Deel je centimeters - Pagina 2 — Dutch (Netherlands)

Deel je centimeters

Opties
24

Reacties

  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    5 weken, man eens in de week meten vind ik al moeilijk
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    jpderidder schreef: »
    5 weken, man eens in de week meten vind ik al moeilijk

    Meten = weten
    Maar een tijdsbestek van 1 week vind ik zelf relatief kort om duidelijke verschillen zichtbaar en toonbaar te maken.

    Gewicht fluctureerd sowieso al heel erg bij mij.
    In vakantie moeite gehad met wc bezoek, en nu weer thuis leegt dat weer aardig de darmen, dus ben ik zo kilo of 2 lichter (en nee dat is geen geintje).
    Daarnaast ondanks dat ik er op heb gelet, toch minder water gedronken als dat ik tijdens werk doe waarbij ik alleen op werk al 2 liter drink en daarnaast thuis ook nog
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Oef reality check, ik ben blijkbaar nog erg gefocused op gewicht.

    Gewicht is licht gestegen naar 111.
    Body fat is met 1% gedaald naar 27,7%.

    Qua cm weer een cm kwijt op mijn heupen en twee op mijn middel.

    Ik had me zo gefocused op het doorbreken van de 110 grens dat ik nog niet echt kan genieten van de voortgang op die andere punten. Terwijl ik die belangrijker vind? Wat zit een mens soms vreemd in elkaar.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Dat is zeker waar.

    Ik was in begin ook heel erg gefixeerd op mijn gewicht, want ja dat wil je in eerste instantie omlaag brengen.

    Maar wat ik in ander topic heb aangegeven, mijn uiteindelijke doel (op dit moment) is 95 kg met vet van 12%
    95 kg zou volgens BMI schaal te hoog zijn, echter 95 kg met mijn lengte en dan met een vet van 12% is volgens mij juist weer erg netjes

    Ik ben vorig jaar eigenlijk pas alles gaan meten, dus heupen, buik, borst, benen, armen, maar ook huidplooi diktes
    Op die manier kan ik zien of ik vooruitgang boek

    Zo had ik na 10 weken SL5x5 mijn bovenarmen vergroot met 3 cm, maar huidplooi was afgenomen. Dat was voor mij signaal dat ik goed bezig was geweest met mijn trainingen. Zelfde gelde voor mijn borstomvang, deze is nu weer groter aan het worden, maar het vet rond dat gebied neemt af. Waardoor je een grotere borstkas krijgt, maar wel strakker, de manboobs beginnen nu ook af te nemen
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Mooi rezeltaat toch? Ik ben ook erg tevreden met de afname van mijn vet % is toch mijn hooft doel.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Middel nu op 100 cm.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Middel nu op 100 cm.

    Goed bezig
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Middel nu op 100 cm.
    mooi man
  • PsychoBitch85
    PsychoBitch85 Berichten: 24 Member
    Opties
    Yeah yeah sinds mn start van 1-9-2015
    2 cm kwijt van mn nek en middel en 1cm van mn heupen. Gaat harder dan ik had verwacht!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    PsychoBitch85 schreef: »
    Yeah yeah sinds mn start van 1-9-2015
    2 cm kwijt van mn nek en middel en 1cm van mn heupen. Gaat harder dan ik had verwacht!
    lekker hoor
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    oktober 2015 aangepast
    Opties
    Goed bezig! Ja gaat soms supper snel. Lekker toch?
  • PsychoBitch85
    PsychoBitch85 Berichten: 24 Member
    Opties
    Dankje Gustaaf en jp,
    Ik had niet verwacht in de eerste maanden cm's te verliezen. Dus dit is echt een extra beloning. Vandaag weer een uur gewandeld.
  • DarkLordAzagthoth
    DarkLordAzagthoth Berichten: 96 Member
    Opties
    Na een week plat te hebben gelegen ivm rug problemen weer een cm kwijt geraakt (en tevens 2 kilo). Zit nu op 99 cm voor mijn middel.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Vandaag weer gemeten gewicht en vet% blijven stabiel de laatste weken.

    Wel een paar cm rond mijn middel kwijt.
    De rest is ongewijzigt. Ben nu vier maanden bezig denk dat dit mijn eerste plafont is, komend weekend naar rome ben benieuwd waar ik zit als we terug zijn.
  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Wel een paar cm rond mijn middel kwijt.
    Dat is mooi, want dat betekent dat vet hebt verbrand! Goed bezig JP!
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Het jeukt momenteel echt zo erg om mezelf op te meten.
    Als ik naar mijn benen kijk lijken die gespierder geworden te zijn. Buik kan ik helaas geen peil op trekken aangezien ik nog altijd te negatief beeld heb voor mezelf hierop

    Borst is ook breder geworden, nu hopen dat huidplooi dunner is. Merk bij sommige overhemden dat ik niet heel diep moet ademhalen, omdat de knopen dan straks staan haha
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Gustaaf85 schreef: »
    Het jeukt momenteel echt zo erg om mezelf op te meten.
    Als ik naar mijn benen kijk lijken die gespierder geworden te zijn. Buik kan ik helaas geen peil op trekken aangezien ik nog altijd te negatief beeld heb voor mezelf hierop

    Borst is ook breder geworden, nu hopen dat huidplooi dunner is. Merk bij sommige overhemden dat ik niet heel diep moet ademhalen, omdat de knopen dan straks staan haha

    als het zo erg jeukt, moet je krabben. teminste dat hou ik me zelf altijd voor.

    maar als je meer gefrustreerd raakt over het niet meten dan over een tegenvallend resultaat dan zou ik meten.
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Nah gefrustreerd is het niet hoor, gewoon mijn nieuwsgierigheid haha

    Geduld hebben is niet mijn sterkste kant, dus dit is ook stukje werken aan mezelf :smile:
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    haha nou succes er mee! geduld is niet mijn sterkst ontwikkelde eigenschap
  • Minion_training_program
    Minion_training_program Berichten: 1,158 Member
    Opties
    Ja bij mij dus net zo, vandaar dat ik ook daar aan wil werken :smile:
  • Mara_
    Mara_ Berichten: 47 Member
    Opties
    15 kilo geleden toen ik met MFP begon en nu:

    Nek 34 - 33 (-2,9%)
    Borst 93 - 89 (-4,3%)
    Taille 77 - 70 (-9,1%)
    Heup 100 - 97 (-3%)
    Bovenbeen 61 - 58 (-4,9%)

    Vooral bij mijn taille heb ik veel verloren, heb zelf de 68 cm al eens aangetikt, maar ben weer wat aangekomen. Bovenbenen en heup wil niet echt lukken, daar plateau ik al maanden op (bovenbeen meet ik altijd op zelfde plek, heb twee moedervlekjes daar en op die hoogte meet ik). Typisch peerfiguur dit.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Mooi resultaat hoor!
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    Komende woensdag ga ik weer cm meten. Na onze city trip ben ik 3 kg aangekomen(van 109.8 naar 112.7). dat was even schrikken. Wel was mijn vet perc. gedaald met 2,5% (was 27.3% naar 24.9%)

    Na twee dagen zie ik de kilo's er echter al weer afgaan(nu 110.4 ) en mijn vet perc. stijgen. naar 25.4%
    Dus alle vertrouwen dat dat ook weer goedkomt en dat ik er was spieren aan overhoud.



  • itzhanne82
    itzhanne82 Berichten: 2,813 Member
    Opties
    Kan ook vocht zijn of iets wat je gegeten hebt, waardoor je zwaarder bent dan normaal? Ik heb echt geleerd dat gewicht niet alles zegt, ondanks dat het een prettig meetinstrument is. Zo lang je cm's veranderen in positieve zin, dan zit je goed! Ik probeer de spiegel ook steeds vaker te vertrouwen.
  • jpderidder
    jpderidder Berichten: 107 Member
    Opties
    ja dat gevoel krijg ik ook, nou ja volgende komende woensdag maar even afwachten.