vraag 1200 kcal) is al minder dan dat je nodig hebt om op gewicht te blijven. Je krijgt zo dus al minder binnen dan dat je nodig hebt en je zou wat dat betreft niet te hoeven sporten. Echter, 1200 kcal is vrij weinig en niet altijd te doen. Dan eet je bv. 1600 kcal op een dag. Als je je in dat geval toch aan "je doel" wilt houden, zou je 400 kcal moeten sporten.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    september 2015 aangepast
    Opties
    Betty, ik heb je vraag al beantwoord...
  • janeckbear
    janeckbear Berichten: 405 Member
    Opties
    Als je gaat sporten zodat je je callorieen kan verhogen, dan vraag ik me af of je goed bezig bent. Bovendien bleek uit t logboek van Betty dat ze veel ongezonde dingen at, met veel callorieen en weinig voedingswaarde .

    Wat al vaak hier gezegd is , een gezond gewicht hebben is a way of life, en als je daar niet aan wilt of kan voldoen is dat jouw keuze, maar ga dan niet naar een ander wijzen
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    itzhanne82 schreef: »
    Ja, je beredenering is juist... daarnaast hebben het al gehad over dat je BMR rond de 1350 ligt en je dus zeker met 1200 moet afvallen. jij zegt dat dit niet het geval is en daarop hebben wij al aangegeven dat dit niet mogelijk is. Daarna hebben we in je logboek gekeken en is ons opgevallen dat je de database van MFP hanteert en dit 9 van de 10x niet correct is. Daar hebben we aangegeven dat je het beste je eigen database kunt aanleggen, wat ik tevens al heb aangegeven HOE je dit kunt doen (dus even terug scrollen). Omdat je tevens problemen hebt met je stoelgang hebben we enkel geopperd om koekjes en snoepjes te wijzigen in vezelrijke producten. Want ondanks dat je aangeeft hier al bij een internist te lopen, krijg je bar weinig vezels binnen... Ik denk dat je nog niet eens aan de 10gr komt, terwijl een gezond iemand tussen de 30-40gr vezels binnen dient te krijgen.

    Als de database van MFP niet klopt, dan zou ik er maar snel voor zorgen dat die van de site voorgoed verdwijnt, want een nieuweling gaat er van uit dat dit wel goed is en gebruikt dat ook. Als ik hier geen discussiepunt had aangemaakt, dan zou ik dat tot in Sintjuttemis gebruikt hebben. Dat bedoel ik nou met geen goede informatie.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Als je gaat sporten zodat je je callorieen kan verhogen, dan vraag ik me af of je goed bezig bent. Bovendien bleek uit t logboek van Betty dat ze veel ongezonde dingen at, met veel callorieen en weinig voedingswaarde .

    Wat al vaak hier gezegd is , een gezond gewicht hebben is a way of life, en als je daar niet aan wilt of kan voldoen is dat jouw keuze, maar ga dan niet naar een ander wijzen

    Dat ijs en snoep eet ik echt niet hoor. Pfff, maar ik zou niet weten hoe veel je naar binnen moet stouwen om aan dat aantal van 1350 te komen.
  • 19Betty50
    19Betty50 Berichten: 45 Member
    Opties
    janeckbear schreef: »
    Als je gaat sporten zodat je je callorieen kan verhogen, dan vraag ik me af of je goed bezig bent. Bovendien bleek uit t logboek van Betty dat ze veel ongezonde dingen at, met veel callorieen en weinig voedingswaarde .

    Wat al vaak hier gezegd is , een gezond gewicht hebben is a way of life, en als je daar niet aan wilt of kan voldoen is dat jouw keuze, maar ga dan niet naar een ander wijzen

    Oh ja, en ik sport vooral omdat ik het leuk vind om te doen. Ook hele dagen wandelen vind ik leuk en tja, daar verbrand je nou eenmaal calorieën mee.